Mikä on älykkyysosamääräsi?
Minun on 150, eli alle yksi tuhannesta ihmisestä on yhtä älykäs tai älykkäämpi kuin minä. On mukava tietää, että olen lähes aina älykkäin paikalla oleva henkilö.
Kommentit (79)
Virallisesta Mensan testistä 135, nettitesteistä järjestelmällisesti enemmän. Nettitesteihin ei todellakaan voi luottaa.
Nää on aina niin kummia perusteluja, että "ei ole tuloksella väliä, en viitsi testiin mennä". No miksi sitä muille selittelemään miksi ei mene testiin. Ja jos ei kiinnosta omat aivot ja suorituskyky jossain asiassa niin miksipä sitä edes tekee ylipäänsä yhtään mitään nettitestiä.
Kuusitoista, sama kuin munan mitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on 127 virallinen mensan testi. Voisi olla parempikin, mutta itselläni on hiton huono muisti ja ADHD se syö tulosta. Samasta syystä olen älykkyyteeni nähden alisuorittaja. Vedin myös puolustusvoimien palikka testeistä ihan hyvät tulokset.
Mulla on myös ADHD. Muistini on keskiverto, ja älykkyysosamääräni on todella korkea.
Yleensä ihmisen muisti ja älykkyys ovat Gaussin käyrällä, suhteessa muihin, melko samalla kohdalla.
Mistä tämä tieto muistin ja älykkyyden korreloinnista?
Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuusitoista, sama kuin munan mitta.
Helppo muistaa
Pikkusiskon exä oli noita Mensa-miehiä. Sosiaaliset taidot asteikolla 4-10 olivat ehkä 5, hyvänä päivänä ja tarpeeksi pienessä porukassa hipoi jopa seiskaa.DI on ja itserakkaus huipussaan. Ehkä vähän asperger, mutta ei kivalla tavalla. Pirullisuuteen käytti paljon energiaa, välillä itkeä nyhversi kuin pikku taapero kun asiat eivät menneet niin kuin pitää. Sääliksi käy tuotakin, oman 'lahjakkuutensa' vanki.
147. Turhaudun hyvin helposti ihmisiin ja hitaasti eteneviin tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan hyvä jos voi heittää huumoria korkeasta ääoostaan. Kovin korkealla älyllä siunatut eivät käsittääkseni kovin hyvin sopeudu tähän muuhun porukkaan ja kärsivät siitä omalla tavallaan.
Itselläni korkea äo ja en kyllä viihdy juuri kenenkään kanssa :D Oikeasti ei ole naurun asia ei, mutta en ole vielä osannut älykkyyttäni hyödyntääkään ja mustahuumori on usein se kantava voima.
Itse olen älyllisesti keskivertoa mutta kiinnostuksen kohteeni ovat ihan erilaiset kuin muilla ihmisillä ja ulkopuolisuuden tunne vaivaa minua jatkuvasti. Että mene ja tiedä näistä, ei taida älykkyydellä olla paljon osaa eikä arpaa tässä asiassa.
Muistaakseni noin 80...
Ihan hyvin olen elämässä kuitenkin pärjännyt.
Varmasti aika alhainen. Nimittäin kerran koitin tehdä jotain älykkyystestiä ja en tajunnut hölkäsen pöläystä siitä, mikä kuviosarjassa on oikea vaihtoehto. Matemaattisesti olen myös äärimmäisen lahjaton. En kykene edes päässälaskuihin. Minulla on kuitenkin muita hyviä ominaisuuksia. Olen sydämellinen ja kiltti ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti aika alhainen. Nimittäin kerran koitin tehdä jotain älykkyystestiä ja en tajunnut hölkäsen pöläystä siitä, mikä kuviosarjassa on oikea vaihtoehto. Matemaattisesti olen myös äärimmäisen lahjaton. En kykene edes päässälaskuihin. Minulla on kuitenkin muita hyviä ominaisuuksia. Olen sydämellinen ja kiltti ihminen.
Jutta urpilainen?
Jyrki Kataisen äiti?
135. Virallisella testillä vuonna 97. Ja en palaa ketjuun jankkaamaan, mitä älykkyys on.
Hakeutuuko älykkyyttä koskeviin keskusteluihin useimmiten ne älyllisesti yli keskiverron olevat vai miksi näissä tämän tyyppisissä keskusteluissa kaikilla on aina yli keskiarvon oleva ÄO? Kun se on jo tilastojenkin valossa melkoinen harvinaisuus olla huippuälykäs, sillä keskiverto älykkyysosamäärä on Suomessa siinä 100:n hujakoilla.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni noin 80...
Ihan hyvin olen elämässä kuitenkin pärjännyt.
♥️
98 ja mulla on opisto- ja korkeakoulututkinto.Iisisti tehty.
Pelkkä tulos ei kerro oikeaa tasoa, ellei tiedä testin keskihajontaa. Mensan testissä keskihajonta oli ennen 24, nykyään 15, mikä tarkoittaa että vanhalla testillä tulokseksi sai korkeampia lukuja kuin nykyisellä (vrt. Mensan raja ennen 148, nykyään 130).
189. Tein niinq sellasen Facebook-testin jossa sanottiin et oon älykkäin tyyppi maailmas! Hihi on tosi rasittavaa olla tyhmien kans tekemisissä ku oon tällanen Einstein-uniikkilumihiutale ja haluun aina vaan puhua kaikkien kanssa siit miten älykäs oon!!!
164 ja mitähän hyötyä siitä on ollut?
Mulla on myös ADHD. Muistini on keskiverto, ja älykkyysosamääräni on todella korkea.
Yleensä ihmisen muisti ja älykkyys ovat Gaussin käyrällä, suhteessa muihin, melko samalla kohdalla.