Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juomisestani on tullut ongelma

Vierailija
03.09.2016 |

En aiemmin ole juonut alkoholia lähes ikinä, ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Tänä kesänä juominen kuitenkin lisääntyi jostain syystä, ja elokuussa join joka viikonloppu ja viikko sitten join kaksi päivää putkeen. Olo oli sen jälkeen kauhea, ja päätin että nyt olen kuukauden juomatta. Eilenkin päätin, että vaikka kaverini joisivat, niin itse en silti ottaisi mitään. Minulla oli myös sopimus toisen kaverin kanssa, että ollaan kuukausi juomatta.
Kuitenkin eilen heti kun kavereilla pullon korkki napsahti, päätin että kyllä minä nyt vähän voin maistaa jne, mutta meninkin ostamaan lisää itselleni. Olin siis heti täysin houkutuksen vietävissä ja nyt kaduttaa että join taas, ja pelkään että kohtaloni on olla joku juoppoakka.
Juominen ei enää edes tuntunut mitenkään erityisen kivalta ja nykyään pitää juoda enemmän päästäkseen känniin. Kaduttaa niin perkeleesti. Miksi sorrun heti samana päivänä vaikka olen luvannut itselleni ja muille että en aio juoda vähään aikaan? Pelkään että ensi viikonloppunakin tapahtuu sama juttu ja joudun jälleen pettymään itseeni.

Minut jätettiin tällä viikolla ja välillä tuntuu aika paskalta ja viime aikoina on ollut muitakin huolia ja stressiä, joiden takia on kiva kun voi unohtaa murheet alkoholin avulla. Aamulla tuntuu kuitenkin sitten vielä paskemmalta, ja voi olla että käytän tällaisia asioita vain tekosyynä juomiseen. En tahdo että minulla on juopon kohtaloa, mutta mitkään päätökset ei auta koska ratkean heti juomaan jos jollakin on alkoholia jossain näytillä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomalla ei huolet ikinä parane. Yritin sitä 90-luvulla. Päinvastoin, tulee kaksi ongelmaa lisää, juominen ja lompakko tyhjenee.  Olo voi olla ihan jees just sen aikaa kun juo vaikka taustalla ne murheet nakertaa kuiteskin mutta kun viinat on juotu niin ongelmat on taas siinä edessä. Ne ongelmat on vaan pakko selvittää.

Vierailija
2/3 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulta löytyy myös sellaisia kavereita, joiden seurassa voit luottaa, ettei alkoholia nautita. Tapaa jonkin aikaa vain heitä ja välttele "juomakavereita", jotta saat vähän taukoa pidettyä. Monta kertaa olen kaverin kanssa päättänyt, että tänään ei juoda, mutta pian ollaankin matkalla kantapaikkaan juomaan kupit kahvia ja kohta löytyy joku syy juoda yhdet siiderit, siitä se sitten lähtee... Pysyttele holittomassa seurassa, kunnes kierre on rauhoittunut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä matkaan! Olet sellaisessa pisteessä että pystyt vielä ihan hyvin itse auttamaan itseäsi, kun et anna tilanteen mennä yhtään pitemmälle.