Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä VAKAVIA PUUTTEITA Tampereen englanninkielisessä päiväkodissa oikein on? Toiminta määrätty keskeytettäväksi ja yli 60 lasta siirretään

Vierailija
02.09.2016 |

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/vakavia-puutteita-paivakodissa-tamperee…

"Tampereen kaupunki siirtää pikaisesti yli 60 lasta pois yksityisestä English International School of Tampere -päiväkodista, jonka toiminnan Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto on päättänyt määrätä keskeytettäväksi.

Aluehallintoviraston päätöksen mukaan päiväkodin henkilöstön kelpoisuudessa ja toiminnan järjestämisessä on todettu vakavia ja toistuvia puutteita. "

Tietääkö kukaan asiasta tarkemmin?

Kommentit (302)

Vierailija
241/302 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin kaupungin päiväkodeista loppuu usein ruoka kesken ja osa lapsista syö lounaaksi leipää. Samoin maito ei useinkaan riitä kaikille jolloin osa lapsista jää ilman.

Pitäisikö tällä perusteella sulkea myös Helsingin kaupungin päiväkodit?

Miksi kunnalliset päiväkodit saavat pitää lapsia nälässä?

Tämä ei pidä paikkaansa. 18v työtä tehneenä, en ole koskaan nähnyt kenenkään lapsen jääneen ilman lämmintä ruokaa tai maidon loppuneen kesken. Höpöhöpöä.

Minun lapsi on jäänyt monta kertaa ilman ruokaa Helsingin kaupungin päiväkodissa ja tialle on annettu pelkkää leipää. Myöskään maitoa ei aina saa,koska jokaiselle lapselle on laskettu 2dl maitoa eikä sitä toimiteta enempää. Jos muutamalle lapselle kaataa vähän liikaa lapselle maitoa niin viimeiset lapset jäävät ilman.

Vaikka kuinka olet 18 vuotta tehnyt työtä niin et ilmeisesti ole meidän lasten tarhassa työskennellyt. Ongelmat alkoivat kun päiväkodin keittiöt ulkoisetettiin ja ruokapuoli siirtyi palmian alaisuuteen.

Monet vanhemmat valittivat tästä.

Jos tämä on totta, niin töppöstä toisen eteen ja valittamaan! Kasvavaa lasta ei todellakaan voi pitää nälkäkuurilla, leipä ei ole lounas ja maitoa on riitettävä myös lisää!

Vierailija
242/302 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on nyt kova hätä, kun huomaavat lastensa joutuvan kunnalliseen päiväkotiin parhaista yrityksistä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/302 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin äsken ääneen kommentille, jossa kunnallinen lto ei ole koskaan kuullut mitään kamalampaa, tms. Ihan vilpittömästi nauroin. Helpolla on päässyt tuokin lto, kun ilmeisesti ei ole työelämässä ainakaan koskaan ollut, eikä avannut televisiota.

Lapset nälässä, nöyryytystä, puukkotappelu päiväkodissa, joku oli lasta lyönytkin? En todellakaan ole törmännyt yhdessäkään kunnallisessa päiväkodissa edes likimain tuollaiseen.

Vierailija
244/302 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Scott on ilmeisesti kysellyt Tampereen kouluviranomaisilta liian vaikeita kysymyksiä. Joitakin vuosia sitten osallistuin omien lasten takia erilaisiin kaupungin järjestämiin infotilauksiin englanninkielistä opetusta koskien, ja monta kerta oli tilanne se, että Scott kysyi englanniksi (tapahtumat oli järjestetty englanniksi ja tamperelaiset virkamiehet yrittivät puhua englantia myös) jotain ihan yksinkertaisia asioita mm pääsyvaatimuksista ja tukiopetusmahdollisuuksista, mihin kukaan paikalla olleista rehtoreista/opettajista ei vastannut. Kohtelivat kyseistä miestä kuin ilmaa. Eivät he kyllä muihinkaan kysymyksiin vastanneet, ja usein jäi vaikutelma, että se johtui puutteellisesta kielitaidosta ja törkeästä ylimielisyydestä.

Kiva kun kerroit. Tämä siis oikeuttaa ihmisen käyttäytymään luonnehäiriöisen tavoin huutamalla puolustuskyvyttömille lapsille?

Vierailija
245/302 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Olin itse tuolla n. 16 vuotiaana tetissä. Sillon hoitajat eivät juurikaan yhtään viettäneet aikaa lasten kanssa vaan istuivat taukohuoneessa juomassa kahvia. (En sitten tiedä kuinka muissa päiväkodeissa on käytäntö mutta omaan silmään näytti vähän erikoiselta) myöskin lapsia kohdeltiin mielestäni epäoikeudenmukaisesti ja huomasi selvästi että eri lapsille oli eri säännöt. Mielestäni hoitajat eivät olleet työhönsä tarpeeksi päteviä ja suurin osa heistä oli tosi nuoria.

Minäkin olin tetissä tuolla pari viikkoa reilu 10 vuotta sitten. Olin 16 ja minut jätettiin yksin vastuuseen lapsista muutamaan otteeseen, laitettiin korjaamaan "kokeita" ja samassa kansiossa oli lasten erittäin henkilökohtaisia ja arkaluonteisia tietoja (sain tietää että yhtä lasta oli pahoinpidelty, toista hyväksikäytetty ym.), tämän lisäksi katsottiin netistä laittomasti ladattua elokuvaa :D Oli kyllä hieman hämmentävää.

Nyt kerrot itse arkaluonteisia tietoja julkisesti, vaikka et nimiä sanokaan. Ajattelematonta ja tökeröä. 

Eipä itseasiassa kerro. Yleissllä tasolla voi noin sanoa jos henkilö ei tule tunnistettavaksi.

Vierailija
246/302 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Palmian keittiö Helsingissä ei ole kyllä koskaan jättänyt ketään lasta ilman lämmintä ruokaa. Ruoka-annokseen kuuluu monenlaista, eikä lapsi voi täyttää vatsaansa esim. pelkillä lihapullilla, vaan niiden lisäksi odotetaan lapsen syövän myös perunaa ja salaattia. Lapsi voi toki jäädä nälkäiseksi, jos on kovin nirso, ei syö ruokaansa, eikä edes leipää. Jotkut lapset täyttäisivät vatsansa pelkällä näkkärillä.

Vierailija
247/302 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin äsken ääneen kommentille, jossa kunnallinen lto ei ole koskaan kuullut mitään kamalampaa, tms. Ihan vilpittömästi nauroin. Helpolla on päässyt tuokin lto, kun ilmeisesti ei ole työelämässä ainakaan koskaan ollut, eikä avannut televisiota.

Lapset nälässä, nöyryytystä, puukkotappelu päiväkodissa, joku oli lasta lyönytkin? En todellakaan ole törmännyt yhdessäkään kunnallisessa päiväkodissa edes likimain tuollaiseen.

Kunnallisissa toimii sosiaalinen kontrolli. Eikä siellä kukaan työntekijä kääri voittoa yhdestäkään säästetystä maitolasista.

248/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole törmännyt, niin, mutta juuri eräs asioista tietävä täällä kertoi, miten aivan samoin on Helsingin päiväkodissa ruoka loppunut usein kesken. Joten se "nälästä". Ja lapset eivät ole olleet Tampereella nälässä, vaikka niin väität, jos heille on kerran tarjottu eineksiä tms. Se ei ole asiallista toimintaa, mutta väitteesi nälästä on valheellinen!

Toinen väitteesi "puukkotappelusta" on myös valheellinen. Kukaan ei ole sellaisesta puhunut, paitsi sinä. On epäilty jonkun työntekijän uhanneen veitsellä toista. Yhtä hyvin kyseessä voi olla myös kaltaisesi ihmisen loanheitto, asiaa ei ole tutkittu. Suomessa ei ketään voida tuomita ilman todisteita ja oikeuden päätöstä, mutta sinun kaltaisesi haluavat näköjään toimia lynkkausjoukkona.

Ja mistä keksit "lapsen lyömisen"?  Keksi vielä, että joku on varmaan tapettukin mutta ei vaan ole todistettu eikä jäänyt kiinni...

Kunnallisella puolellakin  toiminta on vaihtelevaa, riippuu johdosta ja työntekijöistä. Joissain päiväkodeissa on leipääntyneet hoitajat, jotka käyvät hommissa vaan rahan takia. Sama kuin muissakin hoitolaitoksissa. Paljon on tietysti hyviäkin hoitajia. Aivan kuten voi olettaa yksityisissäkin päiväkodeissa olevan.

Vaikuttaa siltä, että keskeinen syy päiväkodin sulkemiselle on ollut omistajan uhmakas asenne viranomaisia kohtaan. Onko kyseessä arvovaltataistelu?

249/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Scott on ilmeisesti kysellyt Tampereen kouluviranomaisilta liian vaikeita kysymyksiä. Joitakin vuosia sitten osallistuin omien lasten takia erilaisiin kaupungin järjestämiin infotilauksiin englanninkielistä opetusta koskien, ja monta kerta oli tilanne se, että Scott kysyi englanniksi (tapahtumat oli järjestetty englanniksi ja tamperelaiset virkamiehet yrittivät puhua englantia myös) jotain ihan yksinkertaisia asioita mm pääsyvaatimuksista ja tukiopetusmahdollisuuksista, mihin kukaan paikalla olleista rehtoreista/opettajista ei vastannut. Kohtelivat kyseistä miestä kuin ilmaa. Eivät he kyllä muihinkaan kysymyksiin vastanneet, ja usein jäi vaikutelma, että se johtui puutteellisesta kielitaidosta ja törkeästä ylimielisyydestä.

Tuossa  päiväkodissa on varmaan ollut puutteita, mutta osa niistä on jotain vanhoja juttuja ja kuulopuheita

Kiva kun kerroit. Tämä siis oikeuttaa ihmisen käyttäytymään luonnehäiriöisen tavoin huutamalla puolustuskyvyttömille lapsille?

Kuka on huutanut lapsille? Oletko lukutaitoinen? Syytteen mukaan lapset olisivat kuulleet Scott Rizzon huutavan työntekijöilleen. Mutta eihän tärkeintä ole totuus vaan loanheitto, jostain syystä, mistä?

250/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisissa toimii sosiaalinen kontrolli. Eikä siellä kukaan työntekijä kääri voittoa yhdestäkään säästetystä maitolasista.

Voitot käärii se ruuan tuottaja joka on voittanut kunnan kilpailutuksen ja tekee ruuat halvimmalla. Ja sosiaalinen kontrolli voi olla yhtä kuin päiväkodin sisäinen "hyväveli" järjestelmä, jossa hommat hoidetaan miten hoidetaan yhteisellä sopimuksella. Esimerkiksi eräässä päiväkodissa lapsia oli kielletty juoksemasta ulkonakaan! Todella hyvää "varhaiskasvatusta".  Totta kai hoito voi olla myös kunnallisessa päiväkodissa hyvää, mutta ei se välttämättä ole. Lisäksi on joukko vain kurssin käyneitä perhepäivähoitajia, joista osa on ottanut lapsia luultavimmin vain voidakseen olla itse kotona.

Vierailija
251/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2595 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole törmännyt, niin, mutta juuri eräs asioista tietävä täällä kertoi, miten aivan samoin on Helsingin päiväkodissa ruoka loppunut usein kesken. Joten se "nälästä". Ja lapset eivät ole olleet Tampereella nälässä, vaikka niin väität, jos heille on kerran tarjottu eineksiä tms. Se ei ole asiallista toimintaa, mutta väitteesi nälästä on valheellinen!

Toinen väitteesi "puukkotappelusta" on myös valheellinen. Kukaan ei ole sellaisesta puhunut, paitsi sinä. On epäilty jonkun työntekijän uhanneen veitsellä toista. Yhtä hyvin kyseessä voi olla myös kaltaisesi ihmisen loanheitto, asiaa ei ole tutkittu. Suomessa ei ketään voida tuomita ilman todisteita ja oikeuden päätöstä, mutta sinun kaltaisesi haluavat näköjään toimia lynkkausjoukkona.

Ja mistä keksit "lapsen lyömisen"?  Keksi vielä, että joku on varmaan tapettukin mutta ei vaan ole todistettu eikä jäänyt kiinni...

Kunnallisella puolellakin  toiminta on vaihtelevaa, riippuu johdosta ja työntekijöistä. Joissain päiväkodeissa on leipääntyneet hoitajat, jotka käyvät hommissa vaan rahan takia. Sama kuin muissakin hoitolaitoksissa. Paljon on tietysti hyviäkin hoitajia. Aivan kuten voi olettaa yksityisissäkin päiväkodeissa olevan.

Vaikuttaa siltä, että keskeinen syy päiväkodin sulkemiselle on ollut omistajan uhmakas asenne viranomaisia kohtaan. Onko kyseessä arvovaltataistelu?

Luin jostakin keskustelusta, että jo aiemmin on päiväkodista irtisanottu joku valitusten tai lasun takia, koska tämä työntekijä oli lyönyt lasta. En tietysti voi tietää väitteen todenperäisyyttä, koska luin sen nettikeskustelusta. Tuolla ei edelleenkään ollut lain vaatiman pätevyyden omaavia ihmisiä. Ei lakia voi törkeästi rikkoa ja olettaa sen olevan ok. No, niin makaa kuin petaa.

Vierailija
252/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että normaali ihminen, jos pysäkönninvalvonta harmittaa ja herättää raivon. En tiedä, miten muissa kaupungeissa, mutta Tampereella se on kohtuutonta kyttäämistä. Parkkipirkot kiertää tauotta sakkolappujen kanssa ja uutena rahankeräyksenä kiertävät yhä järjettömämpiä paikkoja sakottamassa. Itse olen saanut parkkisakon mm. 10km keskustasta, isolta hiekkakentältä, jossa on parkkipaikka, mutta parkissa oli omani lisäksi vain yksi (!) auto. Vedin nenä edellä sinne yhteen kulmaan lenkin ajaksi ja sain sakon, koska auto oli väärässä asennossa suhteessa parkkimerkin tapaan. HALOO? Ketä se siellä haittasi ja miksi siellä edes parkkipirkko kävi? Kaveri sai sakon oppilaitoksen parkkipaikalta, kun parkit oli lopussa ja ajoi jonon viimeiseksi niin, että siinä ei ollut enää ruutua ja auto oli osittain joutomaan päällä, ei muiden autojen tiellä mitenkään. Tämä parkki oli ihan syrjässä, mutta kävipä sielläkin kiertelemässä ja jakelemassa lappuja.

Vierailija
253/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ollee Scott/lähipiiriä vänkäämässä ja puolustelemassa päiväkodin ala-arvoista toimintaa. Jos viranomaisten raportissa lukee, että on ollut epäpäteviä työntekijöitä (mm. tämä marokkolainen Babyland-ryhmän mieshoitaja), huutamista, veitsellä uhkaamista, lasten retuuttamista ja nälässäpitämistä, niin luulisi hälytyskellojen soivan ainakin jokaisella jolla on omia lapsia. Kuinka kukaan vie pieniä lapsia (joille asioista kertominen kotona voi olla hankalaa) vapaaehtoisesti tuollaiseen paikkaan?? Äly hoi älä jätä. Vanhemmuus voi näköjään todella olla hukassa joillakin, jos se lasten hoitamisen osaaminen on ollut hukassa tuossa paikassa.

Vierailija
254/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ollee Scott/lähipiiriä vänkäämässä ja puolustelemassa päiväkodin ala-arvoista toimintaa. Jos viranomaisten raportissa lukee, että on ollut epäpäteviä työntekijöitä (mm. tämä marokkolainen Babyland-ryhmän mieshoitaja), huutamista, veitsellä uhkaamista, lasten retuuttamista ja nälässäpitämistä, niin luulisi hälytyskellojen soivan ainakin jokaisella jolla on omia lapsia. Kuinka kukaan vie pieniä lapsia (joille asioista kertominen kotona voi olla hankalaa) vapaaehtoisesti tuollaiseen paikkaan?? Äly hoi älä jätä. Vanhemmuus voi näköjään todella olla hukassa joillakin, jos se lasten hoitamisen osaaminen on ollut hukassa tuossa paikassa.

Minulla soi hälytyskellot viranomaisen toiminnan takia. Pelottaa asua Suomessa, jossa kuka hyvänsä voi joutua viranomaisen kynsiin hyvin vähäisin ja toteennäyttämättömin syin. Huhupuheita täällä sitten toistellaan muka totena. Hävetkää!

Ja jos joku hoitaja on saanut potkut lapsen läpsäisystä, sehän on hyvä asia. Kunnallisella asiattomaan käytökseen ei puututa mitenkään. Lapsia ei valvota, hoitajat juoruilee keskenään, pakkonukutetaan, puetaan miten sattuu, jne jne. Tuskinpa kukaan omaa lastaan vie kunnalliseen päivähoitoon hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
255/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Scott/lähipiiri jatkaa vänkäämistään. Tai sitten joku ko. päiväkodissa olleen lapsen vanhempi, joka ei mitenkään voi myöntää tehneensä suorastaan typerän väärinarvioinnin, kun on vienyt lapsensa "ihquun" enkkupäiväkotiin, vaikka ongelmat on ollut jo vuosia ja niistä on tehty viranomaisilmoituksia.

Häpeällisen hitaasti viranomaiset tähän puuttuivat! Kyseessä on ollut meidän kallisarvoisimman eli pienten lasten hyvinvointi.

[/quote]Minulla soi hälytyskellot viranomaisen toiminnan takia. Pelottaa asua Suomessa, jossa kuka hyvänsä voi joutua viranomaisen kynsiin hyvin vähäisin ja toteennäyttämättömin syin. Huhupuheita täällä sitten toistellaan muka totena. Hävetkää!

Ja jos joku hoitaja on saanut potkut lapsen läpsäisystä, sehän on hyvä asia. Kunnallisella asiattomaan käytökseen ei puututa mitenkään. Lapsia ei valvota, hoitajat juoruilee keskenään, pakkonukutetaan, puetaan miten sattuu, jne jne. Tuskinpa kukaan omaa lastaan vie kunnalliseen päivähoitoon hyvällä omallatunnolla.[/quote]

Vierailija
256/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johtajan raivo nousee toistuvista sakkolapuista kannattaisi ottaa fillari tai bussi käyttöön. Sellaista se kaupungissa on..

Vierailija
257/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ihmiset puolustelee päiväkodin toimintaa jos ovat itse nähneet sen hyväksi. Esimerkiksi minä itse olen käynyt kyseisessä päiväkodissa vanhemman ominaisuudessa lukemattomat kerrat, kesken päivää myös, ja viettänyt monta kokonaista päivääkin siellä kun omat lapset ovat totutelleet toimintaan. Mitään epäkohtia en silloin havainnut, päinvastoin. Ilmapiiri oli todella lämmin ja hyvä, ja lapset otettiin todella hyvin huomioon yksilöinä. Täällä taas toistellaan totuuksina asioita, joista itsellä ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta. Viranomaisilla on todellakin pelottavan paljon valtaa.

Vierailija
258/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vastaan vänkääminen on sen oman väärän valinnan puolustelua. Olen itse tehnyt lukemattomia valituksia vastaavasta paikasta Helsingissä. Esimerkiks siitä että viisivuotiaita dumpattiin itsekseen kadulle. Silti yhden tällaisen lapaen äiti jaksoi moittia minua "liian vaativaksi". Vaikka minä siis pelastin sen hänekin mukulansa.

Vierailija
259/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vastaan vänkääminen on sen oman väärän valinnan puolustelua. Olen itse tehnyt lukemattomia valituksia vastaavasta paikasta Helsingissä. Esimerkiks siitä että viisivuotiaita dumpattiin itsekseen kadulle. Silti yhden tällaisen lapaen äiti jaksoi moittia minua "liian vaativaksi". Vaikka minä siis pelastin sen hänekin mukulansa.

Keksittyisit sinäkin pelastamaan omat lapsesi ja antaisit muiden huolehtia omistaan.

Vierailija
260/302 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Olin itse tuolla n. 16 vuotiaana tetissä. Sillon hoitajat eivät juurikaan yhtään viettäneet aikaa lasten kanssa vaan istuivat taukohuoneessa juomassa kahvia. (En sitten tiedä kuinka muissa päiväkodeissa on käytäntö mutta omaan silmään näytti vähän erikoiselta) myöskin lapsia kohdeltiin mielestäni epäoikeudenmukaisesti ja huomasi selvästi että eri lapsille oli eri säännöt. Mielestäni hoitajat eivät olleet työhönsä tarpeeksi päteviä ja suurin osa heistä oli tosi nuoria.

Minäkin olin tetissä tuolla pari viikkoa reilu 10 vuotta sitten. Olin 16 ja minut jätettiin yksin vastuuseen lapsista muutamaan otteeseen, laitettiin korjaamaan "kokeita" ja samassa kansiossa oli lasten erittäin henkilökohtaisia ja arkaluonteisia tietoja (sain tietää että yhtä lasta oli pahoinpidelty, toista hyväksikäytetty ym.), tämän lisäksi katsottiin netistä laittomasti ladattua elokuvaa :D Oli kyllä hieman hämmentävää.

Nyt kerrot itse arkaluonteisia tietoja julkisesti, vaikka et nimiä sanokaan. Ajattelematonta ja tökeröä. 

Eipä itseasiassa kerro. Yleissllä tasolla voi noin sanoa jos henkilö ei tule tunnistettavaksi.

Tämän olisi voinut sanoa vähän häivytetymmin, se olisi ollut korrektimpaa. Nyt joku joka muistaa päiväkodin tilanteen tuolta ajalta, miettii mikähän se olikaan niistä perheistä, jonka lasta on käytetty hyväksi. Tällainen väärin toimiminen pitäisi ilmaista jonnekin muualle, esim.poliisille, ei sitä ole mitenkään tarpeellista kirjoitella tänne. Alapeukuttakaa vaan, olen tätä mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi