Järkyttävän itsekkäät lapsettomat? Luin just kirjan "ei kenenkään äiti", jossa
monta naista ja miestä kertoo oman lapsettomuustarinansa..
Jos kirjan tarkoitus oli lisätä ymmärrystä lapsettomia kohtaan, niin huti tuli ainakin mun kohdalla.
Järkyttäviä minäminäminä-tekstejä...Uhmaikään taantuneita oman pillunsa ja siittiöidensä ympärillä pyöriviä reppanoita, jotaka ei vaan kestä sitä, ettei kaikki voi saada biolog.lasta?
Oma 10-vuotiaanikin on empaattisempi kuin nuo kirjoittajat.
Voi hyvä luoja miten kaukana pysyn lapsettomista täst'lähin..
Kommentit (47)
Lapsihan tehdään AINA itsekkäistä syistä. Kun halutaan. Eli se siitä itsekkyydestä.
Ei mulla ollut mitään ennakkoasennetta, tai jos olikin, niin positiivinen. Nuo tekstit taas hyökyi päälle niin suurta negatiivisuutta, katkeruutta ja pahaa oloa, että vaikeaa teki lukea. Aivan sairasta settiä osalla, tyyliin sairas halu potkia vastaan tulevia raskaita naisia mahaan.. YÄK. ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan tehdään AINA itsekkäistä syistä. Kun halutaan. Eli se siitä itsekkyydestä.
Niin, entä sitten? Mikä oikeus niillä lastentekoon kyvyttömillä on silti toivoa koko muun maailman pyörivän heidän hedelmättömien vehkeidensä ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja miten kaukana pysyn lapsettomista täst'lähin..
Jooh, eli jos oma nykyinen 10-vuotiaasi sitten aikanaan ei saa tai halua lasta, niin se on sitten välit poikki siihen kunnes sillä on tuoda muksu näytille, vai?
Tuliko yhtään mieleesi, että meitä lapsettomiakin on monenlaisia? En minä ainakaan halua kenenkään raskaana olevan mahaa potkia, ja ihan mielelläni suon sen että maksamistani veroista kustannetaan päivähoitoa, peruskoulua ym. lapsista aiheutuvia menoja.
Kuin se kuuluisa piru, lukemassa raamattua.
"Oman pillun ympärillä pyöriviä"... Hienoa, että sinä ap, toisin kuin nämä reppanat, olet näin lämmin ja fiksu ihminen, joka puhuu ystävällisesti muista.
Ystävissäni ja sukulaisissani on sekä lapsellisia että lapsettomia. En ole huomannut mitään eroa näiden kahden ryhmän välillä käyttäytymisessä tai elämässä ylipäätään. Itse olen äiti, mutta ihan yhtä paljon tutuissani on naisia, joilla ei ole lapsia kuin joilla on. Samoin miehissä. Kertokaapa, millaisia eroja te olette huomanneet, jos olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja miten kaukana pysyn lapsettomista täst'lähin..Jooh, eli jos oma nykyinen 10-vuotiaasi sitten aikanaan ei saa tai halua lasta, niin se on sitten välit poikki siihen kunnes sillä on tuoda muksu näytille, vai?
Tuliko yhtään mieleesi, että meitä lapsettomiakin on monenlaisia? En minä ainakaan halua kenenkään raskaana olevan mahaa potkia, ja ihan mielelläni suon sen että maksamistani veroista kustannetaan päivähoitoa, peruskoulua ym. lapsista aiheutuvia menoja.
Ja siinä yksi (tahallisen) väärinymmärtämisen maailmanmestari...
Kysynpä vaan, oletko itse lukenut tuon kirjan? Allekirjoitatko ne kirjoitukset siinä (niitä oli paljon, mutta suuntaviivat hyvin samat jokaisella)?
Jos tuo tän kyseisen kirjan maalaama todellisuus lapsettomista on se (ainakin keskimääräinen?) todellisuus, niin onhan tuo nyt.. anteeksi vain mutta ihan vitun ankeaa. Kamalaa katkeruutta. Kuka haluaa tuollaista ihmistä lähelleen?
ap
Kannattaa lukea toinenkin kirja. Ja katsella ja kuunnella vähän enemmän.
Tarkoitatko että naiset, jotka hirveästi haluavat biologisen lapsen, mutta eivät sitä onnistu saamaan, ovat itsekkäitä? Mutta että, jos taas onnistuvat saamaan sellaisen muttuvat heti epäitsekkäiksi?
Siis jos sinä et olisikaan onnistunut saamaan lasta, olisit samanlainen itsekäs p*ska? Vai uskotko ettet muka olisi katkeroitunut ja muuttunut itsekkääksi? Sulla oli siis joku altruistinen tarkoitus hankkia lapsesi alunperin?? Mikähän se oli?
Huvittais tietää moniko kommentojista oikeesti on lukenu sen kirjan.. Okei muutama poikkeus mut pääosin se oli kyllä aika koomista luettavaa.. Kymppitonneja menemään jotta jonkun risasta pillusta pakkomielteellä sais aikaseks sen oman biologisen ihku palleron.. Ja kun ei onnaa, niin syyhän on kaikkien ympärillä olevien..Huhhei mitä haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista rasittavimpia ihmisiä ovat ne, jotka ovat lapsesta asti saaneet kaiken, etenkin "isin tytöt".
Se "minä haluan" siirtyy sitten jonkun onnettoman miehen riesaksi parisuhteeseen.
Ja voi voi niitä "miehiä", jotka tuollaisille ämmille lapsia siittävät. Mitään vauvakuumetta ei ole olemassa, on vain naisen itsekäs halu, jota yliampuva hoivavietti vielä pahentaa.
Jos jollain on oikeasti halu potkia toisten raskausmahoja, niin sellaisia mahoja (maho) akkoja on ihan oikeutetusti kohdannut se mahous.
Meitä on täällä maailmassa muutama miljardi liikaa ja minusta on ihan positiivinen juttu se, että jos mahous kohtaa jonkun ihmisen, niin silloin kohde on juuri tuollainen itsekäs minäminä minun pilluni-ihminen.
Mikä voisi olla kauheampi kohtalo kuin syntyä tähän maailman jonkun minäminäminän PROJEKTIKSI.
Mä ymmärrän sua ap.
En ole itsekään ikinä ymmärtänyt sitä että se pettymys ja ikävä kohtalo muuntuu haluksi satuttaa toisia tai toivoa muille pahaa. :(
Kyllä mielestäni siinä menee jotain pieleen kun ihminen antaa itsensä ajatella jotain noin kamalaa kuin esim. toisten lasten kuolema tai raskaana olevien mahan potkiminen.
Joo, sellainen ajatus voi syntyä, mutta antaako sen jatkua vai ei...
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko että naiset, jotka hirveästi haluavat biologisen lapsen, mutta eivät sitä onnistu saamaan, ovat itsekkäitä? Mutta että, jos taas onnistuvat saamaan sellaisen muttuvat heti epäitsekkäiksi?
Siis jos sinä et olisikaan onnistunut saamaan lasta, olisit samanlainen itsekäs p*ska? Vai uskotko ettet muka olisi katkeroitunut ja muuttunut itsekkääksi? Sulla oli siis joku altruistinen tarkoitus hankkia lapsesi alunperin?? Mikähän se oli?
No enpä itsekään tullut raskaaksi heti sillä aikataululla, kun oli suunniteltu.
Mutta ei silti tullut mieleenkään hylätä raskaana olevia/lapsia saaneita ystäviä, haluta keskenmenoa vieraille, potkia toistn raskausmahoja, käyttää tuhansia ja taas tuhansia siihen, että tulisi raskaaksi jos niin ei olisi mun kohdalla tarkoitettu.
Anteeksi nyt vaan, mutta minä järkytyin tuon kirjan kirjoituksista... Se mulle suotakoon? Oli siinäkin pari poikkeusta, mutta esim joku ns. uskismies kirjoitti ihan hirveää tekstiä.. En tajua miten kukaan kehtaa omalla nimellään vielä? Syyttömiä muut heidän kyvyttömyyteensä ovat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Huvittais tietää moniko kommentojista oikeesti on lukenu sen kirjan.. Okei muutama poikkeus mut pääosin se oli kyllä aika koomista luettavaa.. Kymppitonneja menemään jotta jonkun risasta pillusta pakkomielteellä sais aikaseks sen oman biologisen ihku palleron.. Ja kun ei onnaa, niin syyhän on kaikkien ympärillä olevien..Huhhei mitä haaskausta.
Monille lapsen saaminen on voimakas tarve. Tuleehan jotkut nälässäänkin aggressiivisiksi, niin miksi ei tässä?
Kumma kyllä, tämän ketjun lapsettomat/lapsettomuutta kokeneet tuntuvat olevan huomattavasti kohteliaampia viesteissään.
Ennakkoasenteesi on saattanut hieman vaikuttaa lukukokemukseesi, luulen.