Mitäs jos teen lastensuojeluilmoituksen lapseni isästä ja hänen vaimostaan?
Mitä tapahtuu jos teen lapseni isästä ja hänen tyttöystävästään lastensuojeluilmoituksen henkisen väkivallan takia?
Saanko tehdä sen nimettömänä vai olisiko parempi nimellä tehdä ja jos niin seuraako siitä meillekkin jotain, esim. jotain kotikäyntejä tai muuta syynäämistä?
Meillä siis on kaikki hyvin, arki on tasaista ja lapsi viihtyy kanssani.
Ainoa mikä huolestuttaa on se isän luona tapahtuva henkinen väkivalta ja siihen pitää tulla loppu. Tosin nyt en suostu enää viemään lasta heille kiusattavaksi. Eivätkä he edes tunnu häntä kaipaavan. Se on heille ok etteivät näe lasta! Lapsi on 11v ja tällä isän tyttöystävällä on 3v poika joka ei tapaa omaa isäänsä eli on aina heidän kanssaan.
Oletko tehnyt lastesi isästä lastensuojeluilmoituksen ja mihin se johti?
Kommentit (55)
Lapsihan on jo noin iso. Ei hänen ole pakko mennä isänsä luo, jos ei halua. Helppo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan on jo noin iso. Ei hänen ole pakko mennä isänsä luo, jos ei halua. Helppo juttu.
Ei tietenkään ole pakko mennä. Ihan helppo juttu lapselle olla näkemättä isäänsä vaikka kuinka k*sipää olisikin. Isä on silti isä ja lapsi välittää vanhemmistaan vaikka he eivät välittäisi hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on pakko.
Kuinka niin? Se tapaamisoikeus on lapsen.
Olen ollut vähän samankaltaisessa tilanteessa, en aio kertoa yksityiskohtia. Olin yhteydessä lastensuojeluun, perheneuvolaan sekä lukuisiin muihin tahoihin ja joka paikasta sain saman neuvon: Kirjaa kaikki ylös. Olen siitä lähtien kirjannut ylös kaikki epäkohdat, suuret ja pienet. Välillä kun tilanne on parempi, tunnen itseni katkeraksi ex-vaimoksi, joka listaa lapsen isän huonoja puolia voidakseen kostaa, mutta tilanteen huonontuessa kiitän aina itseäni että minulla on mustaa valkoisella.
Pätkä listastani voisi näyttää vaikka tältä, yksityiskohdat täysin keksittyjä
11.3.2016 Isä unohti hakea lapsen harrastuksesta. Lapsi ei saanut isää puhelimella kiinni joten hain hänet omaan kotiini. Isä soitti minulle, huusi ja uhkaili oikeustoimilla.
12.4.2016 Lapsi tuli kotiin reikäisissä vaatteissa ja nälkäisenä. Sanoi ettei ollut saanut aamupalaa.
21.4.2016 Lapsi tuli isältään itkuisena. Kertoi että isä oli haukkunut häntä tyhmäksi luuseriksi koko viikonlopun ajan.
Pelkkiä faktoja siis. Ei mielipiteitä, omia tulkintojani tapahtumista tai pitkiä sepustuksia. Vain se mitä on tapahtunut ja miten lapsi on kertonut asiat minulle. Jos joskus joudumme oikeuteen tai lapsen isä kääntää tilanteen toisinpäin ja syyttää minua laiminlyönneistä, minulla on edes jotain mielipiteeni tueksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on pakko.
Edelleen odotan tähän vastausta. Miten voi olla, että 11-vuotias ei muka saisi päättää, meneekö isän luo kiusattavaksi vai ei. Mikään oikeuden päätös ei riitä syyksi, koska tuonikäistä jo kuunnellaan. Nyt vähän valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on pakko.
Edelleen odotan tähän vastausta. Miten voi olla, että 11-vuotias ei muka saisi päättää, meneekö isän luo kiusattavaksi vai ei. Mikään oikeuden päätös ei riitä syyksi, koska tuonikäistä jo kuunnellaan. Nyt vähän valoja päälle.
Jos on päätös tapaamisista niin lapsi sinne viedään. Ikävä kyllä vaikka väkisin. 12 vuotias yleensä saa sanoa mielipiteensä, mutta sitä ei tarvitse noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on pakko.
Jos on päätös tapaamisista niin lapsi sinne viedään. Ikävä kyllä vaikka väkisin. 12 vuotias yleensä saa sanoa mielipiteensä, mutta sitä ei tarvitse noudattaa.
Hölynpölyä. Tuonikäinen saa päättää asuinpaikkansakin, joten tapaamiset ovat lapsen puolelta vapaaehtoisia. Oikeuden päätös jos sotii lapsen parasta vastaan, ja hän itse sen osaa vieläpä kertoa, niin käräjille vaan.
Alkaa mietityttämään, että mitä koukeroita tässä tarinassa onkaan.
Henkiseen väkivaltaan harvemmin puututaan. Pitäisi olla jotain fyysistä tai heitteillejättöä minkä voi todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on pakko.
Hölynpölyä. Tuonikäinen saa päättää asuinpaikkansakin, joten tapaamiset ovat lapsen puolelta vapaaehtoisia. Oikeuden päätös jos sotii lapsen parasta vastaan, ja hän itse sen osaa vieläpä kertoa, niin käräjille vaan.
Ei saa. Ei päättää asuinpaikkaansa eikä sitä tapaako vanhempaansa. Kun se on vanhemman oikeus tavata lastaan, niin siinä olla tarkkoja. Tiedän ihan varmasti tämän.
2 §
Lapsen tahdon huomioon ottaminen
Jos lapsi on täyttänyt 12 vuotta, täytäntöönpanoon ei saa ryhtyä vastoin lapsen tahtoa. Täytäntöönpanoon ei myöskään saa ryhtyä vastoin 12 vuotta nuoremman lapsen tahtoa, jos lapsi on niin kehittynyt, että hänen tahtoonsa voidaan kiinnittää huomiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on pakko.
Ei saa. Ei päättää asuinpaikkaansa eikä sitä tapaako vanhempaansa. Kun se on vanhemman oikeus tavata lastaan, niin siinä olla tarkkoja. Tiedän ihan varmasti tämän.
Olet kyllä väärässä. Lapsella on tapaamisoikeus, jota vanhemmat noudattavat.
Missä vaiheessa lapsi vapautuu tästä pakosta tavata etävanhempaa vastoin tahtoaan? Ihan tosissaanko väität että 18-vuotiaaksi asti "lapsi" kannetaan tapaamisiin. Siksi juuri on tuo 12 vuoden ikäraja, joka sekään ei ole pilkuntarkka.
Ei mitään järkeä tehdä jos edes eivät näe lasta niin homma on ohi. Kiusaahan sää haluat tehdä.
Jos ilmoituksen teet niin he sanovat että eivät edes tapaa lasta ja se on siinä.
Mihinkään tukitoimiin ei voi laittaa jos lapsi siellä ei edes käy.
Voisiko johtua siitä että niitä vain tehtaillaan jatkuvasti kostomielessä ja varmasti yli puolet lasuista on siten myös täysin perusteettomia.