naapurin muksut t-paidoissa ja lippiksissä, omalle pakotin takin päälle!
olin paleltua, kun hain postin toppi päällä ja naapurien muksut rymyää tuolla kesävaatteissa :O
omalle pakotin pitkät housut & takin päälle, sekä pipon päähän, kesä on mennyt ja vaikka naapurit eivät katsoisi missä asussa lapsensa ulos menevät niin minä kyllä katson tiukasti omani!
Kommentit (10)
Meidän eikaluokkalaisella on kuulemma "aina kuuma". Kulkee mielellään lyhythihaisella, vaikka itse palelen. Yleensä riisuukin, jos pakotan takin päälle. Samapa tuo, kun kodin läheisyydessä kulkee ja voi helposti käydä hakemassa lämmintä päälle niin halutessaan.
Kauhea vääntö siinä on opettaa pukeutumaan sään mukaan, sitten kuitenkin. Naapurin lapsikin kulki helteellä fleecehousuissa.
Ehdottomasti lasun paikka. Syykin selvä: naapurit eivät elä kuten sinä!
Ihmiset eivät tunne kylmää samalla lailla. Jos on aktiiviset leikit menossa, niin äkkiä in hiki päällä. Nythän on sellainen sää ainakin täällä etelässä, että jos aurinko osuu kohdilleen, niin tuulensuojassa voi tuntua hyvinkin lämpöiseltä. Mä esimerkiksi join aamukahvin pihalla, varusteina aamutakki ja yöpuku.
Maa on kuitenkin lämmin.
missä asut ? ilma voi lämmetä päivän mittaan ja "kesävaatteetkin "on niin häilyvä käsite.. pitkät ohuet housut ja t-paita vai sortsit ja hihaton paita? oma 7 v oli eilen ulkona ohuissa trikoisissa ns. "haaremihousuissa" ja lyhythihaisessa paidassa, hyvin tarkeni !
Meillä naapurin lapset kans juoksee kesämekoissa ja t-paidoissa, kun mä laitan omille jo jonkun hupparin ja pitkät housut. Mut se on heidän asiansa. Ei ne lapset näytä palelevan.
Eilen oli yli 20 astetta ja auringossa todella lämmin. Päiväkodin pihalla osa lapsista oli t-paidoissa ja shortseissa ja osalla oli ihan kunnon haalari ja pipo. Minua säälitti ne haalarissa olevat. Aamuisin voi olla viileää mutta jos aurinko paistaa, niin se haalari on liian kuuma - oli ainakin eilen. Iltapäivisin lapsillla pitäisi olla kevyemmät vaatteet.
Takki on vaate, jonka lapsi pukee, kun äitiä palelee.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli yli 20 astetta ja auringossa todella lämmin. Päiväkodin pihalla osa lapsista oli t-paidoissa ja shortseissa ja osalla oli ihan kunnon haalari ja pipo. Minua säälitti ne haalarissa olevat. Aamuisin voi olla viileää mutta jos aurinko paistaa, niin se haalari on liian kuuma - oli ainakin eilen. Iltapäivisin lapsillla pitäisi olla kevyemmät vaatteet.
Niin, kukahan on vastuussa päiväkodissa siitä, että lapset puetaan sään mukaisesti? Olishan ne haalarit voinu jättää naulakkoonkin...?
Liikkuessa tulee kuuma, paikallaan pysyvä tai rauhallisesti kävelevä aikuinen voisi joskus kokeilla hyppimistä ja pomppimista ja juoksua paksuissa vaatteissaan :D
Itselläkin joskus hirvittää, että lapset pukeutuu niin kevyesti. En kuitenkaan voi puuttua siihen miten pukeutuvat, kun olen töissä tai käännän katseeni muualle. Kyllähän sitä kouluunkin lähdetään takki päällä, mutta takaisin tullaan ja takki on koululla.