Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla kotiäideillä järkyttävä kaaos kotona ja vaan vieraiden tullessa siistiä?

Vierailija
02.09.2016 |

Tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että kotimme on järkyttävässä kunnossa aina, kun mieheni tulee iltapäivällä kotiin töistä. Kuitenkin, jos haluan viettää aikaa lapseni kanssa, siis leikkiä, ulkoilla, askarrella, maalata, on minulla aikaa kotitöille vain silloin, kun lapseni menee päiväunille. Se ainoa hetki päivässä, kun kotimme hiljenee täysin 1,5 tunniksi ja saisin pienen palan vuorokaudesta ihan vaan itselleni. Liian usein käytän tuon ajan hyväkseni ja lysähdän sohvannurkkaan teemukin ja suklaapatukan kanssa. Pitäisikö minun oikeasti vaan luopua tuosta hetkestä ja siivota kotia lapsen päiväuniaikaan vai yrittäö unohtaa huono omatunto? Ei tämä ainakaan kävisi päinsä, jos meille vielä toinen lapsi tulisi. Apua.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä suht siistiä. Mutta kyllä niitä kaaoskausiakin mahtuu elämään. Synnytysten jälkeen on siivous vähän jäänyt, että on voinut viettää kaiken vauvalta liikenevän ajan isompien lasten kanssa. Meidän lasten kehitykseen näyttää myös kuuluvan puolivuotiaana iskevä imurikammovaihe, jolloin lattiat on sitten vähän pölyisempiä. Välillä sisarukset ei tule ollenkaan toimeen ja saa olla puolen minuutin välein erotuomaroimassa, silloin saattaa tavarat jäädä lojumaan että ehtii äkkiä väliin. Jotain isompia leikkejä, brion junarataa yms en vaadi purkamaan joka ilta, jos leikki on selvästi kesken ja jatkuu taas aamulla. Ja joo, välillä vauva tyhjentää kenkätelineen samalla kun itse tyhjennän tiskikoneen, ja silppuaa hesarit keräyspaperikorista silloin kun itse autan isompaa lasta potalla. Niitä päiviä tulee varmaan kaikille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme