Auttakaa, suu kipeä viisaudenhampaan poiston jälkeen!
Tästä on kulunut 3 viikkoa. Olen käynyt hammaslääkärissä sen jälkeen, mutta kun mitään näkyvää ei suussa ole ollut, niin lääkkeeksi buranaa.
Nyt kun leukakipu loppui, minulla on alkanut mieletön kipu ikenessä sieltä kohtaa mistä hammas poistettiin, samoin ne kohdat mihin puudutuspiikit laitettiin. En pysty syömään enkä nilelaisemaan, ettei tule vedet silmiin.
Tavoitan hammaslääkärin vasta maanantaina, joten onko kenellä vastaavanlaista kokemusta ja mikä voisi auttaa?
Onko kyseessä tulehdus, kudosvaurio vai afta, mikä?
Kommentit (11)
ensin 2, toisella kertaa toiset 2 pois, syönyt ensimmäisen yön jälkeen viikon dolorin/dolorexiä ja nukkunut siis viikon putkeen. Ei auttanut voltaren.
Minun suusta ei löytynyt jälkitarkasruksessa mitään tulehdukseen viittaavaa, mutta silti kipu oli mieletön. Se paikallistettiin lähinnä siihen, että pidin leikkauksessa pitkään suuta ammollaan ja ei itse hammasseutu vaan leuka " Kärsi" .
siksi, että jos ikenissä on alkanut uudenlainen kipu se ei välttämättä johdu hampaan poistosta vaan siitä, että siellä joku tulehdus. Soita vaikka sitten vain sinne päivystykseen ja kysy mitä pitää tehdä. Mä en ainakaan leikkisi omalla terveydelläni.
kerralla, ennen edes kuin puhkesivat. Suukirurgi oli asialla. Itse olin vain 13-vuotias. Ei sattunut toimenpiteen aikana (vain puudutus) eikä sen jälkeen.
limakalvolla?
Minulla kipu tuntuu nyt pelkästään ientaskussa mistä hammaspoistettiin, sekä paikoissa mihin puudutuspiikit tökättiin.
On tämäkin pitkäaikanen vaiva..
Ikenet eivät ole turvoksissa, eivät punota, eikä ole pahaa hajua, makua suussa.
Onko kenelläkään ollut ikenissä tukikudoksissa tulehdusta? Mikä lääke siihen tepsii ja kuuluuko viluväreet, palelu oireisiin?
Ap
Ei, vaikka lähtisivät nyppäsemällä. Minä sain valita käynkö 2 kertaa vai jonotanko nukutukseen. Kävin 2 kertaa.
Paha suutulehdus voi kuitenkin pahimmillaan aiheuttaa verenmyrkytyksen eikä se todellakaan ole leikin asia...
En nyt sano, että sinun kohdalla kyse olisi siitä, mutta varmista asia...
Nyt on kuitenkin vasta lauantai ja maanantaihin on pitkä aika, jos siellä tulehdus on... Ja kipu varmasti vaan pahenee...
tosin, uskon, että päivystyksessä eivät välitä, vaikka sinnen menenkin..ja jos määräävät antibiootin sekin alkaa vaikuttaa vasta 3 päivän..
ap
Vaan 25-vuotias. Eikä ollut yliopistollinen sairaala. Suu oli liian täynnä hampaita. Multa otettu 9 rautahammasta pois mukaan lukien viisaudenhampaat.
olinko mä nyt sit 8?
Eli kyllä se kannattaa käydä ;) Ja sieltä lääkäristä saa kunnon kipulääkkeet kun vaan pyytää, siis antibioottien lisäksi..
suuhun tulee sylkeäkin niin paljon, että hyvä kun jaksaa niellä :(
ap