Onko parisuhteesi mennyt heti yhteenmuuton jälkeen päin helvettiä? ( vertaistukea)
Muutimme yhteen noin puolen vuoden seurustelun jälkeen. Koko meidän suhde on muuttunut tympeäksi kinasteluksi ja riitelyksi mitätömistä pikku seikoista. En tunnista miehestä enää sitä miestä johon keväällä rakatuin. Miehellä jää levy päälle ja hän kaivaa vanhoja viikkoja sitten olleita riidanaiheita esiin ja jankuttaa jatkuvasti niistä. Omat tunteeni ovat kylmenneet huomattavasti enkä haluaisi enää suuremmin edes koskettaa. Makaan yöt valveilla ja mietin masentuneena vuoroin eroa ja itsemurhaa. Aamuisin on raskasta nousta kohtaamaan päivä, koska se usein alkaa miehen raivareilla, kiukuttelulla ja syytöksillä.
Olen puhunut tilanteestani usemman kaverini ja ystäväni kanssa. Olen kertonut avoimesti ja rehellisesti heille omat vikani ja epäonnistumiseni ja miehen epäonnisumiset. Joka ainoa ystäväni on kehoittanut minua päättämään suhteen tähän ja muuttamaan pois. Olen väsynyt ja masentunut ja rikki, kotonani on helvettiä ja miehestä ei ole mitään apua tai ymmärrystä,saati keskustelemaan suhteesta. Hän vain syyttää minua kaikesta.
en tiedä mitä tehdä
Kommentit (29)
Mitä tuota kituuttamaan. Kun ei toimi niin ei toimi. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olitte seurustelleet ennen kuin muutitte yhteen?
noin puolivuotta
Muuta pois. Niin pian kuin mahdollista.Älä ainakaan osta yhteistä asuntoa tai lisäänny tuon miehen kanssa. Kaikista vaan ei ole yhteisasujiksi tai parisuhteeseen (mies). Hyvä että tämä kävi ilmi ennen kuin on liian myöhäistä.
Kurja tilanne. Eroa ennen kun menetät mielenterveytes täysin. Tsemppiä.
Siis mitä - harkitset itsemurhaa tuon takia? MIKSI et vain eroa?
Sinä tiedät itsekin vastauksen, mitä sinun pitää tehdä. Elämä on valintoja. Joko valitset onnettoman elämän, tai valitset tilanteen, jossa elämä voi muuttua paremmaksi. Valinta on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noin puolivuotta
Aika nopeasti muutitte yhteen.
Meidän yhdessäolo alkoi yhteenmuutolla. Yhdessä 19v.
Minulla on vastaavanlainen kokemus toiseen suuntaan. Olemme viettäneet (ex-)mieheni kanssa onnellisinta yhteistä aikaa nyt sen jälkeen kun keväällä muutimme erilleen. Viime yönäkin olin hänen kanssaan ja rakastelimme aamuun asti jonka jälkeen hipsin omaan kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noin puolivuotta
Oho, enpä osannut lukea. Aika nopea tahti kyllä. Ei kannata jäädä mielenterveyttään tuhoamaan jos tilanne ei kunnon keskustelulla ala parantua.
Meillä huono parisuhde meni helvetiksi yhteenmuuton jälkeen. Lähdin alle vuodessa.
Jaa - yritit heti alkaa kouluttaa miehestä tossukkaa? Nyt kun mies ei suostu rooliinsa, niin itket vauvapalstalla.
Kuten edellä jo sanottiin, turha kituuttaa jos ei vaan toimi. Eroa ja lähde kun se on vielä (suht. koht.) helppoa.
Ei ole sentään avioliittoa, yhteistä omistusasuntoa ja lapsia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa - yritit heti alkaa kouluttaa miehestä tossukkaa? Nyt kun mies ei suostu rooliinsa, niin itket vauvapalstalla.
Olen jonkin verran perinteinen nainen ja haluan että mies on mies eikä mikään Mikki Hiiri. Mies on vaan muuttunut riidankylväjäksi ja jankuttajaksi ja valittajaksi heiti muuton jälkeen. Jos tässä jostain koulitaan tahdotonta tossukkaa niin se olen minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jonkin verran perinteinen nainen ja haluan että mies on mies eikä mikään Mikki Hiiri. Mies on vaan muuttunut riidankylväjäksi ja jankuttajaksi ja valittajaksi heiti muuton jälkeen. Jos tässä jostain koulitaan tahdotonta tossukkaa niin se olen minä.
tämä siis ap.
Meidän yhteiselo alkoi yhteenmuutolla. Yhdessä 15v. Riitoja vain silloin tällöin ja yleensä ne eivät ole mitään kovinkaan pahoja jotain kiukuttelua muuton yhteydessä joka unohtuu nopeasti kun kaikilla on pitkän päivän jälkeen vähän pinna kireällä. Mutta olen aika helppo ja rauhallinen ihminen ja niin on puolisonikin suurimman osan ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä siis ap.
Siis ei ollut ap vaan joku huijari
Oikea ap
Olimme olleet yhdessä 3,5 vuotta ja yhteiseloa saman katon alla kesti 6kk, kaikki meni päin helvettiä ja toinen muuttui (todennäköisesti minä myös, en vain itse nähnyt sitä). Yllättäviä katoamisia koko viikonlopuiksi, töykeyttä minuun ja ystäviini, ylimääräistä kiusantekoa (esim. tyttöjenillan aloittelut meillä -> mies tuli pöytään istumaan myös vaikka oltiin sovittu, että lähtee omien kavereidensa kanssa ulos, mutta jäi kuitenkin kotiin nysväämään) ja lopulta sitten petti, jonka jälkeen muutin pois.
Paljon hyviä muistoja, mutta päälimmäisenä mieleen jäi paha maku tuosta keissistä.