Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on älykkyysosamääräsi?

Vierailija
02.09.2016 |

Minun on 150, eli alle yksi tuhannesta ihmisestä on yhtä älykäs tai älykkäämpi kuin minä. On mukava tietää, että olen lähes aina älykkäin paikalla oleva henkilö.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on 127 virallinen mensan testi. Voisi olla parempikin, mutta itselläni on hiton huono muisti ja ADHD se syö tulosta. Samasta syystä olen älykkyyteeni nähden alisuorittaja. Vedin myös puolustusvoimien palikka testeistä ihan hyvät tulokset.

Mulla on myös ADHD. Muistini on keskiverto, ja älykkyysosamääräni on todella korkea.

Yleensä ihmisen muisti ja älykkyys ovat Gaussin käyrällä, suhteessa muihin, melko samalla kohdalla.

Vierailija
22/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesta Mensan testistä 135, nettitesteistä järjestelmällisesti enemmän. Nettitesteihin ei todellakaan voi luottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on aina niin kummia perusteluja, että "ei ole tuloksella väliä, en viitsi testiin mennä". No miksi sitä muille selittelemään miksi ei mene testiin. Ja jos ei kiinnosta omat aivot ja suorituskyky jossain asiassa niin miksipä sitä edes tekee ylipäänsä yhtään mitään nettitestiä.

Vierailija
24/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusitoista, sama kuin munan mitta.

Vierailija
25/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on 127 virallinen mensan testi. Voisi olla parempikin, mutta itselläni on hiton huono muisti ja ADHD se syö tulosta. Samasta syystä olen älykkyyteeni nähden alisuorittaja. Vedin myös puolustusvoimien palikka testeistä ihan hyvät tulokset.

Mulla on myös ADHD. Muistini on keskiverto, ja älykkyysosamääräni on todella korkea.

Yleensä ihmisen muisti ja älykkyys ovat Gaussin käyrällä, suhteessa muihin, melko samalla kohdalla.

Mistä tämä tieto muistin ja älykkyyden korreloinnista?

Kiinnostaa.

Vierailija
26/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusitoista, sama kuin munan mitta.

Helppo muistaa

Vierailija
27/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskon exä oli noita Mensa-miehiä. Sosiaaliset taidot asteikolla 4-10 olivat ehkä 5, hyvänä päivänä ja tarpeeksi pienessä porukassa hipoi jopa seiskaa.DI on ja itserakkaus huipussaan. Ehkä vähän asperger, mutta ei kivalla tavalla. Pirullisuuteen käytti paljon energiaa, välillä itkeä nyhversi kuin pikku taapero kun asiat eivät menneet niin kuin pitää. Sääliksi käy tuotakin, oman 'lahjakkuutensa' vanki.

Vierailija
28/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

117 keskihajonnalla 15.

Vierailija
29/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

147.  Turhaudun hyvin helposti ihmisiin ja hitaasti eteneviin tilanteisiin. 

Vierailija
30/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan hyvä jos voi heittää huumoria korkeasta ääoostaan. Kovin korkealla älyllä siunatut eivät käsittääkseni kovin hyvin sopeudu tähän muuhun porukkaan ja kärsivät siitä omalla tavallaan.

Itselläni korkea äo ja en kyllä viihdy juuri kenenkään kanssa :D Oikeasti ei ole naurun asia ei, mutta en ole vielä osannut älykkyyttäni hyödyntääkään ja mustahuumori on usein se kantava voima.

Itse olen älyllisesti keskivertoa mutta kiinnostuksen kohteeni ovat ihan erilaiset kuin muilla ihmisillä ja ulkopuolisuuden tunne vaivaa minua jatkuvasti. Että mene ja tiedä näistä, ei taida älykkyydellä olla paljon osaa eikä arpaa tässä asiassa.

Vierailija
31/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni noin 80...

Ihan hyvin olen elämässä kuitenkin pärjännyt.

Vierailija
32/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti aika alhainen. Nimittäin kerran koitin tehdä jotain älykkyystestiä ja en tajunnut hölkäsen pöläystä siitä, mikä kuviosarjassa on oikea vaihtoehto. Matemaattisesti olen myös äärimmäisen lahjaton. En kykene edes päässälaskuihin. Minulla on kuitenkin muita hyviä ominaisuuksia. Olen sydämellinen ja kiltti ihminen.

Vierailija
33/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti aika alhainen. Nimittäin kerran koitin tehdä jotain älykkyystestiä ja en tajunnut hölkäsen pöläystä siitä, mikä kuviosarjassa on oikea vaihtoehto. Matemaattisesti olen myös äärimmäisen lahjaton. En kykene edes päässälaskuihin. Minulla on kuitenkin muita hyviä ominaisuuksia. Olen sydämellinen ja kiltti ihminen.

Jutta urpilainen?

Jyrki Kataisen äiti?

Vierailija
34/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

135. Virallisella testillä vuonna 97. Ja en palaa ketjuun jankkaamaan, mitä älykkyys on.

Vierailija
35/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeutuuko älykkyyttä koskeviin keskusteluihin useimmiten ne älyllisesti yli keskiverron olevat vai miksi näissä tämän tyyppisissä keskusteluissa kaikilla on aina yli keskiarvon oleva ÄO?  Kun se on jo tilastojenkin valossa melkoinen harvinaisuus olla huippuälykäs, sillä keskiverto älykkyysosamäärä on Suomessa siinä 100:n hujakoilla.

Vierailija
36/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni noin 80...

Ihan hyvin olen elämässä kuitenkin pärjännyt.

♥️

Vierailija
37/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 ja mulla on opisto-  ja korkeakoulututkinto.Iisisti tehty.

Vierailija
38/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä tulos ei kerro oikeaa tasoa, ellei tiedä testin keskihajontaa. Mensan testissä keskihajonta oli ennen 24, nykyään 15, mikä tarkoittaa että vanhalla testillä tulokseksi sai korkeampia lukuja kuin nykyisellä (vrt. Mensan raja ennen 148, nykyään 130).

Vierailija
39/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

189. Tein niinq sellasen Facebook-testin jossa sanottiin et oon älykkäin tyyppi maailmas! Hihi on tosi rasittavaa olla tyhmien kans tekemisissä ku oon tällanen Einstein-uniikkilumihiutale ja haluun aina vaan puhua kaikkien kanssa siit miten älykäs oon!!!

Vierailija
40/79 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

164 ja mitähän hyötyä siitä on ollut?