Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, suu kipeä viisaudenhampaan poiston jälkeen!

Vierailija
04.03.2006 |

Tästä on kulunut 3 viikkoa. Olen käynyt hammaslääkärissä sen jälkeen, mutta kun mitään näkyvää ei suussa ole ollut, niin lääkkeeksi buranaa.

Nyt kun leukakipu loppui, minulla on alkanut mieletön kipu ikenessä sieltä kohtaa mistä hammas poistettiin, samoin ne kohdat mihin puudutuspiikit laitettiin. En pysty syömään enkä nilelaisemaan, ettei tule vedet silmiin.

Tavoitan hammaslääkärin vasta maanantaina, joten onko kenellä vastaavanlaista kokemusta ja mikä voisi auttaa?

Onko kyseessä tulehdus, kudosvaurio vai afta, mikä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuhun tulee sylkeäkin niin paljon, että hyvä kun jaksaa niellä :(

ap

Vierailija
2/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin 2, toisella kertaa toiset 2 pois, syönyt ensimmäisen yön jälkeen viikon dolorin/dolorexiä ja nukkunut siis viikon putkeen. Ei auttanut voltaren.

Minun suusta ei löytynyt jälkitarkasruksessa mitään tulehdukseen viittaavaa, mutta silti kipu oli mieletön. Se paikallistettiin lähinnä siihen, että pidin leikkauksessa pitkään suuta ammollaan ja ei itse hammasseutu vaan leuka " Kärsi" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että jos ikenissä on alkanut uudenlainen kipu se ei välttämättä johdu hampaan poistosta vaan siitä, että siellä joku tulehdus. Soita vaikka sitten vain sinne päivystykseen ja kysy mitä pitää tehdä. Mä en ainakaan leikkisi omalla terveydelläni.

Vierailija
4/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla, ennen edes kuin puhkesivat. Suukirurgi oli asialla. Itse olin vain 13-vuotias. Ei sattunut toimenpiteen aikana (vain puudutus) eikä sen jälkeen.

Vierailija
5/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

limakalvolla?

Minulla kipu tuntuu nyt pelkästään ientaskussa mistä hammaspoistettiin, sekä paikoissa mihin puudutuspiikit tökättiin.

On tämäkin pitkäaikanen vaiva..

Vierailija
6/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikenet eivät ole turvoksissa, eivät punota, eikä ole pahaa hajua, makua suussa.

Onko kenelläkään ollut ikenissä tukikudoksissa tulehdusta? Mikä lääke siihen tepsii ja kuuluuko viluväreet, palelu oireisiin?

Ap

Vierailija
7/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka lähtisivät nyppäsemällä. Minä sain valita käynkö 2 kertaa vai jonotanko nukutukseen. Kävin 2 kertaa.

Vierailija
8/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha suutulehdus voi kuitenkin pahimmillaan aiheuttaa verenmyrkytyksen eikä se todellakaan ole leikin asia...

En nyt sano, että sinun kohdalla kyse olisi siitä, mutta varmista asia...

Nyt on kuitenkin vasta lauantai ja maanantaihin on pitkä aika, jos siellä tulehdus on... Ja kipu varmasti vaan pahenee...

Vierailija
9/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin, uskon, että päivystyksessä eivät välitä, vaikka sinnen menenkin..ja jos määräävät antibiootin sekin alkaa vaikuttaa vasta 3 päivän..

ap

Vierailija
10/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan 25-vuotias. Eikä ollut yliopistollinen sairaala. Suu oli liian täynnä hampaita. Multa otettu 9 rautahammasta pois mukaan lukien viisaudenhampaat.

olinko mä nyt sit 8?

Vierailija
11/11 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä se kannattaa käydä ;) Ja sieltä lääkäristä saa kunnon kipulääkkeet kun vaan pyytää, siis antibioottien lisäksi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi