Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks juhlissa ei saa tarjota karjalanpiirakoita?

Vierailija
03.09.2016 |

Ne on hyviä ja mummot sekä papat tykkäävät. Ei osa heistä osaa "nykyajan kotkotuksia" syödä. Oma isäni kyllä söi mielellään pizzaa, mutta muuten oli aika epäluuloinen kaikkea uutta (lue=tullut suomeen 70-luvun jälkeen) kohtaan.

Kuka niin on sanonut, joku voi kysyä? Tosi moni av-mamma.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä toki ole kielletty, mutta kannattaa kiinnittää huomiota kauanko niitä pitää tarjolla ja missä lämpötilassa. Karjanlanpiirakka on loistava kasvatusalusta bakteereille ja näin niistä tulee äkkiä ruokamyrkytyspommeja. 

Vähän ja usein tarjolle mieluummin, kuin iso kasa, missä muhivat. Kunnon lämmitys ennen tarjoilua auttaa tietysti asiaa..tai paistaminen, jos ostaa pakasteena.

Vierailija
2/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, sehän riippuu ihan juhlista. Yleensä juhlien tarkoitus kai on tehdä vieraiden olo mukavaksi? Eikö sitten tarjota sitä, mistä vieraat oletettavasti tykkäävät? Ainakin itse olen tällä periaatteella järjestänyt useammatkin onnistuneet juhlat. Ei kannata niin tosissaan ottaa palstan trolleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos ovat itsetehtyjä niin avot! Voisko olla maukkaampaa tarjottavaa!

Vierailija
4/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljoja ja turhia hiilareita. 

Vierailija
5/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selvänä pidän kyllä elintarvikkeiden hygieniasta huolehtimista, ei ne karjalanpiirakat ole ainoita ruokamyrkytyksien lähteitä. Mikä tahansa elintarvikke on väärin tarjottuna sellainen. T.2

Vierailija
6/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne juhlaruokaa?

Vierailija
7/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakkaa en pitäisi minään erityisen juhlavana tarjottavana, mutta sopii kyllä ihan hyvin esim. perinteiseen pitopöytään tai vaikka hautajaisiin tarjottavaksi kahvin kanssa. Jossain hienommissa juhlissa saattaisin pitää karjalanpiirakoita ehkä hieman arkisena ja vanhanaikaisena valintana.

Vierailija
8/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne juhlaruokaa?

On. Niillä on pitkä historia suomalaisessa pitopöydässä. 

Vierailija
9/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh, sehän riippuu ihan juhlista. Yleensä juhlien tarkoitus kai on tehdä vieraiden olo mukavaksi? Eikö sitten tarjota sitä, mistä vieraat oletettavasti tykkäävät? Ainakin itse olen tällä periaatteella järjestänyt useammatkin onnistuneet juhlat. Ei kannata niin tosissaan ottaa palstan trolleja.

Ei kun tämä palsta päättää mitä saa tarjota:D

Vierailija
10/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jo so last season ja sitä paitsi todella junttimaista ja tylsää tarjottavaa. 

Vierailija
11/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa! Ne on hyviä! Mikä estää ? Joku ketä haluaa vähän tuhdimpaa/ kasvissyöjä tms varmasti tykkää. Ne on hieno perinneruoka, en lukenut aiempia, anteeksi mahd toisto. Toki tarjoat jos teet itse!

Vierailija
12/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä hautajaisissa Tampereen lähellä oli pitopalvelun valmistamia, isoja karjalanpiirakoita. Ne oli älyttömän hyviä.

Vierailija
13/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on itsetehtyjä ja tuoreita ja mukana hyvää munavoita ja teemana on perinneruoat, niin oikein mielellään saa tarjota.

Mutta muuten ne on mielikuvituksettomia. 

Vierailija
14/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan pitää tarjota!

Munavoissa kuuluu olla aika niukasti voita.

Vierailija
15/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on jo so last season ja sitä paitsi todella junttimaista ja tylsää tarjottavaa. 

(wannabe snobi)

Vierailija
16/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Minusta vanha ja hyvä sääntö on aina tarjottavia miettiessä se,jota kuvaa mielestäni erinomaisen hyvin sanonta, joka kuuluu seuraavasti:  Talo elää tavallaan - vieraat kulkee ajallaan. - Toki tämä on saattanut itselleni toisinaan tarkoittanut sitä, että ainoa mitä olen voinut saada on voinut olla vain kahvia, _Ikäänkuin menisin tai osallistusin vain tilaisuuksiin tai vaikka juhliin vain, jotta saisin syödä ja juoda sekä tietysti kertoa sairauddestani kaikille halukkaille ja vielä enemmän haluttomille kuulijoille. - -   vaikka olisinkin kutsusta kiittäessäni kertonut sairaudestani, joka estää minua nauttimasta kaikkea mahdollista ja tarjoutunut ottamaan  omat eväät mukaan, ettei minusta vain olisi ylimääräsitä vaivaa . Se, että olen joskus joutunut "tyytymään vain kahviin" niin  tällöin kyse ei ole ollut kenenkään tahallisuudesta jättää minulle tarjoamatta mitään vaan puhtaasta vahingosta. -Vehnää kun saattaa esiintyä yllättäen sellaisessa paikassa, josta sitä ei heti huomaa.     

Vierailija
17/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

coctailkarjalanpiirakat - ihan ok

Vierailija
18/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa, omatekoiset rukiiset karjalanpiirakat ovat oikein maukkaita, eivätkä tosiaan mene pilalle pöydässä. Niitä voi säilyttää aivan hyvin huoneenlämmössä parikin päivää.

Vierailija
19/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni palstamamma on oikeasti syönyt kotitekoisia karjalanpiirakoita?

Vierailija
20/54 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on syönyt kotitekoisia. Anoppi osas tehdä, täti osas tehdä. molemmat vaan kuolleet jo nyt. Myös miehen veljen vaimo osaa ja teki tyttärensä häihin. Täti oli kaikista tekijöistä paras, ehdottomasti. Valitettavasti itse en oppinut; anoppi koetti opettaa. Osaan tehdä hyvänmakuisia, mutta ne näyttävät kamalilta. Mutta haetaan Maataloustuottajien Valion myymälästä tjsp ja ne ovat vähän parempia kuin kaupan. Sit paikallisleipomosta saa aika hyviä, mutta ne ovat aika hintavia isolle joukolle ostaa. Olen pikkujuhliin ostanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä