Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen ja suren mun kaveria: juuri pääsi eroon rentusta miehestä ja eikun heti uusi samanlainen!

Vierailija
03.09.2016 |

Olen ollut tukena ja turvana mun parhaalle likkakaverille viimeset vuodet, kun hän on yrittänyt irtautua tuhoisasta suhteesta juoppoon ja kontrolloivaan mieheen.

Kamalan vaikeitten vääntöjen jälkeen kaveri pääsi eroon tästä miehestä, sai lapsen huollon ja tapaamiset järjestettyä, löysi oman asunnon jne. Kaikessa oon ollut mukana, hoitanut lasta kun on riidelty ja uhkailtu, ollut mukana hoitamassa asioita viranomaisissa, tarjonnut oman kotini asunnoksi kun ei ole voinut kotiinsa mennä. Olen pitänyt kädestä ja lohduttanut itkevää.

Arvatkaa vaan suututtaako, kun kaveri melkeen heti löysi uuden samanlaisen miehen ja on muuttamassa sen kanssa yksiin. Oon tavannut kyseisen herran muutaman kerran ja kaikki vanhat merkit ilmassa taas!!! Ei voi sanoa muuta kuin että tästä ei hyvää seuraa.

Ja kaveri ei suostu ottaan yhtään neuvoja vastaan. Ihan kuin kuuroille korville puhuis. Daami ei oo oppinut virheistään mitään.

Mitä tässä voi tehdä? Paras kaveri kuitenkin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se jännämiehen vastustamaton charmi.

Vierailija
2/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy haluaako menettää lapsensa? Nimittäin toi meno kuulostaa siltä, että se ei kovin kaukana ole.

Enkä tarkoita tätä pahalla. Olen itse menettänyt lapseni juurikin sen takia, että huonolla itsetunnolla varustettu reppana en tajunnut, että voin saada ja ennen kaikkea voin antaa lapsilleni jotain paljon parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on sokea. Älä ole hänen onnensa tiellä. Et kai oikeasti halua, että hän ottaa jonkun tylsän kiltin miehen ja on onneton hänen kanssaan?

Vierailija
4/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat vain, että enää et auta. Seuraavan kerran saa nojautua viranomaisiin.

Vierailija
5/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy haluaako menettää lapsensa? Nimittäin toi meno kuulostaa siltä, että se ei kovin kaukana ole.

Enkä tarkoita tätä pahalla. Olen itse menettänyt lapseni juurikin sen takia, että huonolla itsetunnolla varustettu reppana en tajunnut, että voin saada ja ennen kaikkea voin antaa lapsilleni jotain paljon parempaa.

Mitä tarkoitat että menettää lapsensa? Huostaanottoako? Selitä vähän tarkemmin. Kaverilla on ulkoisesti kaikki hyvin: koulutus, hyvä työ, palkka jne. Mutta nämä suhteet ihan kamalia. Ap

Vierailija
6/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies on varmaan niin hyvä sängyssä että kaverisi ei siksi suostu kuuntelemaan järkipuhetta. Iso muna ja kestävyys sängyssä menee muiden asioiden edelle.

Vierailija
7/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen viestiteltiin kokoajan ja nähtiinkin melkein päivittäin. Nyt kun oon varottanut häntä tästä uudesta ihastuksesta, niin ei pidä enää yhteyttä. Somesta oon lukenut kaikki uutiset heistä. Kaveri ei edes kertonut, että mies on muuttanut hänen asuntoonsa (jonka siis hommasin yhden tutun kautta hälle ja lapselleen). Ap

Vierailija
8/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen viestiteltiin kokoajan ja nähtiinkin melkein päivittäin. Nyt kun oon varottanut häntä tästä uudesta ihastuksesta, niin ei pidä enää yhteyttä. Somesta oon lukenut kaikki uutiset heistä. Kaveri ei edes kertonut, että mies on muuttanut hänen asuntoonsa (jonka siis hommasin yhden tutun kautta hälle ja lapselleen). Ap

Onkohan tuo mikään kaveri ollenkaan? Vaikuttaa hyväksikäyttäjältä, joka ilmaantuu kun tarvitsee sinun pyyteetöntä apuasi.

Vierailija
9/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo mikään kaveri ollenkaan? Vaikuttaa hyväksikäyttäjältä, joka ilmaantuu kun tarvitsee sinun pyyteetöntä apuasi.

Ollaan tunnettu seiskaluokalta asti ja oltiin samassa harrastuksessa iät ja ajat. Kyllä hän on mun kaveri, tiedän sen. Mutta nää mies jutut on ihan syvältä. Ehkä tää uusi mies ei anna pitää yhteyttä muhun, koska tietää, että näen hänen lävitse. Esim lainailee rahaa mun kaverilta omiin juttuihinsa, joita ei sitten ilmestykään. Ap

Vierailija
10/30 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun kaveri jotenkin tyhmä tai dille?

Vierailija
11/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku! Onpa ikävä tilanne!

Mä vaan koittaisin puhua kaverille, että järkiintyisi.

Tai sitten sanoisin, että jos ottaa taas huonon miehen, meidän ystävyys loppuu. Etten jaksa enää olla se turvallinen aikuinen teinitytölle. Sillä siltä sun kaveris toiminta vaikuttaa.

Vierailija
12/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen kaveri ja tilanne. Ei voi käsittää kun on pieniä lapsia mukana kärsimässä 😒

Vierailija
13/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaus on tätä nykyä aika harvinainen piirre nuorella naisella. Pilataan jopa oma elämä.

Vierailija
14/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminne etsii hampaitam jotka sopivat hänen haavoihinsa.

Tarkastelkaa näiden ystävienne lapsuuden kotioloja ja elämäntarinaa.

Vierailija
15/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori typot

Vierailija
16/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selität sen että isäni oli väkivaltainen vaimonhakkaaja ja itse valitsin kiltin miehen..

Vierailija
17/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selität sen että isäni oli väkivaltainen vaimonhakkaaja ja itse valitsin kiltin miehen..

Ihmismieli on melkoinen mysteeri.

Vierailija
18/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne, mutta ei harvinainen.

Kaverisi tuntee vetoa tuollaisiin miehiin. Niiden seurassa hän kokee ilmeisesti jotain tuttua, sujahtaa helposti tiettyyn rooliin. Taustalla monesti jo lapsuuden ja nuoruuden perhekuvioita. 

Kaverisi pitäisi itse havaita oman toimintansa tuhoisuus. Sitten hän alkaisi huomata myös toisenlaiset miehet kiinnostavina.

On turha syyttää tuota naista valinnoista. Taustalla on varmasti paljon asioita, joihin hän ei ole voinut vaikuttaa. Toisaalta hän on aikuinen ja vain hän itse voi muuttaa oman elämänsä suunnan. Siksi häntä voi herätellä miettimään omaa itseä ja noita huonoja valintoja. Hylkääminen ei vie häntä eteenpäin hyvään suuntaan. 

Vierailija
19/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että käytin sanontaa avaamaan mahdollisia selityksiä. Absoluuttinen totuushas se ei ole. Psykiatria kyllä selittää asiaa usein niin, että ihmisellä on taipumus hakeutua suhteisiin, jotka ovet jotenkin tuttuja. Läheisriippuvainen "liian kiltti" on usein ihan kotonaan suhteessa, jossa joutuu yhä vain olemaan rakkauden kerjuulla.

Voimakkaita personaallisuuden rakenteita on vaikeata muutaa, vaativat pitkää terapiatyöskentelyä tai tietoista itsetutkiskelua. Varmaankin vuosien ajan.

Vierailija
20/30 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon sinulle. Mutta sinun tilanteessasi monet olisivat valinneet huonommin. 

Mitä itse arvelet? Miksi valitsit kiltin miehen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme