Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät ole olleet ikinä töissä?

Vierailija
07.07.2026 |

En ole ikinä ollut päivääkään töissä. Alkaa jo vähän harmittaa, kun yläkoululaisillakin on minua enemmän työkokemusta. Olen ihan perus tyyppi, elämässä mennyt kaikilla muilla osa-alueilla varsin hyvin mutta töihin en ole päässyt. Onko muita kohtalontovereita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
2/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaltaisesi joskus. Ahdistava kokemus. Helpotti kun pääsi osalliseksi työelämää. Nyt vaan mietin miten täältä pääsee pos.

Vierailija
4/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

23-vuotias. Olen toki vielä nuori, mutta pelottaa etten ikinä pääse töihin, kuka nyt palkkaisi ilman minkäänlaista työkokemusta. Opiskelemani ala työllistää tilastollisesti hyvin, mutta saatan tietenkin kuulua siihen ~3% joka jää työttömäksi.

Ap

Vierailija
5/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööööh🥸🥩👴🏻🍺

Vierailija
6/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

23-vuotias. Olen toki vielä nuori, mutta pelottaa etten ikinä pääse töihin, kuka nyt palkkaisi ilman minkäänlaista työkokemusta. Opiskelemani ala työllistää tilastollisesti hyvin, mutta saatan tietenkin kuulua siihen ~3% joka jää työttömäksi.

Ap

Alkuun kannattaa unohtaa ne unelmien työpaikat. Ja kannattaa kysyä härskisti joltain tutulta jos he tietää piilotyöpaikkoja. Ole valmis ottamaan vastaan melkein mitä vaan jotta saat uran auki. 23v on vielä hyvä ikä mutta älä tuudittaudu koska se on tosi nopeasti 24, 25, 26 jne.

Vierailija
7/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi. 

Eli: ryhdy yrittäjäksi.

Vierailija
8/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 58 v. naisen joka ei ole ollut koskaan töissä, kateeksi käy.

Vierailija
9/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 56v mies mut miehää oonkii kaalee

Vierailija
10/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa nopeasti yrittää etsiä ihan mitä vaan keikkatyötä tai pätkää, että saat jotain CV:n täytettä. Kun olet lähempänä 30 kuin 20 ja edelleen ilman työkokemusta, niin alkaa olla vaikeaa.

Vierailija
11/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua sylettää. 52-vuotias, en ole ikinä ollit päivääkään työttömänä. Olen aivan uupunut. Vaihdevuodet painaa, unettomuus, työpaine. 

Vierailija
12/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla täysin osaamaton turhake, jos mitään työtä ei löydy.

Vierailija
13/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Petteri Orpo.

Vierailija
14/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mua sylettää. 52-vuotias, en ole ikinä ollit päivääkään työttömänä. Olen aivan uupunut. Vaihdevuodet painaa, unettomuus, työpaine. 

Mitä tarkoittaa sylettää?

Vierailija
15/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa nopeasti yrittää etsiä ihan mitä vaan keikkatyötä tai pätkää, että saat jotain CV:n täytettä. Kun olet lähempänä 30 kuin 20 ja edelleen ilman työkokemusta, niin alkaa olla vaikeaa.

Olenkin yrittänyt kaikenlaista hanttihommaa saada jo useamman vuoden. Ihan mikä tahansa tosiaan kelpaisi. Nykyään ei tosin siltikään saa välttämättä töitä, kaikkiin töihin on satoja hakioita, joista ainakin kymmenillä jo kokemusta. Tänä vuonna olen hakenut jo noin 200 työpaikkaa. Kesätöitä hain noin 80 paikasta, ei tärpännyt.

Vierailija
16/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että on siitä kiinni. Toki en ole ollut töissä joten en vielä ehkä osaa tehdä töitä, mutta varmasti oppisin yhtä hyvin kuin kuka tahansa muu, tai jopa paremmin. En vaan saa sitä ensimmäistä mahdollisuutta päästä kokeilemaan työntekoa.

Ap

Vierailija
17/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu siitä että ei löydy, mutta minä en paskaduunia ota vastaan tai työpaikkaa jossa aloituspalkka ei ole vähintään 2500€/kk nettona.

10 vuotta työttömänä

Vierailija
18/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu siitä että ei löydy, mutta minä en paskaduunia ota vastaan tai työpaikkaa jossa aloituspalkka ei ole vähintään 2500€/kk nettona.

10 vuotta työttömänä

Minulle riittäisi esim. 600 €/kk palkka, jotta saisin kesän kulut maksettua ilman lainaa. Kaikkiin hommiin vaan on joku minua parempi hakija.

Ap

Vierailija
19/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kunnan kesätyöarpajaisissa ei ole kertaakaan flaksi käynyt eikä ole päässyt edes kaupan hyllyttäjäksi kymmenien, jopa satojen jonosta. Tosin useimpiin kesätöihin tms. näyttää kyllä pääsevään pääasiassa työntekijöiden tenavat tai muut tutut. 

Siinäpä sitä onkin mielenkiintoista alkaa osaamisiaan ja motivaatioitaan todistelemaan, kun ei pääse edes jutuille.

Vierailija
20/22 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on liikaa :(