Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo sai ystävältä lahjaksi kirjan

Vierailija
03.09.2016 |

Vaimo sai ystävältään lahjaksi fantasiakirjallisuuteen kuuluvan kirjan. En kuitenkaan ole koskaan nähnyt hänen lukevan kyseisen tyylilajin kirjallisuutta. Epäilykset heräsivät ja kysyin keneltä ystävältä lahjan saanut. Väitti saaneensa ulkomaalaiselta naispuoliselta ystävältä. Kirja on kuitenkin suomenkielinen erikoispainos. Huomasin vähän aiemmin kirjahyllyssä pari saman sarjan kirjaa, mutta ne ovat ihan koskemattomat. Antaisiko nainen muka toiselle naiselle tuollaisen lahjan varsinkin kun on tiedossa ettei vaimo lue kyseistä tyylilajia. Tässä herää epäilys, että vaimolla on miespuolinen "ystävä" jota miellyttääkseen vaimo esittää kiinnostunutta kyseisen tyylilajin kirjallisuudesta. Mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niiiiiii in kaukaa haettu tämäkin aloitus.

Vierailija
2/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut olemme sitä mieltä, että sinun pitäisi hakea ammattiapua sairaalloiseen mustasukkaisuuteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kirjasarja? On vähän lukeminen loppunut kesken, enkä jaksaisi nyt alkaa kahlata A Song of Ice and Firekaan lävitse.

Vierailija
4/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, se on joltain kamupojalta, joka kuolaa vaimoasi, mutta on niin nössö, että vaimo pitää häntä vaan kaverina, jotta hyötyy hänestä erilaisten palvelusten muodossa.

Vierailija
5/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kirja???

Vierailija
6/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  ole keksitty juttu. En kerro tarkemmin sarjan nimeä yksityisyyden vuoksi, mutta tunnettu ja hyvin perinteinen tyylilajiin kuuluva.

- ap

Vierailija
7/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelet kirjasarjan yksityisyyttä? Vaimo varmaan tunnisti jo aloituksesta joka tapauksessa. Miksipä se vaimo kirjasta valehtelisi. Anna olla.

Vierailija
8/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tietää joka tapauksessa epäilyistäni. Ei kuitenkaan tunnustanut mitään. En halua että muut tunnistavat.

Oletteko oikeasti antaneet naispuolisille ystävillenne kirjalahjoja? Jostain uudesta tyylilajista ?

- ap

Vierailija
9/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyksen siemen kylvetty. Olet oikeutettu vaatimaan selitystä, tutkimaan sähköpostit ja puhelimen.

Vierailija
10/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nörttimiehet lukee fantasiaa, joten ei ole ainakaan mikään alfauros jolta sen saanut. Olisin ihan huoleti.

Vierailija
11/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ulkomaalainen naiskaverikin antaa suomenkielisen kirjan, jos on vaikka kuullut siitä suosituksia. Tai vaimosi on tokaissut aiheeseen liittyvässä keskustelussa että vaikuttaapa mielenkiintoiselta ja siitä on syntynyt lahjaidea.

Ja voi kirjan antaa lahjaksi eri tyylilajista, kuin mitä lukee jos ei tiedä ettei sitä lue erityisemmin. Tai on siitä maininnut pohdiskelevasti että pitäisi lukea enemmän fantasiaa, vaikkei todellisuudessa näin kävisikään. 

Ja jos joku on edellä mainituista syistä ostanut fantasiakirjan, on helppo antaa jatko-osia lahjaksi. Joko koska olettaa toisen lukeneen aiemmat osat jotka ovat hyllyssä, tai vaimosi on antanut sellaisen kuvan että on lukenut ja pitänyt.

Ja voin omasta kokemuksestani sanoa että monet naiset kyllä saattavat kertoa vain puoli totuuden naispuolisillekin ystäville, eikä kyse ole aina miespuolisen miellyttämisestä. Naisten suhteet ovat siitä monimutkaisia että monet ottavat kritisoivat asiat henkilökohtaisesti koska se herättää heissä negatiivisia tunteita, joita ei voi järkipohjaisesti aina selittääkkään. (Itsekin syyllistyn tähän ja olen alkanut tämän tajuttuani tarkkailemaankin kyseisiä tilanteita.) Vaiston varaisesti tulee usein jätettyä oma vastakkaisen mielipiteen kommentti kertomatta tai esitettyä ehkä vähän kaunisteltumpi versio oikeasta mielipiteestä. Itse olen ja olen aina ollut rehellisempi ja suorempi miesten seurassa mielipiteiden ilmaisun osalta.

Ei ole siis todellakaan syytä olettaa että kyseessä on miespuolinen "ystävä". 

Vierailija
12/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä pakko kysyä että mikä on mielestäsi normaali lahja naiselta toiselle jos kirja on outo?

Vierailija
13/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tietää joka tapauksessa epäilyistäni. Ei kuitenkaan tunnustanut mitään. En halua että muut tunnistavat.

Oletteko oikeasti antaneet naispuolisille ystävillenne kirjalahjoja? Jostain uudesta tyylilajista ?

- ap

Totta kai! Oikeastaan en edes tunne yhtäkään miestä joka näin tekisi, mutta kyllä kymmeniä naisia.

Vierailija
14/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa tässä on se, että vaimo on omien sanojensa mukaan itse ostanut ne aiemmin huomaavani kirjat. Eli on käynyt "ystävän" kanssa yhdessä shoppailemassa...?

- ap

Vierailija
15/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa tässä on se, että vaimo on omien sanojensa mukaan itse ostanut ne aiemmin huomaavani kirjat. Eli on käynyt "ystävän" kanssa yhdessä shoppailemassa...?

- ap

Naisethan ne yhdessä shoppailevat! :D Ja kirjakaupoissa ehdottomasti myös. Kun käy kirjakaupassa, 80% on naisia

Vierailija
16/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Naisethan ne yhdessä shoppailevat! :D Ja kirjakaupoissa ehdottomasti myös. Kun käy kirjakaupassa, 80% on naisia

Mutta ei kai kukaan osta kalliita kirjoja joita ei edes lue ystävyyttä teeskennelläkseen...?

Vierailija
17/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän fantasia ole mikään uusi tyylilaji, jos vaimosi on ostanut jo kaksi aiempaa osaa kirjahyllyyn itselleen. Sitä paitsi kirjat voi lukea niinkin ettei vääntele ja kääntele ja ne näyttävät tämänkin jälkeen uudelta.

Vierailija
18/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Mutta ei kai kukaan osta kalliita kirjoja joita ei edes lue ystävyyttä teeskennelläkseen...?

Kyllä minä olen ostanut kalliita kirjoja kaappiin, joita en ole lukenut. En kyllä teeskennelläkseni vaan enemmänkin ostamisen mielihyvästä ja ne ovat "to do"-listalla. Lukemattomia ostettuja tällä hetkellä 8kpl, ehkä vähän hölmöä ostaa mutta näin nyt on

Vierailija
19/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän fantasia ole mikään uusi tyylilaji, jos vaimosi on ostanut jo kaksi aiempaa osaa kirjahyllyyn itselleen. Sitä paitsi kirjat voi lukea niinkin ettei vääntele ja kääntele ja ne näyttävät tämänkin jälkeen uudelta.

Aiemmissa kirjoissa on vielä muovit ja sinetit päällä. Niitä ei ole luettu.

- ap

Vierailija
20/29 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitset aloituksessa että kirja on erikoispainos. miten erikoispainos eroaa normaalista painoksesta?

se miksi vaimosi lukee kirjaa, saattaa johtua siitä, että kaveri on kehunut kyseistä kirjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä