Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoinen - mitä syöt aamupalaksi?

Vierailija
01.09.2016 |

Aamupala on kuulemma päivän tärkein ateria. Kertokaahan te, joiden ei tarvitse pahemmin kamppailla painonne kanssa, että mitä kuuluu tavalliseen aamupalaan?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena, pari leipäviipaletta juustolla, joskus paistettu tai keitetty muna, pieni lasillinen tuoremehua, vettä ja kahvia. Joka aamu syön vielä kaksi suklaakeksiä :) Viikonloppuisin yleensä sama setti, joskus croisantti tai sämpylä ja hedelmiä.

Vierailija
22/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa, raejuustoa, marjoja ja kookosöljyä. Nam! Olen pari vuotta syönyt lähes joka aamu tämän kaavan mukaan, eikä vieläkään kyllästytä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö mitään, mulle ei ruoka maistu aamulla.

Vierailija
24/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä edellisen ruuan tähteitä. Jos niitä ei ole, niin paistan kananmunan tai jotain. Leipää en syö käytännössä ikinä, mutta edellisen päivän kaalilaatikon jämät käy hyvin.

Vierailija
25/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi + keksi. :D Lounaalla sitten vähän ravitsevammin.

Vierailija
26/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää, kahvia, hedelmiä, mysliä. Pärjäisin aamupalalla helposti pitkälle iltapäivään.

Vierailija
27/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein en mitään. Jos syön, niin vaikkapa kinkkujuustoleipä tai muroja tai kaurapuuroa.

Vierailija
28/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi kahvia maidolla, reilusti vettä, joku hedelmä ja sokeritonta mysliä ja maustamatonta jugurttia. Jos ei jugurttia ole, saatan syödä vaikka profeel-rahkan, maustamaton rahka ei mene alas. Viikonloppuisin usein smoothie (harrastan aika energiapitoisia), hyvää mehua ja mössöleipää tai jopa niitä säilyketölkkicroissantteja.

Mä olen niin nälkäinen aamulla, että jotain on pakko syödä. Syön ennen seiskaa ja lounas on n. 12.30.

Vierailija
29/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. 

Tänään: palakauraleipää, juustoa, vähän mangoa, mansikoita ja maustamatonta rahkaa n kolmanneksen 200 gramman purkista

Joku toinen päivä puuroa, joko kauraa tai neljäviljaa, siihen yhtä tai jotain näistä: marjat, raejuusto, soppa

Tai sitten voi olla herkkusienimunakas tai kinkkumunakas ja vähän vihanneksia

Hotelliaamaisella vaihtelen, en syö ähkyyn. joskus pelkkä puuro ja marjat, joskus munakokkeli, pekonit ja vihannkset joskus jugurttia+marjoja, ehkä ihan vähän mysliä ja leipää. 

Vierailija
30/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kupillista kahvia, herään kuuden maissa. Lounas on sitten puolilta päivin, silloin syön kunnon aterian. Aamulla ei ole kiire, mutta mikään muu kuin kahvi ei vain maistu.

Vierailija
31/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän ruokavaliossa nykyään viljoja, näin painoni pysyy helposti siinä 60kg hujakoilla (mun ihannepaino). Viljaa syömällä painan 67kg. Paino laskee 60:een parissa kuukaudessa jättämällä viljat, ilman nälkää.

Eli aamupalan leivät ja puurot oon jättänyt. Syön yleensä viilin tai maustamattoman jogurtin siemenillä / keitetyn munan tai munakkaan, lisäksi ehkä hedelmä (omppu tai greippi) ja kahvia 1-2kuppia. Viikonloppuna syön vasta oltuani pitempään hereillä ja sitten kyseessä monipuolisempi brunssi, lounas jää usein kokonaan pois.

Viljattomalla valiolla pärjään pitkälle päivää niukallakin aamupalalla. Verensokeri ei laske nopeasti, eli jos syön esim klo 7, niin klo 12 alkaa vähän nälättää, mutta voin venyttää jopa kahteen ilman pahaa oloa.

Vierailija
32/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta ollut sama aamupala eli pieni ruisleipä ja puolikas purkki rahkaa vadelmasopalla ja kahvia. Nyt olen jättänyt leivän pois ja syön maustamatonta jugurttia chia-siemenillä ja mustikoilla. Ja kahvia edelleen.

Vierailija
33/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa, lisänä keitetty kananmuna tai esim. kurpitsan-, auringonkukan- tai pellavansiemeniä. En tykkää marjoista tms. makeista jutuista puuroon yhdistettynä. BMI 18,5.

Tätä ketjua kun lukee, niin tuntuu että osa ei syö yhtään mitään aamulla, tai juo tyyliin kupin kahvia ja muut taas syö ihan älyttömiä määriä. Missä ne, jotka syö jotain, mutta ei mitään levotonta kasaa? Itselläni ei olisi aikaa syödä isompaa aamiaista, eikä varmaan uppoisikaan, mutta toisaalta en voisi olla syömättä yhtään mitään.

Vierailija
34/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Töissä yhdeksältä muki kahvia.

Vierailija
35/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin aamupalaksi pakastepizzan.

Vierailija
36/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka-aamuinen aamiainen: kaksi paahtista, joiden valissa sulatejuustoa, emmentalsiivu ja kaksi hyvin ohutta salamiviipaletta ja cortado, kupillinen pakastepensasmustikoita, vetta ja teelusikallinen Omega-kolmosta.

Vierailija
37/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan isoa paahtoleipäsiivua runsaasti juustolla katettuna ja pannullinen kahvia.

Vierailija
38/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen palan omatekoista lihapitsaa ja puoli pannua kahvia.

Vierailija
39/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuppia kahvia joka ikinen aamu, ei muuta.

Vierailija
40/44 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiä ja kyyneliä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä