Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä VAKAVIA PUUTTEITA Tampereen englanninkielisessä päiväkodissa oikein on? Toiminta määrätty keskeytettäväksi ja yli 60 lasta siirretään

Vierailija
02.09.2016 |

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/vakavia-puutteita-paivakodissa-tamperee…

"Tampereen kaupunki siirtää pikaisesti yli 60 lasta pois yksityisestä English International School of Tampere -päiväkodista, jonka toiminnan Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto on päättänyt määrätä keskeytettäväksi.

Aluehallintoviraston päätöksen mukaan päiväkodin henkilöstön kelpoisuudessa ja toiminnan järjestämisessä on todettu vakavia ja toistuvia puutteita. "

Tietääkö kukaan asiasta tarkemmin?

Kommentit (302)

Vierailija
261/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti niin naiivi, että luulet huutamisen, retuutamisen yms. tapahtuvan silloin kun läsnä on lasten vanhempia?? Ei tietenkään - silloin pidetään kulissit kunnossa. Siksihän tuo sairas touhu on voinut jatkuakin niin pitkään.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ollee Scott/lähipiiriä vänkäämässä ja puolustelemassa päiväkodin ala-arvoista toimintaa. Jos viranomaisten raportissa lukee, että on ollut epäpäteviä työntekijöitä (mm. tämä marokkolainen Babyland-ryhmän mieshoitaja), huutamista, veitsellä uhkaamista, lasten retuuttamista ja nälässäpitämistä, niin luulisi hälytyskellojen soivan ainakin jokaisella jolla on omia lapsia. Kuinka kukaan vie pieniä lapsia (joille asioista kertominen kotona voi olla hankalaa) vapaaehtoisesti tuollaiseen paikkaan?? Äly hoi älä jätä. Vanhemmuus voi näköjään todella olla hukassa joillakin, jos se lasten hoitamisen osaaminen on ollut hukassa tuossa paikassa.

Tietenkin ihmiset puolustelee päiväkodin toimintaa jos ovat itse nähneet sen hyväksi. Esimerkiksi minä itse olen käynyt kyseisessä päiväkodissa vanhemman ominaisuudessa lukemattomat kerrat, kesken päivää myös, ja viettänyt monta kokonaista päivääkin siellä kun omat lapset ovat totutelleet toimintaan. Mitään epäkohtia en silloin havainnut, päinvastoin. Ilmapiiri oli todella lämmin ja hyvä, ja lapset otettiin todella hyvin huomioon yksilöinä. Täällä taas toistellaan totuuksina asioita, joista itsellä ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta. Viranomaisilla on todellakin pelottavan paljon valtaa.

Vierailija
262/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vastaan vänkääminen on sen oman väärän valinnan puolustelua. Olen itse tehnyt lukemattomia valituksia vastaavasta paikasta Helsingissä. Esimerkiks siitä että viisivuotiaita dumpattiin itsekseen kadulle. Silti yhden tällaisen lapaen äiti jaksoi moittia minua "liian vaativaksi". Vaikka minä siis pelastin sen hänekin mukulansa.

Keksittyisit sinäkin pelastamaan omat lapsesi ja antaisit muiden huolehtia omistaan.

Suomessa kyllä laki määrää pelastamaan sen hädänalaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vastaan vänkääminen on sen oman väärän valinnan puolustelua. Olen itse tehnyt lukemattomia valituksia vastaavasta paikasta Helsingissä. Esimerkiks siitä että viisivuotiaita dumpattiin itsekseen kadulle. Silti yhden tällaisen lapaen äiti jaksoi moittia minua "liian vaativaksi". Vaikka minä siis pelastin sen hänekin mukulansa.

Keksittyisit sinäkin pelastamaan omat lapsesi ja antaisit muiden huolehtia omistaan.

Jaa? Jos minun lapseni olisi jossain vaarassa ja joku auttaisi häntä, jopa palastaisi hänet, niin minä kyllä kiittäisin lämpimästi. En käskisi "huolehtia vain omistaan". 

t.Sivustahuutelija vaan

Vierailija
264/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa? Jos minun lapseni olisi jossain vaarassa ja joku auttaisi häntä, jopa palastaisi hänet, niin minä kyllä kiittäisin lämpimästi. En käskisi "huolehtia vain omistaan". 

t.Sivustahuutelija vaan

Onko tuossa päiväkodissa nyt sitten joku ollut vaarassa? Kaupungin tiedotteessa ainakin sanottiin, että lapset nimenomaan eivät ole olleet vaarassa.

265/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2595 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin äsken ääneen kommentille, jossa kunnallinen lto ei ole koskaan kuullut mitään kamalampaa, tms. Ihan vilpittömästi nauroin. Helpolla on päässyt tuokin lto, kun ilmeisesti ei ole työelämässä ainakaan koskaan ollut, eikä avannut televisiota.

Lapset nälässä, nöyryytystä, puukkotappelu päiväkodissa, joku oli lasta lyönytkin? En todellakaan ole törmännyt yhdessäkään kunnallisessa päiväkodissa edes likimain tuollaiseen.

Et ole törmännyt, niin, mutta juuri eräs asioista tietävä täällä kertoi, miten aivan samoin on Helsingin päiväkodissa ruoka loppunut usein kesken. Joten se "nälästä". Ja lapset eivät ole olleet Tampereella nälässä, vaikka niin väität, jos heille on kerran tarjottu eineksiä tms. Se ei ole asiallista toimintaa, mutta väitteesi nälästä on valheellinen!

Toinen väitteesi "puukkotappelusta" on myös valheellinen. Kukaan ei ole sellaisesta puhunut, paitsi sinä. On epäilty jonkun työntekijän uhanneen veitsellä toista. Yhtä hyvin kyseessä voi olla myös kaltaisesi ihmisen loanheitto, asiaa ei ole tutkittu. Suomessa ei ketään voida tuomita ilman todisteita ja oikeuden päätöstä, mutta sinun kaltaisesi haluavat näköjään toimia lynkkausjoukkona.

Ja mistä keksit "lapsen lyömisen"?  Keksi vielä, että joku on varmaan tapettukin mutta ei vaan ole todistettu eikä jäänyt kiinni...

Kunnallisella puolellakin  toiminta on vaihtelevaa, riippuu johdosta ja työntekijöistä. Joissain päiväkodeissa on leipääntyneet hoitajat, jotka käyvät hommissa vaan rahan takia. Sama kuin muissakin hoitolaitoksissa. Paljon on tietysti hyviäkin hoitajia. Aivan kuten voi olettaa yksityisissäkin päiväkodeissa olevan.

Vaikuttaa siltä, että keskeinen syy päiväkodin sulkemiselle on ollut omistajan uhmakas asenne viranomaisia kohtaan. Onko kyseessä arvovaltataistelu?

Luin jostakin keskustelusta, että jo aiemmin on päiväkodista irtisanottu joku valitusten tai lasun takia, koska tämä työntekijä oli lyönyt lasta. En tietysti voi tietää väitteen todenperäisyyttä, koska luin sen nettikeskustelusta. Tuolla ei edelleenkään ollut lain vaatiman pätevyyden omaavia ihmisiä. Ei lakia voi törkeästi rikkoa ja olettaa sen olevan ok. No, niin makaa kuin petaa.

Eli joskus olisi joku irtisanottu lyömisen takia? Eikö se sitten kerro, että lyömistä ei ole hyväksytty? Mitä muuta päiväkoti olisi voinut tehdä kuin irtisanoa? On kunnallisistakin päiväkodeista varmaan irtisanottu työntekijöitä epäasiallisen käytöksen takia. Vai onko se syy sulkea päiväkoti, jos joku työntekijä olisi käyttäytynyt asiattomasti?

266/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ollee Scott/lähipiiriä vänkäämässä ja puolustelemassa päiväkodin ala-arvoista toimintaa. Jos viranomaisten raportissa lukee, että on ollut epäpäteviä työntekijöitä (mm. tämä marokkolainen Babyland-ryhmän mieshoitaja), huutamista, veitsellä uhkaamista, lasten retuuttamista ja nälässäpitämistä, niin luulisi hälytyskellojen soivan ainakin jokaisella jolla on omia lapsia. Kuinka kukaan vie pieniä lapsia (joille asioista kertominen kotona voi olla hankalaa) vapaaehtoisesti tuollaiseen paikkaan?? Äly hoi älä jätä. Vanhemmuus voi näköjään todella olla hukassa joillakin, jos se lasten hoitamisen osaaminen on ollut hukassa tuossa paikassa.

Taas on lukutaito hukassa. Epäpäteviä työntekijöitä on ollut sikäli että ei ole tutkintoa. Sopii kyllä kysyä, mikä on tilanne muissa päiväkodeissa tai miten paljon pätevyyttä antaa esimerkiksi perhepäivähoitajan kurssi. 

Huutamista eli pomo on väitetysti huutanut alaisilleen. Ei sopivaa, mutta onko se syy sulkea päiväkoti?

Veitsellä uhkaamisesta on ilmeisesti sana sanaa vastaan. Mutta syytetty on aina syyllinen, niinhän se oli Neuvostoliitossakin.

Lasten retuuttamista ollut väitetysti joskus, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Nälässä pitämistä ei ole ollut, vaan eineksien ym. tarjoamista. Kyllä vanhemmat varmaan olisivat huomanneet nälässä pitämisen. Kitsastelua ruuan tilatussa määrässä ilmeisesti.

Aika haettuja syitä noin radikaalille ratkaisulle kuitenkin. Eniten lienee vaikuttanut johtajan uhmakas asenne ja puuttunut nöyryys virkamiesten edessä. On ihmeellistä, etä sitäkin pidetään jotenkin rikollisena, että veitsellä uhkaamisesta syytetty on suuttunut syyttelystä. Miten itse reagoisit, jos viranomainen epäilisi sinua veitsellä uhkailusta jonkun työkaverisi puheiden perusteella? Hymyilisit ja kiittäisit?

Vierailija
267/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2595 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2595 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin äsken ääneen kommentille, jossa kunnallinen lto ei ole koskaan kuullut mitään kamalampaa, tms. Ihan vilpittömästi nauroin. Helpolla on päässyt tuokin lto, kun ilmeisesti ei ole työelämässä ainakaan koskaan ollut, eikä avannut televisiota.

Lapset nälässä, nöyryytystä, puukkotappelu päiväkodissa, joku oli lasta lyönytkin? En todellakaan ole törmännyt yhdessäkään kunnallisessa päiväkodissa edes likimain tuollaiseen.

Et ole törmännyt, niin, mutta juuri eräs asioista tietävä täällä kertoi, miten aivan samoin on Helsingin päiväkodissa ruoka loppunut usein kesken. Joten se "nälästä". Ja lapset eivät ole olleet Tampereella nälässä, vaikka niin väität, jos heille on kerran tarjottu eineksiä tms. Se ei ole asiallista toimintaa, mutta väitteesi nälästä on valheellinen!

Toinen väitteesi "puukkotappelusta" on myös valheellinen. Kukaan ei ole sellaisesta puhunut, paitsi sinä. On epäilty jonkun työntekijän uhanneen veitsellä toista. Yhtä hyvin kyseessä voi olla myös kaltaisesi ihmisen loanheitto, asiaa ei ole tutkittu. Suomessa ei ketään voida tuomita ilman todisteita ja oikeuden päätöstä, mutta sinun kaltaisesi haluavat näköjään toimia lynkkausjoukkona.

Ja mistä keksit "lapsen lyömisen"?  Keksi vielä, että joku on varmaan tapettukin mutta ei vaan ole todistettu eikä jäänyt kiinni...

Kunnallisella puolellakin  toiminta on vaihtelevaa, riippuu johdosta ja työntekijöistä. Joissain päiväkodeissa on leipääntyneet hoitajat, jotka käyvät hommissa vaan rahan takia. Sama kuin muissakin hoitolaitoksissa. Paljon on tietysti hyviäkin hoitajia. Aivan kuten voi olettaa yksityisissäkin päiväkodeissa olevan.

Vaikuttaa siltä, että keskeinen syy päiväkodin sulkemiselle on ollut omistajan uhmakas asenne viranomaisia kohtaan. Onko kyseessä arvovaltataistelu?

Luin jostakin keskustelusta, että jo aiemmin on päiväkodista irtisanottu joku valitusten tai lasun takia, koska tämä työntekijä oli lyönyt lasta. En tietysti voi tietää väitteen todenperäisyyttä, koska luin sen nettikeskustelusta. Tuolla ei edelleenkään ollut lain vaatiman pätevyyden omaavia ihmisiä. Ei lakia voi törkeästi rikkoa ja olettaa sen olevan ok. No, niin makaa kuin petaa.

Eli joskus olisi joku irtisanottu lyömisen takia? Eikö se sitten kerro, että lyömistä ei ole hyväksytty? Mitä muuta päiväkoti olisi voinut tehdä kuin irtisanoa? On kunnallisistakin päiväkodeista varmaan irtisanottu työntekijöitä epäasiallisen käytöksen takia. Vai onko se syy sulkea päiväkoti, jos joku työntekijä olisi käyttäytynyt asiattomasti?

Olisiko joutunut lähtemään ilman ulkopuolisten puuttumista? Yksikin tapaus on kurja. Kun kaikki laskee yhteen, näyttää kokonaisuus laittomalta, epäilyttävältä ja pelottavalta.

Vierailija
268/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt 18 vuotta kunnalla, kahdessa eri kaupungissa. Olen kiertävänä työskennellessäni ollut töissä kymmenissä kunnallisissa päiväkodeissa. Olen nähnyt puutteita, olen niihin puuttunut, ne on parannettu. Ikinä, ikinä, ikinä en ole nähnyt tai kuullut mitään näin hirveää. Aivan käsittämätöntä. Lto

Jakaisit vinkkisi. Miten voi työskennellä 18 vuotta kunnalla eikä ikinä nähnyt tai kuullut mitään näin hirveää. Ja vielä käsittämätöntä. Onko sulle tuttua esim. maamme lähihistoria ja vanhustenhoidon tila tässä maassa? Noin niinkuin alkulämmittelynä.

Tahallista väärin ymmärrystä. Tarkoitin oman työni kontekstissa.

269/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Scott/lähipiiri jatkaa vänkäämistään. Tai sitten joku ko. päiväkodissa olleen lapsen vanhempi, joka ei mitenkään voi myöntää tehneensä suorastaan typerän väärinarvioinnin, kun on vienyt lapsensa "ihquun" enkkupäiväkotiin, vaikka ongelmat on ollut jo vuosia ja niistä on tehty viranomaisilmoituksia.

Häpeällisen hitaasti viranomaiset tähän puuttuivat! Kyseessä on ollut meidän kallisarvoisimman eli pienten lasten hyvinvointi.

Kun niin mielellään arvailet ketkä eivät noita syitä niele riittävinä päiväkodin sulkemiselle niin mikähän mahtaa oma motiivisi olla? Kenties olet Scott Rizzon kanssa riitautunut aiemmin?

Sillä, ketä kirjoittajat ovat, ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, ovatko nuo syyt riittävät päiväkodin sulkemiselle. Eikä varsinkaan sen kanssa, että pysytään totuudessa eikä keksitä liioiteltuja väitteitä joita eivät edes aluehallintoviraston viranomaiset ole esittäneet. Asiat ovat asioita riippumatta siitä kuka ne esittää.

270/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2595 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2595 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joutunut lähtemään ilman ulkopuolisten puuttumista? Yksikin tapaus on kurja. Kun kaikki laskee yhteen, näyttää kokonaisuus laittomalta, epäilyttävältä ja pelottavalta.

No olisiko? Vihjailet vain, kuten yleensä. Samaa vihjailua on tuo "kun kaikki laskee yhteen".

Vierailija
271/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsivät delfiinit Kreikkaan Sairasta

Vierailija
272/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirsivät delfiinit Kreikkaan Sairasta

Oisko vähän väärä keskustelu?

Vierailija
273/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan tuon irtisanomisen. Se tapahtui ainakin 8 vuotta sitten ja silloinkin oli epäselvää oliko sitä edes tapahtunut. Joku vanhempi oli valittanut kyseisen hoitajan käytöksestä, ja niinpä hänen sopimusta ei vaan uusittu, vaikka se oli silloin katkolla. Asiaan ei liittynyt sen ihmeempää dramatiikkaa. Jos julkisella ei sopimusta uusittaisi lapsen puheiden perusteella, pitäisin asiaa aika erikoisena.

Vierailija
274/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, eli en tiedä mitä täällä on jo saatu selville, mutta tutun mies oli aikoinaan töissä tuolla ja tuttu oli jakanut tuon uutisen Facebookissa. Kommenteissa hän kirjoittaa:

"Joo niin muka tsekataan [tarhat ja koulut tarkkaan]. Hirveetä salailua kaupungin puolelta. Työntekijät yrittäneet käydä puhumassa siellä monta kertaa. Eivät tee mitään. Omistaja-johtajasta tehty rikosilmoituksia, käynyt työntekijöiden kimppuun, huutanut ja kiroilkut lasten edessä ym ym. *Tutun mies* oli niillä töissä 5 vuotta ja soitti silloinkin kerran poliisit päiväkotiinkun toi hullu Scott Rizzo kävi jonkun työntekijön kimppuun. Ja tätähän on jatkunut jo ainakin 17 vuotta. Että tämmöstä. Onneks kaikki tai ainakin osa tulee nyt julki!!!!"

Vierailija
275/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puljusta on oikeasti tehty lukuisia rikosilmoituksia jo vuosia sitten, niin miten johtaja on kuitenkin ollut vapaalla jalalla viime aikoihin asti? Joko tuo on valetta tai sitten poliisikin on lahjottu.

Vierailija
276/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisissa toimii sosiaalinen kontrolli. Eikä siellä kukaan työntekijä kääri voittoa yhdestäkään säästetystä maitolasista.

Höpö höpö, kunnallisella puolella kukaan ei välitä syökö kakarasi sitä luokatonta ateriaa ylipäätään vai ei. Heillä ei ole vastuuta eikä kiinnostust vaikka menisi kaatopaikalle kaikki. 

Vierailija
277/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä sektorilla saikuttajat tulevat todella kalliiksi.

Vierailija
278/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, eli en tiedä mitä täällä on jo saatu selville, mutta tutun mies oli aikoinaan töissä tuolla ja tuttu oli jakanut tuon uutisen Facebookissa. Kommenteissa hän kirjoittaa:

"Joo niin muka tsekataan [tarhat ja koulut tarkkaan]. Hirveetä salailua kaupungin puolelta. Työntekijät yrittäneet käydä puhumassa siellä monta kertaa. Eivät tee mitään. Omistaja-johtajasta tehty rikosilmoituksia, käynyt työntekijöiden kimppuun, huutanut ja kiroilkut lasten edessä ym ym. *Tutun mies* oli niillä töissä 5 vuotta ja soitti silloinkin kerran poliisit päiväkotiinkun toi hullu Scott Rizzo kävi jonkun työntekijön kimppuun. Ja tätähän on jatkunut jo ainakin 17 vuotta. Että tämmöstä. Onneks kaikki tai ainakin osa tulee nyt julki!!!!"

Tuttu jatkaa vielä näin:

"Kyllä tässäkin asiassa taas pistetään pää pensaaseen ja painetaan villasella. Melkein kaikissa enkkukouluissa on ylisuuret ryhmät, liian ahtaaat tilat ja epäpätevä henkilökunta. Ja siihen ei vaan puututa. Kun tarkastajat tulevat ratsaamaan paikkoja(ne ensinnäkin ilmoittavat tulostansa etukäteen, haloo!!!! että osataan varata suomea puhuvia työntekijöitä paikalle tulkkaan) revitään osan lasten nimilaput pois naulakoista ja yllätys yllätys: nimettömät menee retkelle juuri silloin kun tarkastajat saapuvat...."

Vierailija
279/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 jatkaa vielä, tuttu oli näemmä jakanut useamman uutisen aiheesta ja toisen uutisen kommenteissa joku muu valottaa tapahtunutta:

"Ulkolaisia hoitajiahan siellä ilman muodollista pätevyyttä. Täysin tuummaihoisia ja Kauko-idästä. Kaupungin virkailija sanoi, ettei kai siitä ole vahinkoa, mutta säännöt on säännöt. Joku ylihuolehtiva äiti ottanut tietysti selvää kaikesta, kun toi pilttinsä asiakkaaksi. Meiltä oli poika vähän aikaa siellä ihan pienenä, Komediateatterista Tampellan suuntaan."

Vierailija
280/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää olevan aika tummaihoista henkilökuntaa, mikä ei varmaan useimpia vanhempia haittaa. On joukossa joku valkoihoinen brittikin, ja ainakin aiemmin on ollut amerikkalaisiakin opettajia. Ei varmaankaan kaikki epäpäteviä, koska ovat työllistyneet samalle alalle kaupunginkin palvelukseen. Rizzo on vaikea ihminen, mutta yllättävän pitkään samat naamat ovat kuitenkin jaksaneet pysyä hänellä töissä. Ja ilmeisesti useimmat sovussa, koska näin tuota porukkaa aika usein keilaamassa vapaa-aikanakin.

Tampereella on hirveä työttömyys, mikä selittää varmasti osan.

Mielenkiintoinen soppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän