Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on älykkyysosamääräsi?

Vierailija
02.09.2016 |

Minun on 150, eli alle yksi tuhannesta ihmisestä on yhtä älykäs tai älykkäämpi kuin minä. On mukava tietää, että olen lähes aina älykkäin paikalla oleva henkilö.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuuko älykkyyttä koskeviin keskusteluihin useimmiten ne älyllisesti yli keskiverron olevat vai miksi näissä tämän tyyppisissä keskusteluissa kaikilla on aina yli keskiarvon oleva ÄO?  Kun se on jo tilastojenkin valossa melkoinen harvinaisuus olla huippuälykäs, sillä keskiverto älykkyysosamäärä on Suomessa siinä 100:n hujakoilla.

Mensan raja on kai 130 ja se ei vielä ole mikään huippuälykäs. Joka 50:s suomalainen on Mensan tasoa, eli palstalaisistakin varmaan aika moni :) Ei me niin tyhmiä olla, ainakaan loogisessa päättelyssä.

Kertoo siis kaiken oleellisen testin luotettavuudesta, vai olisiko sittenkin niin että moni valehtelee tuloksen välttääkseen häpeän siitä, ettei testitulos olekaan huipputasoa? Ylpeys kun usein käy lankeemuksen edellä.

Vierailija
62/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x somali eli 3 x su-vakki/vihervasemmistolainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on 150, eli alle yksi tuhannesta ihmisestä on yhtä älykäs tai älykkäämpi kuin minä. On mukava tietää, että olen lähes aina älykkäin paikalla oleva henkilö.

Miten ajattelit käyttää tuota hienoa ominaisuuttasi muiden ollessa paikalla?

Vierailija
64/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan hyvä jos voi heittää huumoria korkeasta ääoostaan. Kovin korkealla älyllä siunatut eivät käsittääkseni kovin hyvin sopeudu tähän muuhun porukkaan ja kärsivät siitä omalla tavallaan.

Itselläni korkea äo ja en kyllä viihdy juuri kenenkään kanssa :D Oikeasti ei ole naurun asia ei, mutta en ole vielä osannut älykkyyttäni hyödyntääkään ja mustahuumori on usein se kantava voima.

Itse olen älyllisesti keskivertoa mutta kiinnostuksen kohteeni ovat ihan erilaiset kuin muilla ihmisillä ja ulkopuolisuuden tunne vaivaa minua jatkuvasti. Että mene ja tiedä näistä, ei taida älykkyydellä olla paljon osaa eikä arpaa tässä asiassa.

Missään ei lue, etteikö voisi olla erilainen ja joukkoon sopeutumaton, vaikkei kovin korkea äo olisikaan. Luepa aiempi viestini uudestaan. Ajatuksella.

Tiedän kyllä mitä tarkoitit, se on vain niin että monet kun pitävät itseään älykkäämpinä kuin mitä todellisuudessa ovatkaan, kaikki ajattelevat olevansa jotenkin "special" vaikka olisivat ihan tavallisia, erilaisuus ei siis ole itsessään mikään indikaatio älykkyydestä. Tiedän joitakin oikeasti älykkäitä ihmisiä ja tulevat kyllä ihmisten kanssa toimeen, eivät ole koskaan valittaneet mistään ulkopuolisuuden tunteesta koska kuten sanoin, sillä ei älykkyyden kanssa ole mitään tekemistä. Sopeutuminen ympäröivään maailmaan riippuu ihan muista asioista, kuten persoonallisuuden piirteistä. 

Käsitykseni perustuu ihan vain kuulemiini ja lukemiini juttuihin korkean äo:n omaavista neroista. Linkkejä en nyt ala etsiä, voit varmasti tutustua aiheeseen itse googlella. Onhan se ihan loogista, että sitä hakeutuu kaltaistensa seuraan ollakseen samalla aaltopituudella. Mitä korkeampi äo, sitä vähemmän löytyy niitä kaltaisia. En ole väittänyt, että erilaisuus kertoisi älykkyydestä. Menet harhapoluille tuon jatkuvan väittämisesi kanssa samasta asiasta.

Vierailija
65/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon identiteettivaras. Lookki on helppo muuttaa, mutta kiinnostuksen kohteista en tiettyjen henkilöiden kohdalla osaa sanoa miten he ovat niihin päätyneet, joten papukaijana ripiittaan heidän sanomisiaan yms. Eli sanat tekivät laulun.

Vierailija
66/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että about. 85-90%:lla ihmisistä täällä on keskivertoa korkeampi ÄO kun se keskimääräinen pistetulos Suomessa on 90-10, hmm. Sitäpaitsi, teoria siitä että palstalle vain "sattui" kaikki Suomen älyköt samaan aikaan on olemattoman pieni, ihan loogisesti ajateltuna. Tämä kun ei ole mikään Mensa International-foorumi tai mikään sellainen älyköille suunnattu paikka. Täytyy todeta itsekin että tämä ilmiö on sangen erikoinen.

Vierailija
67/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeutuuko älykkyyttä koskeviin keskusteluihin useimmiten ne älyllisesti yli keskiverron olevat vai miksi näissä tämän tyyppisissä keskusteluissa kaikilla on aina yli keskiarvon oleva ÄO?  Kun se on jo tilastojenkin valossa melkoinen harvinaisuus olla huippuälykäs, sillä keskiverto älykkyysosamäärä on Suomessa siinä 100:n hujakoilla.

Mensan raja on kai 130 ja se ei vielä ole mikään huippuälykäs. Joka 50:s suomalainen on Mensan tasoa, eli palstalaisistakin varmaan aika moni :) Ei me niin tyhmiä olla, ainakaan loogisessa päättelyssä.

Kertoo siis kaiken oleellisen testin luotettavuudesta, vai olisiko sittenkin niin että moni valehtelee tuloksen välttääkseen häpeän siitä, ettei testitulos olekaan huipputasoa? Ylpeys kun usein käy lankeemuksen edellä.

Käypä tutustumassa Mensan sivuihin tai kuuntele yle puheesta Suomen Mensan uuden puheenjohtajan haastis, kun et tunnu nyt perillä asioista olevan.

Vierailija
68/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

131 keskihajonnalla 15. Testattu kahdesti, kerran neurolla ja toisen mensan virallisessa testissä.

Vierailija
69/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO:ni on päätäni pidempi ja uhittelee katon rajassa mukavia.

Vierailija
70/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on aina niin kummia perusteluja, että "ei ole tuloksella väliä, en viitsi testiin mennä". No miksi sitä muille selittelemään miksi ei mene testiin. Ja jos ei kiinnosta omat aivot ja suorituskyky jossain asiassa niin miksipä sitä edes tekee ylipäänsä yhtään mitään nettitestiä.

Mä kommentoin noin, kun kommentoin, koska aika iso osa ihmisistä kuvittelee nettitestien perusteella olevansa huippuälykkäitä. Mua on testattu työhönotto tilanteissa, ja tiedä niide perusteella olevani joillain osa-alueilla huomattavasti verrokkiryhmää, joka on siis koulutettuja asiantuntijatehtävissä työskenteleviä älykkäämpi. Mutta ei mulle sillä ole merkitystä, kuinka älykäs olen. Se ei ole mulle itseisarvo. Niin ja it-alalla työskentelen.

Onhan niitäkin ihmisiä, jotka ovat tehneet mensan testin, menneet kirkkaasti yli rajan, mutteivät ole liittyneet jäseniksi. Ja myös niitä, jotka ovat liittyneet, mutta työskentelevät siivoojina.

Luulen, että suurin osa haluaa tehdä nettitestit. Mutta moni ei ymmärrä, että ne eivät todellakaan kerro totuutta.

Vierailija
71/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan hyvä jos voi heittää huumoria korkeasta ääoostaan. Kovin korkealla älyllä siunatut eivät käsittääkseni kovin hyvin sopeudu tähän muuhun porukkaan ja kärsivät siitä omalla tavallaan.

Itselläni korkea äo ja en kyllä viihdy juuri kenenkään kanssa :D Oikeasti ei ole naurun asia ei, mutta en ole vielä osannut älykkyyttäni hyödyntääkään ja mustahuumori on usein se kantava voima.

Itse olen älyllisesti keskivertoa mutta kiinnostuksen kohteeni ovat ihan erilaiset kuin muilla ihmisillä ja ulkopuolisuuden tunne vaivaa minua jatkuvasti. Että mene ja tiedä näistä, ei taida älykkyydellä olla paljon osaa eikä arpaa tässä asiassa.

Missään ei lue, etteikö voisi olla erilainen ja joukkoon sopeutumaton, vaikkei kovin korkea äo olisikaan. Luepa aiempi viestini uudestaan. Ajatuksella.

Tiedän kyllä mitä tarkoitit, se on vain niin että monet kun pitävät itseään älykkäämpinä kuin mitä todellisuudessa ovatkaan, kaikki ajattelevat olevansa jotenkin "special" vaikka olisivat ihan tavallisia, erilaisuus ei siis ole itsessään mikään indikaatio älykkyydestä. Tiedän joitakin oikeasti älykkäitä ihmisiä ja tulevat kyllä ihmisten kanssa toimeen, eivät ole koskaan valittaneet mistään ulkopuolisuuden tunteesta koska kuten sanoin, sillä ei älykkyyden kanssa ole mitään tekemistä. Sopeutuminen ympäröivään maailmaan riippuu ihan muista asioista, kuten persoonallisuuden piirteistä. 

Käsitykseni perustuu ihan vain kuulemiini ja lukemiini juttuihin korkean äo:n omaavista neroista. Linkkejä en nyt ala etsiä, voit varmasti tutustua aiheeseen itse googlella. Onhan se ihan loogista, että sitä hakeutuu kaltaistensa seuraan ollakseen samalla aaltopituudella. Mitä korkeampi äo, sitä vähemmän löytyy niitä kaltaisia. En ole väittänyt, että erilaisuus kertoisi älykkyydestä. Menet harhapoluille tuon jatkuvan väittämisesi kanssa samasta asiasta.

Missä kohtaa sanoin ettei super-älykkäillä ole noita ongelmia? En niin missään, ainoastaan mainitsin miten korkea älykkyys ei ole automaattinen tae sosiaalisesta kyvyttömyydestä, olen kyllä tietoinen kyseisistä tutkimuksista. Niitä kun suurin osa ihmisistä tulkitsee ihan täysin väärin, ottaen ne joko ihan kirjaimellisesti tai kiistämällä ne kokonaan. En vain ymmärrä tätä "buhuu mua ei ymmärrä kukaan"-mentaliteettia kun kaikki tietämäni Mensan-vakiojäsenet kyllä omaavat edes kohtuulliset sosiaaliset taidot ja osaavat tarvittaessa luovia sellaistenkin ihmisen kanssa, jotka eivät ole älylliseltä kapasiteetiltaan samalla tasolla heidän kanssaan. On itsestä kiinni loppupeleissä että miten tulee muiden kanssa toimeen, jos on asenne Fuck the rest, i`m the best, niin onko mikään ihme ettei tule toimeen kenenkään kanssa? Sen "tyhmän" ihmisen kanssa kun voi yllättäen löytääkin yhteistä puhuttavaa kunhan laskisi ensin ne muurinsa alas ja ymmärtäisi alentua muiden kuolevaisten tasolle. Tämä ei toki tarkoita sitä että jos jonkun kanssa ei natsaa, niin sitä kanssakäymistä täytyy väen vängällä pakottaa.

Vierailija
72/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta että joillakin neroilla on ne tietyt omat omituisuutensa mutta ei niiden pohjalta voi vetää mitään validia päätelmää siitä, että kyseiset ominaisuudet pätisivät kaikkiin poikkeuksellisen lahjakkaisiin ihmisiin, toisilla kun se älykkyys ei välttämättä edes tule ilmi arkielämän tilanteissa yhtään mitenkään.

Vierailija
73/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on 127 virallinen mensan testi. Voisi olla parempikin, mutta itselläni on hiton huono muisti ja ADHD se syö tulosta. Samasta syystä olen älykkyyteeni nähden alisuorittaja. Vedin myös puolustusvoimien palikka testeistä ihan hyvät tulokset.

Mulla on myös ADHD. Muistini on keskiverto, ja älykkyysosamääräni on todella korkea.

Yleensä ihmisen muisti ja älykkyys ovat Gaussin käyrällä, suhteessa muihin, melko samalla kohdalla.

Itselläni ADHD laskee tulosta jo senkin takia, että joudun jokaisen tehtävän tarkistamaan moneen kertaan huolimattomuusvirheiden varalta vaikka siis ihan hyvin noissa testeissä pärjään kun saan sen 127.  Omaan ADHD ei auta lääkkeet vaan oireet pahenevat jos käytän ADHD lääkitystä. Ainoastaan terveelliset ja säännölliset elämäntavat ja rentoutumisharjoitukset auttavat jonkin verran.

Vierailija
74/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun aö o 69 olen todela visas älykys osa määrä ei mitaa kaikea mikä oikeasti ratkaise..!!1 olen eritäin älykäs sosialisesti kielielisesti ( pidän hyviä puheita ja olen sana valmis ) ja talodellisetsi muta näitähän älykyys testi ei mitaa

olen suuren firman pomo joka tianaa miljonia samaan ei moni pysty vaika aö oisi 200

tärkeitä o kuitenkin se että olen...... onellinen

veleni jonka aö on 120 on köyhä ja oneton narkari joka on tenyt vain honoja valintoja elämässäänsä miten häntä on aö autanut ei mitenkän kuten sanoin se ei kero kaikkea todistelet silä vain jotain itsellesi vaika todistet kaikesta olelisesta ovat josakin ihan mualla

Vierailija
75/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole tavannut ketään, jonka älykkyysosamäärän tietäisin olevan alle 100.

Hmm...

Vierailija
76/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käypä tutustumassa Mensan sivuihin tai kuuntele yle puheesta Suomen Mensan uuden puheenjohtajan haastis, kun et tunnu nyt perillä asioista olevan.

Eli Mensan puheenjohtaja osaa vastata palstailijoiden puolesta että valehtelevatko tai liioittelevatko he testituloksensa vai eivät? Asia selvä. Ei tietenkään koskaan ihmiset liioittele tai valehtele mistään. Tuo nettitesti ei ole luotettava koska sen mukaan suurin osa ihmisistä on keskimääräistä älykkäämpiä vaikka viralliset tilastot suomalaisten keskimääräisestä älykkyyosamäärästä kertovat ihan jotain muuta. Eli kadulla kävelevistä vähintäänkin joka toinen tai kolmas on neron tasolla älylliseltä kapasiteetiltaan, ei kuulosta kovin uskottavalta, eihän? Itsekin sain keskimääräistä korkeammat pisteet, niin on saanut suurin osa kavereistanikin. Aika outoa eikö? Miksi tämän testin luotettavuutta ei saisi kyseenalaistaa?

Vierailija
77/79 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Mensan puheenjohtaja osaa vastata palstailijoiden puolesta että valehtelevatko tai liioittelevatko he testituloksensa vai eivät? Asia selvä. Ei tietenkään koskaan ihmiset liioittele tai valehtele mistään. Tuo nettitesti ei ole luotettava koska sen mukaan suurin osa ihmisistä on keskimääräistä älykkäämpiä vaikka viralliset tilastot suomalaisten keskimääräisestä älykkyyosamäärästä kertovat ihan jotain muuta. Eli kadulla kävelevistä vähintäänkin joka toinen tai kolmas on neron tasolla älylliseltä kapasiteetiltaan, ei kuulosta kovin uskottavalta, eihän? Itsekin sain keskimääräistä korkeammat pisteet, niin on saanut suurin osa kavereistanikin. Aika outoa eikö? Miksi tämän testin luotettavuutta ei saisi kyseenalaistaa?

Hhaha, sama täällä :) Testin mukaan olen keskivertoa älykkäämpi vaikka todellisuudessa minulle tuotti kouluaikoina yksinkertaisemmatkin matikan tehtävät vaikeuksia. Että mene ja tiedä tämän testin luotettavuudesta, siitä kun tuntuu niin monet saavan huippupisteet.

Vierailija
78/79 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Ap sait testin tehtyä? Joskus muinoin sain nettitestistä 146, mutta nykyään Mensalla ilmoittaa vain, että yli 130. Yhtään kysymystä en joutunut arvaamaan, joten ei ilmeisesti mittaa suurempia tasoja? Pitäisikö tässä mennä viralliseen testiin jos haluaisi haluaisi tietää tarkemmin? En kyllä jaksaisi nähdä vaivaa.

Ilmoittaa se ainakin 145 asti, minä sain sen.

Vierailija
79/79 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyteni = 0. Siksi varmaan en saakkaan niin helposti kavereita lähellä olevalta paikkakunnalta ja keskusteleminen ihmistenkanssa on tuskaa. Ihme, että minulla ylipäätänsä on ystäviä. Onneksi vierelläni on uskollinen tietokone ja älykännykkä, jotka sisältävät sitä älyä minunkin puolesta joten toivoni ei siis ole menetetty!