Normaalipainoinen - mitä syöt aamupalaksi?
Aamupala on kuulemma päivän tärkein ateria. Kertokaahan te, joiden ei tarvitse pahemmin kamppailla painonne kanssa, että mitä kuuluu tavalliseen aamupalaan?
Kommentit (44)
Pari kahvikupillista kahvia, pari kinkku- tai juustoleipää. Lasillinen vettä.
Aamiaisella en syö hedelmiä.
Kahvia, kaksi palaa ruisleipää, tomaattia, juustoa ja basilikaa. Joka aamu sama satsi.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala on kuulemma päivän tärkein ateria. Kertokaahan te, joiden ei tarvitse pahemmin kamppailla painonne kanssa, että mitä kuuluu tavalliseen aamupalaan?
Juuri kumottiin väite aamupalasta päivän tärkeimpänä ateriana. Minä juon aamulla vain kupillisen kahvia, en syö aamupalaa.
Kahvia ja palan ruisleipää, jossa on juustoa tai kinkkua tai molempia ja tomaattia. Ei jaksa muuta.
Maustamatonta soijajogurttia marjojen ja myslin kanssa tai tuorepuuroa yleensä. Lisäksi iso kuppi kahvia, jossa reilusti soija-/kauramaitoa.
Ensiksi pari kuppia kahvia ja sitten maito/vesi seokseen keitetty kaurapuuro marjakeiton kanssa.
Itse en ole koskaan syönyt mitään juustoja ym.
Niillä pärjää jo melko pitkään.
Just oli juttu hesarissa siitä, että aamupalan merkitystä on liioiteltu.
Itse syön työaamuina kipollisen tattarihiutaleita rasvattoman maidon kanssa. Vapaapäivinä pari kuppia kahvia, kaksi siivua täysijyväleipää päällä juusto ja kinkku + runsaasti siivutettua kurkkua. Joskus lisäksi pullapala.
Kaksi kuppia kahvia kevytmaidolla
Keitetty kananmuna
Annos puuroa
Noin 150gmarjoja
1rkl öljyä
Bmi 21
No se väite ei pidä paikkaansa. Mä syön yleensä kahvin kanssa croissantin, ja lisäksi jotain hedelmiä. Joskus mysliä, jugurttia ja marjoja.
Arkisin yleensä jotain puuroa. Joskus mysliä. Hellesäillä jätän puuron väliin ja syön vain kasviksia ja hedelmiä ja ehkä leipäpalan. Viikonloppuisin loihdin jotain juhlavaa vaikka olisi normi viikonloppu ja nautin kuoharia tai valkkaria aamiaisella. Heitän kyllä aamulenkin ennen juomista ja syömistä.
Munakkaan juustolla ja tomaatilla + 2-3 palaa leipää.
Joka päivä sama setti, nams :)
Kahvia ja tuoremehun/jugurtin/rahkan. Leipää en syö.
Arkipäivinä: puuroa marjoilla, lasi juomaa ja leipä. Muulloin: mitä mieli tekee, joskus vain kahvia ja leipää juustolla ja kurkulla.
Juusto- ja kinkkusämpylä sekä useampi muki kahvia.
Kaurapuuroa iso lautasellinen, siihen tulee n. 1,5dl hiutaleita ja rasvatonta maitoa tuplamäärä. Eli tosiaan iso annos! Puuron kanssa pari teelusikallista hilloa. Lisäksi 2 mukia kahvia kevytmaidolla. Aamupalan syön klo 7 ja seuraava ateria on lounas klo 12. Minulla puuro pitää hyvin nälän loitolla, vaikken siihen mitään raejuustoa tai muuta proteiinilisää laita.
Mun aamiainen ollut viimeisen viikon ajan:
- noin 1,5-2 desiä maustamatonta jogurttia, seassa noin 1 dl tuoreita puolukoita
- jälkiuunileipäpala ja päällä kokonainen avokado viipaleina
- keitetty muna, päällä vähän yrttisuolaa
- vettä juomana
Välillä marjat vaihtuu, toisinaan leipä on näkkäriä, talvella söin usein tuorepuuron jogurtin ja leivän tilalla. Muna pysyy mukana aina :D
Jälkiuunipala, raejuustoa, vihanneksia, 2 mukia maitokahvia, ehkä hedelmän
Joskus joku kuiva leivänkyrsä.
Joskus joku rahka (hyi).
Joskus joku (kana, tuna) salaatti.
Aina sama: puuroa niinpaljon kun on nälkä, marjoja ja jokin proteiini esim. Siemeniä. bmi on 17 mutta olen normaalipainoisten näköinen.
Mitä milloinkin. Yleensä leipää tai joku smoothie. Sitä mitä tekee mieli ja mitä on kaapissa.