Normaalipainoinen - mitä syöt aamupalaksi?
Aamupala on kuulemma päivän tärkein ateria. Kertokaahan te, joiden ei tarvitse pahemmin kamppailla painonne kanssa, että mitä kuuluu tavalliseen aamupalaan?
Kommentit (44)
Puuroa, raejuustoa, marjoja ja kookosöljyä. Nam! Olen pari vuotta syönyt lähes joka aamu tämän kaavan mukaan, eikä vieläkään kyllästytä :)
Mä en syö mitään, mulle ei ruoka maistu aamulla.
Yleensä edellisen ruuan tähteitä. Jos niitä ei ole, niin paistan kananmunan tai jotain. Leipää en syö käytännössä ikinä, mutta edellisen päivän kaalilaatikon jämät käy hyvin.
Kahvi + keksi. :D Lounaalla sitten vähän ravitsevammin.
Ruisleipää, kahvia, hedelmiä, mysliä. Pärjäisin aamupalalla helposti pitkälle iltapäivään.
Usein en mitään. Jos syön, niin vaikkapa kinkkujuustoleipä tai muroja tai kaurapuuroa.
Kuppi kahvia maidolla, reilusti vettä, joku hedelmä ja sokeritonta mysliä ja maustamatonta jugurttia. Jos ei jugurttia ole, saatan syödä vaikka profeel-rahkan, maustamaton rahka ei mene alas. Viikonloppuisin usein smoothie (harrastan aika energiapitoisia), hyvää mehua ja mössöleipää tai jopa niitä säilyketölkkicroissantteja.
Mä olen niin nälkäinen aamulla, että jotain on pakko syödä. Syön ennen seiskaa ja lounas on n. 12.30.
Vaihtelee.
Tänään: palakauraleipää, juustoa, vähän mangoa, mansikoita ja maustamatonta rahkaa n kolmanneksen 200 gramman purkista
Joku toinen päivä puuroa, joko kauraa tai neljäviljaa, siihen yhtä tai jotain näistä: marjat, raejuusto, soppa
Tai sitten voi olla herkkusienimunakas tai kinkkumunakas ja vähän vihanneksia
Hotelliaamaisella vaihtelen, en syö ähkyyn. joskus pelkkä puuro ja marjat, joskus munakokkeli, pekonit ja vihannkset joskus jugurttia+marjoja, ehkä ihan vähän mysliä ja leipää.
Kaksi kupillista kahvia, herään kuuden maissa. Lounas on sitten puolilta päivin, silloin syön kunnon aterian. Aamulla ei ole kiire, mutta mikään muu kuin kahvi ei vain maistu.
Vältän ruokavaliossa nykyään viljoja, näin painoni pysyy helposti siinä 60kg hujakoilla (mun ihannepaino). Viljaa syömällä painan 67kg. Paino laskee 60:een parissa kuukaudessa jättämällä viljat, ilman nälkää.
Eli aamupalan leivät ja puurot oon jättänyt. Syön yleensä viilin tai maustamattoman jogurtin siemenillä / keitetyn munan tai munakkaan, lisäksi ehkä hedelmä (omppu tai greippi) ja kahvia 1-2kuppia. Viikonloppuna syön vasta oltuani pitempään hereillä ja sitten kyseessä monipuolisempi brunssi, lounas jää usein kokonaan pois.
Viljattomalla valiolla pärjään pitkälle päivää niukallakin aamupalalla. Verensokeri ei laske nopeasti, eli jos syön esim klo 7, niin klo 12 alkaa vähän nälättää, mutta voin venyttää jopa kahteen ilman pahaa oloa.
Monta vuotta ollut sama aamupala eli pieni ruisleipä ja puolikas purkki rahkaa vadelmasopalla ja kahvia. Nyt olen jättänyt leivän pois ja syön maustamatonta jugurttia chia-siemenillä ja mustikoilla. Ja kahvia edelleen.
Kaurapuuroa, lisänä keitetty kananmuna tai esim. kurpitsan-, auringonkukan- tai pellavansiemeniä. En tykkää marjoista tms. makeista jutuista puuroon yhdistettynä. BMI 18,5.
Tätä ketjua kun lukee, niin tuntuu että osa ei syö yhtään mitään aamulla, tai juo tyyliin kupin kahvia ja muut taas syö ihan älyttömiä määriä. Missä ne, jotka syö jotain, mutta ei mitään levotonta kasaa? Itselläni ei olisi aikaa syödä isompaa aamiaista, eikä varmaan uppoisikaan, mutta toisaalta en voisi olla syömättä yhtään mitään.
En mitään. Töissä yhdeksältä muki kahvia.
Tänään söin aamupalaksi pakastepizzan.
Joka-aamuinen aamiainen: kaksi paahtista, joiden valissa sulatejuustoa, emmentalsiivu ja kaksi hyvin ohutta salamiviipaletta ja cortado, kupillinen pakastepensasmustikoita, vetta ja teelusikallinen Omega-kolmosta.
Kahdeksan isoa paahtoleipäsiivua runsaasti juustolla katettuna ja pannullinen kahvia.
Pienen palan omatekoista lihapitsaa ja puoli pannua kahvia.
2 kuppia kahvia joka ikinen aamu, ei muuta.
Arkena, pari leipäviipaletta juustolla, joskus paistettu tai keitetty muna, pieni lasillinen tuoremehua, vettä ja kahvia. Joka aamu syön vielä kaksi suklaakeksiä :) Viikonloppuisin yleensä sama setti, joskus croisantti tai sämpylä ja hedelmiä.