Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä syytetään siitä että töitä ei ole? Ja kiusataan vielä päälle.

Vierailija
02.09.2016 |

Eihän se työttömien vika ole, että kaikille 500 000 ei löydy töitä? Onko noi poliitikot jotenkin lopullisesti seonneita , eihän tässä maassa ole enää mitään järkeä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen meininki.

Eikä sovi unohtaa Suomen luterilaisuutta. Työ on suurin ihanne ja joutilaisuus pahin synti.

Vierailija
22/28 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut pitkään samassa vakityöpaikassa, mutta etsinyt aktiivisesti uutta työtä, koska haluan pois tuolta nykyisestä. En ole saanut mitään. Osa hakemistani paikoista on jätetty kokonaan täyttämättä kesken rekryprosessin, koska on huomattu ettei olekaan rahaa palkata ketään. Minua ei kukaan syyllistä, vaikka en löydä töitä, koska olen jo töissä. Mutta jos muuten tilanteeni olisi identtinen, paitsi että olisin työtön, niin saisin paljon syyllistämistä niskaani. Vaikka siis toimisin silloin muuten ihan samoin kuin nyt. Jos töitä ei ole, niin töitä ei ole, vaikka seisoisi päällään ja itkisi ja tekisi tuhat sirkustemppua.

Ja siis, minun sentään on varmaan helpompi saada uusi työpaikka kuin työttömän, koska olen jo työssä. Mutta mikäs sen kivempaa kuin lyödä lyötyä. Työtön on niin kiva kohde sille, että kierretään vielä vähän lisää veistä haavassa, kun ne haavat on jo silleen näppärästi siinä auki valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jäin sairauteni takia eläkkeelle ja sanoin, että nyt saa joku työtön mun paikkani, niin ei kuulemma enää palkata sihteereitä sairaalaan, kun hommat alkaa automatisoitua. Hmm... Aika outoa.

Vierailija
24/28 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku viisas vääntää rautalangasta ne esteet, jotka estävät työnantajia työllistämästä lisää väkeä?

Sinänsä maassa on PALJON tekemätöntä työtä - paikkoja, joihin tarvitaan lisää ihmisiä töihin.

Mutta mitkä seikat estävät sen, että työntekijöitä ei palkata?

Heitän tähän, että

- rahan puute=ei varaa maksaa palkkaa?

- erittäin tarkat, korkeat, tms. koulutusvaatimukset

- maisteritutkintoa ei voi hyödyntää mitenkään laajemmin muille aloille; esim. humanistimaisteria ei todellakaan palkata edes siivoojaksi, koska a) ei oikeaa koulutusta siivojaksi b) liian ylikoulutettu

- SAK

- ??

Vierailija
25/28 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeistolainen ajattelumalli. Yksilö olkoon vastuussa ihan kaikesta.

Itse en kyseistä ajattelutapaa kannata, sillä sehän on todella naivi.

oikeistolainen ajattelumalli sosialistisessa maassa. Kyllä töitä olisi, mutta kenelläkään ei ole rahaa siitä maksaa, koska kaikki menee työnantajakuluihin, veroihin ja säännöstelyyn.

Vierailija
26/28 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus katselin jotain eduskunnan istuntoa tms.

Ensin aiheena mistä luoda työpaikkoja ja töitä pitäisi saada enemmän.

Seuraava aihe oli että pitää vähentää lähihoitajia/sairaanhoitajia jne reilusti vaikka yhdelle hoitajalle jo nyt liian isot määrät hoidettavia per hoitaja.

Politiikasta en tiedä juuri mitään, mutta tuo tuntui vähän ristiriitaiselta.

Vierailija
27/28 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50v. työtön nainen. Isäni (80) sanoi juuri pääsiäisenä että miksi et mene töihin, kyllä töitä löytyy, senkun vaan menet vaikka siivoamaan. Näin helppoa se kuulemma on.

Vierailija
28/28 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistossa on valtava määrä henkilöitä töissä jotka eivät tiedä mistään mitää ja tuijottavat omaa napaa (kunhan heillä on vaan töitä, työttömistä viis).

He laittavat kaikki työttömät samaan nippuun eikä katso että jokainen työtön on oma yksilö.

Te-toimisto rajoittaa kaikilla keinoilla työtöntä esim. palkkatuki, katsotaa osaamisen vajeen mukaan ja omaehtoinen opiskelu rajoitetaan sillä että se ei ole subjektiivinen oikeus vaikka työtön itse oma-aloitteisesti on etsinyt opiskelupaikan ja haluaa opiskella katsoen että se edesauttaa tulevaisuudessa työnsaamista.

Itse olen joutunut molempien uhriksi ja jaksaminen on välillä vaikeaa. Tulevaisuus ei näytä valoisalta työttömän silmin koska rajoituksia tulee kokoajan Te-toimiston puolelta. Painostetaan työkokeiluun ja vielä kysytään kun paikan löytää että mikä tämän työkokeilun tarkoitus on sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan