Voiko matkustajakoneen ikkunan aukaista jos ilma on liian tunkkaista koneessa......
Kommentit (32)
Mites meinasit avata kiinteän ikkunan? Oletko oman elämäsi MacGyver?
Aukaise ennemmin hätäuloskäynti, jos voimat riittää.
Joo saa tietenkin, sieltä tulee just sopivan raikasta ilmaa. (Mee takas demiin vähäks aikaa viel, jooko?) :)
En suosittele. Ulkona on -50 pakkasta ja minulla kerran kävi niin että lapsi piti ikkunaa auki lähes koko lennon ajan. Viima kävi suoraan kohti takana istunutta vanhempaa miestä joka nukkui koko lennon ajan. Lopulta kävi ilmi että mies ei hengittänyt ja luulen sen johtuneen ikkunan auki pitämisestä.
Kannattaa mennä parvekkeelle vilvoittelemaan.
Joo, sulla pitää vaan olla minikirves tai vasara mukana.
Tietenkin. Kannattaa ottaa mukaan koneeseen sellainen pieni pala verkkokangastai jonka voi virittää kärpäsverkoksi siihen ikkuna-aukkoon. Niin ei ötökät häiritse sitten menoa.
Mä olen pyytänyt lentohenkilökuntaa avaamaan kattoikkunan. Tuulettuu tosi hyvin. Ja nopsaan.
Tyhmä kysymys. Tietenkin voi aukaista,etkö ole koskaan hellepäivänä,kun ohi lentää kone niin,että koira on kieli pitkällään aukinaisessa ikkunassa.
Itse kysyn kohteliaasti henkilökunnalta luvan ja avaan vasta sitten. Röökaamisen aikana savut lähtevät paremmin ulos ja muutenkin tykkään pitää sitä vähän raollaan. Harmi kun se on niin kapea, että ei voi pitää kyynärpäätä ulkona.
Juu voi. Läpiveto tuulettaa koneen kivasti ennen yölennon iltapuuhia. Sit vaan pesulle, pisulle ja yöpuku päälle. Tuulipuput sit aamulla taputtaa iloissaan koneen syök, siis onnistunutta laskua.
Tietenkin! On kuitenkin kohteliasta kysyä vierustoverilta, häiritseekö veto häntä. Etenkin vanhemmat ihmiset ovat herkkiä kymmenen kilometrin korkeudessa olevalle 60 asteen pakkaselle.
Kysyin vain, miten muuten ne tuulettaa konetta, 200 ihmistä nopeasti haukkaa ilman matkustamosta?
Ap,
Alkoikin jo kyllästyttää nämä metallin väsymiset.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin vain, miten muuten ne tuulettaa konetta, 200 ihmistä nopeasti haukkaa ilman matkustamosta?
Ap,
Hyvä kun kysyit.
Nyt vaan neuvoista vaarin.
Jostain ne ilmaan tyyttää koneeseen, mutta mistä se poistuu?
Vierailija kirjoitti:
Ap,
Niin, kyllä se alkaa nopeesti haisemaan kun 200 ihmistä päästelee kaasujaan egyptin reissun jälkeen. Ikkunat auki vaan reippasti niin hyvä tuleenja henki kulkee taas!
Tottakai!