Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Fashion Nova -verkkokaupasta?

Vierailija
03.09.2016 |

Oletteko koskaan tilanneet vaatteita tuolta? Kurvikkaita malleja ainaki on nii saattas vaatteet tällaselle hieman runsaammalle tytölle mahtua.

www.fashionnova.com

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoi että taisi tulla virhe eli EHKÄ eihän sanonut suoraan että olisi tehnyt virheen mutta kysyi täältä neuvoa ei tossa ole mitään pahaa.. Jos hän onkin kysynyt tullilta ja Postilta että osoitteet on ok niin ne on eise oo virhe jos laittaa ärrän osoitteen koska siellä on myös posti

Oman kokemuksen mukaan sillä, miten postin asiakaspalvelu lupaa jonkin asian menevän, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten se todellisuudessa sujuu. Toivoa sopii että saat pakettisi tai paremminkin tiedon siitä, ennen kuin se lähtee takaisin lähettäjälle.

Vierailija
102/130 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Postin resurssit vs. tilausvolyymit on vähä sellaset, et ei hirveesti aikaa oo hukattavana per lähetys. Sitä ei todellakaan jäädä tutkimaan ja arpomaan ja tarkastamaan, et kumpaanhan näistä kahdesta osoitteesta se nyt tyrkättäis, kyllä se siihen ekaan osoitteeseen laitetaan, ja kuten joku aiemmin jo kommentoi, ei billing addressiä noteerata. Todellakaan ei lähdetä kokeilemaan useampaan eri osoitteeseen toimitusta tai soittelemaan perään, kuten tää teini kuvittelee :D Ellei hän saa tekstiviestinä tai Netpostiin/Omapostiin saapumisilmoitusta, en usko et mitenkään ehtii saada sen kirjeitse oikeaan kotiosoitteeseen ennen kuin se lähtee palautumaan Fashion Novalle, koska se lähtee väärään postitusosoitteeseen, jossa tämä vastaanottaja ei asu.

Mut parempi onni ensi kerralla! Vähemmän Instagramia ja enemmän taustatyötä! Sillon kannattaa etukäteen selvittää miten tilaus tehdään tai kysyy vaikka täällä neuvoa ellei osaa. Ilmeisesti nyt on pitäny vanhemmilta salaa tilata, kun ei oo voinu kotiosoitetta laittaa toimitusosoitteeks, eikä niiltä pysty nyt kysymään neuvookaan, kun viikkorahat meni peppufarkkuihin, jotka tuskin löytää edes perille :----(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tulen jakamaan oman kokemuksen!

Eli tein 3.5. tilauksen, ja se saapui tänään 15.5. paikalliseen postitoimipisteeseen, josta sen hain. Saapui siis sivuilla luvatun 5-10 business dayn aikana! 👍🏻 Ei mennyt tulliin, vaikka vaatteiden arvo oli ilman promokoodia 175 $, promokoodilla sai alennusta 50 $ = 125 USD. Olis siis pitänyt mennä tulliin arvon puolesta, mutta ilmeisesti tämä on ihan arpapeliä meneekö vai ei.

Kaikki tilaamani tuotteet olivat paketissa, tilaamassani koossa ja mahtuivat päälle. 👏🏻 Olin tosi huolissani tilausta odotellessa katsottuani paljon Fashion Nova hauleja ja review -vlogeja, luettuani Trustpilot -arvioita, katsottuani Fashion Novan mittataulukkoa... koska koot ovat ilmeisesti pienenpuoleisia (esim. Curve -malliston koot ovat junior plus size), tilauksista on jäänyt puuttumaan tuotteita tai ne ovat olleet vääränkokoisia, vaatteet ovat olleet huonolaatuisia ja on tullut expectation vs. reality -pettymyksiä, jne. 🙄 Koska briteillä on Trustpilotin perusteella vaikeuksia saada tilauksensa perille kohtuullisessa ajassa, ja täälläkin joku jo aiemmin mainitsi Fashion Novalla kestävän kuukauden toimittaa tilaus Suomeen, en voi uskoa onneani, että tilaukseni saapui alle kahdessa viikossa (8-9 työpäivää).

Vaatteet vastasivat kuvausta ja olivat odotusteni mukaisia - IHANIA! 😍 Tää on nyt aika ihkutuspostaus, mutta odotin siis, ettei kaikki edes välttämättä mahdu päälle, kun tilasin itse isointa kokoa (3X). Yksi mekko istuu kyllä kuin makkarankuori, joten vinkkinä sanoisin, että jos tilaat isompia/isointa kokoa, onnistut mikäli tiedät mitä tilaat: 

- tarkista, että kankaassa on stretchiä
- se on tiedoissa luokiteltu oversize -malliseksi ja/tai arvioissa luokiteltu reiluksi ("runs large")
- unohda "runs small" -maininnalla varustetut tai joustamatonta materiaalia olevat tuotteet... tai tilaa kokoa tai paria isompaa

Fashion Nova on myös saanut paljon kritiikkiä refund-käytännöstään. Palautuksia ei saa rahana, vaan he antavat summalle lahjakortin, vaikka olisivat itse mokanneet tilauksessa. Aiheesta löytyy paljon videoita Youtubesta otsikolla Fashion Nova Scam. Suomesta ei ole kannattavaa muutenkaan tehdä palautusta Fashion Novalle, kun postituskulut joutuu maksamaan itse, ja katselin Postin hinnastosta (https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/laheta/paketit-ulkomaille.html), että hintaa oman tilaukseni kokoiselle paketille (olettaen, että palauttaisin kaiken nyt tilaamani eli 9 tuotetta) tulisi 89,90 €. 😳

Kaiken kaikkiaan ensimmäinen kosketukseni Fashion Novaan on erittäin myönteinen ja tilaan varmasti uudelleenkin. 🤗

Vierailija
104/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Tein fashion Novalle 6.5 tilauksen ja ostin yhdet farkut joiden hinta alennuskoodilla on 14$ + 15$ (Postikulut) Eli sivuilla luki total 29$. pakettini lähetysseuranta palveluissa lukee että lähetys on jo Suomessa ollut monta päivää, mutta maanantaista lähtien (nyt on keskiviikko) on lukenut Helsinki, Finland ”Held in customs” eli on kai jäänyt tulliin. Mutta en ole saanut minkäänlaisia saapumisilmoituksia, jotka pitäisi kai saada postilta (?) vaikka fashion nova tracking sivuilla sanotaan että kuriiri on ollut RRD International Logistics U.S.A, niin lähettääkö posti silti minulle saapumisilmoitukset jos on tulliin jäänyt? En myöskään sähköpostissani saadulla lähetystunnuksella (jolla olen seurannut lähetystäni) löytänyt lähetystäni postin sivuilta ( vastauksena tuli että pitäisi tarkistaa onko väärä lähetystunnus yms.). Jos mitään ei ala kuulua kenen minun pitäisi ottaa yhteyttä? Osoitteet ja kaikki on oikein. Saapumisilmoitusten saapuminen vain huolettaa. Osaisiko joku auttaa? Asap

Vierailija
105/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help needed kirjoitti:

Moi! Tein fashion Novalle 6.5 tilauksen ja ostin yhdet farkut joiden hinta alennuskoodilla on 14$ + 15$ (Postikulut) Eli sivuilla luki total 29$. pakettini lähetysseuranta palveluissa lukee että lähetys on jo Suomessa ollut monta päivää, mutta maanantaista lähtien (nyt on keskiviikko) on lukenut Helsinki, Finland ”Held in customs” eli on kai jäänyt tulliin. Mutta en ole saanut minkäänlaisia saapumisilmoituksia, jotka pitäisi kai saada postilta (?) vaikka fashion nova tracking sivuilla sanotaan että kuriiri on ollut RRD International Logistics U.S.A, niin lähettääkö posti silti minulle saapumisilmoitukset jos on tulliin jäänyt? En myöskään sähköpostissani saadulla lähetystunnuksella (jolla olen seurannut lähetystäni) löytänyt lähetystäni postin sivuilta ( vastauksena tuli että pitäisi tarkistaa onko väärä lähetystunnus yms.). Jos mitään ei ala kuulua kenen minun pitäisi ottaa yhteyttä? Osoitteet ja kaikki on oikein. Saapumisilmoitusten saapuminen vain huolettaa. Osaisiko joku auttaa? Asap

Juu, se on jäänyt tulliin ja nyt tarvitsee tehdä tulliselvitys ennen kuin tulli pääsee toimittamaan lähetyksesi eteenpäin. Katsoin tullilaskurista noilla kertomillasi hinnoilla, ettei tuosta pitäisi mennä edes tullimaksua, joten outoa, että on edes tullattavana.

Mene tulli.fi ja klikkaa Tullaa netissä - Yksityishenkilö. Sitten kirjaudut ja syötät tilausnumeron ja noi kertomasi summat sinne. Tullauksen jälkeen menee päivä tai pari, että saat saapumisilmoituksen ja voit noutaa paketin postitoimipisteestä.

Vierailija
106/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö tullaamiseen tarvitse saapumisilmoitusta? Näin sanottiin tullin sivuilla, eikä minulla sitä siis ole, pää syy jonka takia viestitin tänne on se että miten sen saan kun ei postin lähetys seurannassa näkynyt lähetystäni. Fashion Novalta saamallaan lähetystunnuksella. Pitääkö vain odottaa?

Vierailija
107/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö tullaamiseen tarvitse saapumisilmoitusta? Näin sanottiin tullin sivuilla, eikä minulla sitä siis ole, pää syy jonka takia viestitin tänne on se että miten sen saan kun ei postin lähetys seurannassa näkynyt lähetystäni. Fashion Novalta saamallaan lähetystunnuksella. Pitääkö vain odottaa?

Ehkä sinuna odottelisin tuota saapumisilmoitusta pari päivää, jos se on postitse laitettu tulemaan maanantaina, niin varmaan loppuviikosta voisi olla perillä.. Jos ei ala kuulua, niin soittaisin tulliin ja kysyisin miten toimia.

Vierailija
108/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kannattaa tilata Munsalan kansallispuku 👍

Vierailija
109/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi kannattaa tilata Munsalan kansallispuku 👍

😂

Vierailija
110/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei tarvitse, olen tullannut muiden jenkkifirmojen lähetyksiä ennen saapumisilmoituksen saamista. Näetkö tilauksen seurannasta paketin seurantanumeron (RRD-alkuinen) ja paketin painon? Näitä tarvitaan tullauksessa ja jos ne tiedät, ei tarvitse odotella saapumisilmoitusta.

Vierailija
111/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei tarvitse, olen tullannut muiden jenkkifirmojen lähetyksiä ennen saapumisilmoituksen saamista. Näetkö tilauksen seurannasta paketin seurantanumeron (RRD-alkuinen) ja paketin painon? Näitä tarvitaan tullauksessa ja jos ne tiedät, ei tarvitse odotella saapumisilmoitusta.

Näen seurantanumeron, joka alkaa pelkällä R kirjaimella jos tarkoitat sitä jolla voi seurata lähetyksiä, mutta painoa en näe.

Vierailija
112/130 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen seurantanumeron, joka alkaa pelkällä R kirjaimella jos tarkoitat sitä jolla voi seurata lähetyksiä, mutta painoa en näe.

Kokeile seuraavaa:

1) Mene sivulle http://ppxtrack.com/ ja syötä hakuun se R-alkuinen koodi

2) Tän jälkeen pitäis avautua paketin seurantahistoria, jossa pitäis olla RRD-alkuinen koodi tällaisella rivillä:

In transit to Final Mile Carrier tracking #: RRD010101010101 <- tämä on esimerkki koodista

3) Kopioi RRD-alkuinen koodi ja siirry sivulle www.trackyourparcel.eu

4) Valitse maa (Finland), syötä kopioimasi RRD-alkuinen koodi ja syötä shipping-osoitteen postinumero

Tän jälkeen mulle avautui sivu, jossa oli Suomen Postin JJ-alkuinen koodi, paketin paino, ja linkki, josta pääsi Postin sivuille seuraamaan lähestystä JJ-koodilla.

Vierailija
113/130 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile seuraavaa:

2) Tän jälkeen pitäis avautua paketin seurantahistoria, jossa pitäis olla RRD-alkuinen koodi tällaisella rivillä:

In transit to Final Mile Carrier tracking #: RRD010101010101 <- tämä on esimerkki koodista

4) Valitse maa (Finland), syötä kopioimasi RRD-alkuinen koodi ja syötä shipping-osoitteen postinumero

Tän jälkeen mulle avautui sivu, jossa oli Suomen Postin JJ-alkuinen koodi, paketin paino, ja linkki, josta pääsi Postin sivuille seuraamaan lähestystä JJ-koodilla.

En löytänyt tuollaista kohtaa paketin kulku historiasta :/

Vierailija
114/130 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile seuraavaa:

En löytänyt tuollaista kohtaa paketin kulku historiasta :/

Ompas erikoista. Ottaisin yhteyttä Fashion Novaan tai sinne RRD Logisticsiin josko he voisi sinulle RRD-koodin kertoa.

Kuinka monta sähköpostia muuten sait Fashion Novalta tilauksen jälkeen? Itselleni tuli kolme - ensin tilausvahvistus "Order #123123123 confirmed" , sitten "Great News! Your Order #123123123 is On The Way!" ja kolmantena "Your Fashion Nova order #123123123 has been shipped!". Jos et näitä kaikkia saanut, oletko katsonut roskapostikansion?

Vierailija
115/130 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko koskaan pakettiasi?

Vierailija
116/130 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tulin kyselemään - saiko kyselijä pakettiaan?

Olen tuo vierailija, joka tilasi 3.5. ja sai paketin 15.5. Eilen tein uuden tilauksen, kun alaosat mm. shortsit ja hameet oli -50%. Katsotaan miten kauan nyt menee saapua.

Nyt maksoin PayPalin kautta, koska jos tulee ongelmia tilauksen kanssa (esim. tulee väärä tuote, puuttuu tuote, jne), niin heiltä saa rahat takaisin. Fashion Nova on Trustpilotin ja Youtube-vlogien perusteella nihkeä palauttamaan rahoja, vaikka olisi heidän omasta mokasta kyse. (Ehdin jo jännittää tätä ekan tilauksen kohdalla maksettuani luottokortilla, mutta kaikki tuotteet olivat mukana & oikean kokoisina isohkossa tilauksessa.) FN refundaa ilmeisesti useimmiten myöntämällä hyvityssummalle lahjakortin, eli aika härskisti varmistaa rahojen kilahtavan lopulta heidän kassaan.

Vierailija
117/130 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko koskaan pakettiasi?

Tainnut käydä juuri niinkuin povattiin eli saapumisilmoitus ei tavoittanut tilaajan osoitesekoilun takia, ja kun seurantatiedotkin oli puutteelliset, niin ei pystynyt tullata.

Jos luet tätä paketin saamatta jäänyt, niin pyydä Fashion Novaa palauttamaan rahat tuotteestasi. Vai palautuuko rahat automaattisesti tilille/luottokortille jos tuotetta ei tullata/noudeta, tietääkö joku?

Postimaksuja tuskin tulet saamaan takaisin, mutta ainakin farkkujen hinta sinulle kuuluu. Sekin ehkä tulee lahjakorttina, jonka voit hyödyntää uudessa tilauksessa.

Vierailija
118/130 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tulin kyselemään - saiko kyselijä pakettiaan?

Olen tuo vierailija, joka tilasi 3.5. ja sai paketin 15.5. Eilen tein uuden tilauksen, kun alaosat mm. shortsit ja hameet oli -50%. Katsotaan miten kauan nyt menee saapua.

Nyt maksoin PayPalin kautta, koska jos tulee ongelmia tilauksen kanssa (esim. tulee väärä tuote, puuttuu tuote, jne), niin heiltä saa rahat takaisin. Fashion Nova on Trustpilotin ja Youtube-vlogien perusteella nihkeä palauttamaan rahoja, vaikka olisi heidän omasta mokasta kyse. (Ehdin jo jännittää tätä ekan tilauksen kohdalla maksettuani luottokortilla, mutta kaikki tuotteet olivat mukana & oikean kokoisina isohkossa tilauksessa.) FN refundaa ilmeisesti useimmiten myöntämällä hyvityssummalle lahjakortin, eli aika härskisti varmistaa rahojen kilahtavan lopulta heidän kassaan.

24.5. tekemäni tilaus saapui la 8.6. Postiin, eikä mennyt tälläkään kertaa tulliin, vaikka ylitti reippaasti tullausarvon (yli 100 dollarin tilaus). Tasaisesti on FN toimittanut tuotteet minulle siis n. kahdessa viikossa.

Tein taas uuden tilauksen, 4th of July -ale antoi -40% lähes kaikesta. Tämä prosentti tuli myös jo alennettuihin tuotteisiin! Todella edullisia ”löytöjä” siis tein ja yli sadan dollarin tilaus olisi oikeasti ollut lähempänä kahtasataa (tai ylikin) ilman alennuksia.

Vierailija
120/130 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eiköhän suomen puolella tajuta että kun joku on laittanut siihe shipping tietoihin postitoimipaikan osoitteen eli r, kioskin osoitteen mikä on noutopiste paikka omapsotin mukaankin,+posti nro, paikkakunna yms ja toiseen osoitekenttä kohtaan siinä toimituspaikan shipping tietoon oman kotiosoitteen, niin eiköhän Suomen Posti sen osaa toimittaa jompaan kumpaan joko noutopiste osoitteeseen eli ärrän missä on samassa posti tai sitten kotiin kun se tieto myös siellä shipping tiedossa on :D ainakin näin ärrällä sanottiin (:

Enpä menisi vannomaan, suomalainen Posti kun ei ole kovin kiitelty palveluistaan ja täsmällisyydestään. Pahimmillaan voi tullauslomake ja kapettikortti seisoa siellä Postin pisteessä odottamassa ikuisuuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi