Taidan luovuttaa yliopiston suhteen
Jos tuolla ei siis ihannoida muuta kun vaan alkoholia varsinkin nuorten keskuudessa. Onneksi en ole ehtinyt muuttaa tänne vielä paremmin niin toivottavasti pääsen muuttamaan takaisin entiselle kotipaikkakunnalle.
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Kommentit (31)
Ensin "hyväntahtoisesti" juotetaan porukkaa humalaan ja sitten myöhemmin "viattomasti" leikitään lääkärileikkejä.
Eli ihan persutasoa olevaa paritusta ja seksin vonkaamista se on sielläkin "sivistyksen" piirissä.
"sivystynyttä" känniseksiä, eli säälittäävää ähkimistä.
Voit myös tarkkailla, kuka muu ei vuosikurssiltanne osallistu biletykseen (sen kyllä saa selville kun vähän pitää silmiä ja korvia auki) ja koettaa tutustua heihin! Ei kaikki opiskelijat ryyppää. Raittiiden joukossa on uskovaisia, sellaisia jotka ovat lopettaneet juomisen ja sellaisia jotka jostain muusta kuin uskonnollisista syistä eivät ole juomista aloittaneetkaan.
Aika harmi, jos jossain ainejärjestöissä homma menee vain ryyppäämiseksi. Usein kyllä ohjelmatarjonta on monipuolista, ja näissä mainostetuissa "kännibileissä" ei lopulta kovin moni pari juomaa enempää juo. Näin ainakin meidän yliopistossa tuntuu menevän. Olen itse ainejärjestön hallituksessa ja tässä muutamia esimerkkejä meidän tämän syksyn ohjelmasta:
-Fuksiaiset
-Lukupiiri
-Ruokakerho
-Leffailta
-Lautapeli-ilta
-Höntsät eli pihapelejä
-Parit sitsit
- (ainejärjestön nimi) GO Pokemon Go
-Työelämäiltapäivä
-Rättikässää eli käsityöiltama
Itse kävin korkeakouluopintoihin loppuun saakka ilman ensimmäistäkään opiskelija bileitä tai alkoholia. Kavereitakin riitti. Kyllä sieltä samanhenkisiä ryhmästä löytyy, teette sitten jotain muuta yhdessä.
Sehän on nykyään yleistymään päin, että ollaan juomatta. Omista opiskelukavereista monikin viihtyi selvänä bileissä, ja itsekin yleensä otin yhden tai kaksi. :) Ehkä riippuu sitten, missä opiskelee, mutta meillä ei ainakaan kukaan katsonut kieroon. Sitä paitsi niillä pahimmilla bilettäjillä alkoi jo tokana vuonna näkyä naamasta ja kaljamahasta, että on ollut vähän liian kosteaa elämää... Ei tosiaankaan käynyt kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin "hyväntahtoisesti" juotetaan porukkaa humalaan ja sitten myöhemmin "viattomasti" leikitään lääkärileikkejä.
Eli ihan persutasoa olevaa paritusta ja seksin vonkaamista se on sielläkin "sivistyksen" piirissä.
"sivystynyttä" känniseksiä, eli säälittäävää ähkimistä.
Tällaisia amislaisten unelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos olet tähänkin asti ollut yksinäinen niin paluu kotipaikkakunnalle ei varmasti paranna tilannetta, eikö niin?
Kyllä yliopistolla on meitäkin jotka eivät juo. Itse olen absolutisti ja opiskelen, en käy juuri riennoissa mutta olen kursseilla tutustunut joihinkin ihmisiin ja saanut heistä moikkailukavereita, joita tervehdin kun tavataan, vaihdetaan kuulumisia ja käydään myös yhdessä Unicafessa syömässä jos ollaan oltu samalla luennolla ennen lounasaikaa.
Kannattaa luennoilla esim. ryhmätehtävissä olla ystävällinen ja jutella ihmisille, samat ihmiset jotka ryypiskelevät iltabileissä ovat kuitenkin luennolla päivällä ihan tavallisia ihmisiä ja kaiken lisäksi kiinnostuneita siitä samasta mielenkiintoisesta tieteenalasta kuin sinäkin, koska olette samalla luennolla :)
Itse olen aloittanut opiskelut vasta aikuisiällä (30 v.) ja olen huomannut, että keskimäärin muutkaan aikuisopiskelijat eivät jaksa enää kännätä vaan keskittyvät itse asiaan. Ehkä voisit katsella, onko fukseissanne aikuisempaa porukkaa ja jos heistä joku vaikuttaisi mukavalta, mennä juttelemaan? Voi olla että tulisit paremmin toimeen ikäistäsi vanhempien ihmisten kanssa. Voit myös hakeutua luennolla istumaan jonkun mukavalta vaikuttavan viereen, ruveta pikkuhiljaa moikkailemaan/vaihtamaan pari sanaa luennon aiheesta tai kysymään jotain opintoihin liittyviä kysymyksiä jos ns. small talk ei luonnistu.
No oikeastaan oon muuttanut mun lapsuuden aikaiselta kotipaikkakunnalta jo 11-vuotiaana kun mun äiti ja iskä erosivat kun olin 10-vuotias. Vaikka iskä ja mun molemmat isosiskot jäi asumaan mun lapsuuden kotiin silloin ja kävin sielläkin joka toinen viikonloppu. Silti ajattelen sitä mun lapsuuden kotina.
Ap
Kaikki työpaikat perustuvat suhteille. Pystymetsästä ei ketään palkata. Kannattaa osallistua ja tehdä itsensä tunnetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Voit myös tarkkailla, kuka muu ei vuosikurssiltanne osallistu biletykseen (sen kyllä saa selville kun vähän pitää silmiä ja korvia auki) ja koettaa tutustua heihin! Ei kaikki opiskelijat ryyppää. Raittiiden joukossa on uskovaisia, sellaisia jotka ovat lopettaneet juomisen ja sellaisia jotka jostain muusta kuin uskonnollisista syistä eivät ole juomista aloittaneetkaan.
Tiedän myös korkeakouluissa opiskelevia kovan tason kilpaurheilijoita, eivätkä he todellakaan voi ryypiskellä. Ovat silti tutustuneet porukkaan, sosiaalinen luonne tekee jo paljon.
Moi A! Vastasinkin sulle jo siellä toisella foorumilla, mutta ihan oikeasti, toi helpottaa ajan myötä. Eka viikko on pahinta, niin se oli mullakin. Kohta sullakin alkaa kurssit ja elämä alkaa hymyillä. Sä oot fiksu ja rakastat opiskelua, eli ota yliopistosta kaikki irti! Siellä on varmasti samanhenkistä porukkaa, myös niitä, joita ei kiinnosta ryyppääminen. Niiden löytäminen vaan kestää jonkun aikaa. Onko teillä edes pakollista osallistua noihin fuksiviikon juttuihin, vai voisko ne vaan skipata ja mennä sitten vaan kursseille, kun ne alkaa?
Mitkä ovat ne alat joissa on ehdottoman tärkeää ravata opiskelijatapahtumissa "verkostoitumassa"?
Ihan oikeasti, onko tämä vaan sellaista totuttua höpinää, jota kukaan ei sen enempää kyseenalaista? Itse olen opiskellut kahta eri alaa yliopistolla, enkä todellakaan kokenut kummassakaan tarpeelliseksi verkostoitumista muiden opiskelijoiden kesken. (Humanistinen ja yhteiskuntatieteellinen) Ei kai siitä mitään haittaakaan ole, mutta kun en itse ollut pätkääkään sosiaalinen näiden ihmisten kanssa eikä ollut aikaa käydä ryyppäämässä, niin ne vain jäivät fuksisyksyn satunnaisten iltarientojen jälkeen. Kulutin aikani vanhojen ystävien ja omien harrastusten parissa.
Näin jälkikäteen en koe tällä olleen negatiivista vaikutusta työllistymiseeni. Ensimmäisessä harjoittelupaikassa alkoi varsinainen "verkostoituminen".