Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOmasujen viikonloppu***

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eilinen viestini alkoi lumisissa merkeissä, ei tämä päivä ole " pekkaa pahempi" siis lunta tupsahtelee taivaalta taas. Lasten kannalta on ollut ihana talvi ja kuraakin on kantautunut sisälle tavallista vähemmän. Siivousintoilijana olen ollut oikein tyytyväinen, mutta kevätihminen minussa kaipaa vihertävää ruohoa, krookuksia ja lintujen laulua.

Eilisessä pinossa joku kertoi lähtevänsä Roomaan, huoh! Aivan ihanaa!

Olikos se Peeveli jolla oli eilen illalla laatuaikaa tiedossa miehen kanssa kahdestaan? Toivottavasti ilta onnistui ja saitte rentouduttua ja nautittua.

Pitipä Pubulle sanoa, että aika oikeassa olit, mutta pitkä pinna on kehittynyt vasta matkan varrella...Minulla on nykyään lehmän hermot, paitsi silloin kun olen nälkäinen. Olen hoikka ja minulla on hervoton aineenvaihdunta (joku joskus totesi minun olevan nk. läpipasko), siksi syön kuin hevonen ja kun ruokaa ei tule ajoissa pinna palaa heti. Nikkini kertoo ammattini, olen hoitovapaalla erityisluokanopettajan virastani. En ole todellakaan mikä kanaemo, vaikka minulla on monta lasta ja työskentelen lasten parissa...

Meille tulee jälleen kerran tupa täyteen vieraita, kun vietämme tyttären 10 v. synttärit tänään. Synttärithän olivat jo viikko sitten, mutta hiihtoloma pakotti siirtämään juhlintaa. Nyt on sitten suma ohi...Meillä on ollut vieraita kolmena peräkkäisenä kuukautena juhlimassa lasten synttäreitä.Seuraavat synttärit ovat vasta syyskuussa. (Tämä mamma toteaa hiljaa:Jippii!)

Joku niistä synnytyksistä kyseli. Minulla on takana neljä täysin erilaista synnytystä, joista kolmas oli kaikkein vaikein ja raskain. Luomusynnyttäjäksi minusta ei ole, sillä selkä menee muuten niin jumiin, ettei synnytys etene. Epiduraali on siis sopinut minulle loistavasti. Muut kivunlievityskeinot olen jättänyt muille. Palstatilan säästämiseksi en ala synnytyskertomuksia tähän kirjoittelemaan, voisi mennä lukijoilta hermot sitä romaania lukiessa. Sen voin sanoa, että joka kerta synnytys on jännittänyt hieman ja niin on nytkin. Minusta synnytys on kuitenkin huikaiseva kokemus ja minulla on ihania muistoja. Mikään ei voita niitä ensimmäisiä tunteja vastasyntyneen kanssa!

Minä harmittelen täällä ihoni kuntoa. Minulla on yleensä todella hyvä iho, mutta nyt siitä puskee jos jonkinmoista näppyä ja karheata paikkaa läpi. Argh! Eipä taida tämä mamma olla kovin kukkean näköinen...

Nyt jätän palstatilaa muillekin ja siirryn takavasemmalle. Käyn lukemassa juttujanne päivän aikana...Ihanan energistä ja positiivista päivää kaikille elomammoille!

Opemamma ja vimpula rv 14+4

Vierailija
2/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpsakka pakkanen näyttää olevan ulkona, mutta aurinko nostelee päätään jo komeasti! Eli jospa se iltapäiväksi taas lämpenis niin päästään kunnolla ulkoilemaan. Tyttökin sai vasta uudet talvikengät ja tekisi mieli päästä niitä testaamaan.

Vähän suunnittelin että lähdettäis makkaranpaistoretkelle, mutta taidetaan jättää ensi viikkoon kun ollaan mummolassa ja mökillä.

Ootellaan iskää kotiin ja sitten lähdetään jossain vaiheessa Cittariin ruokaostoksille. Tyttö odottaa kovasti, kun on luvattu että hän saa sieltä valita itselleen sellaisen pullan kuin haluaa:) Uimaan tekisi kans mieli, mutta en tiedä innostuuko mies lähtemään ja tyttö ei ole käynyt koskaan (kerran kylpylässä ja se pelotti kovasti) uimahallissa. Kokeillaan varmaan mummolareissulla uimahallia, siellä kun on pieni ja rauhallinen halli niin voi olla kivempi.

En ole ostanut vielä mitään tulevalle vauvalle... tyttöä kun odotin niin menin ja ostin vaunut viikolla 15=) Kun löysin käytettynä edulliset ja kivat niin pitihän se käyttää hyödyksi. Ekan mekon ostin kun oli rakenneultra ja selvisi että tyttö tulee. Pitäisi kai katsella joku kiva, pieni juttu jo nyt valmiiksi niin tulisi itselle hyvä mieli.

Minä olen tehnyt lastenhoitohommia perheissä, päiväkodissa ja kerhoissa. Virallista ammattia mulla ei ole eli koulun penkille ois lähdettävä kunhan tästä ehtii;) Jospa sitä ois työmarkkinoille mennessä sitten " etulyöntiasemassa" kun voi sanoa että lapset on tehty, en ole jäämässä äitiyslomalle:) Ellen sitten " vanhalla iällä" adoptiovapaalle, se kun olisi haaveissa, on ollut aina lapsesta saakka.

Quiero(ko?) oli kans lapsettomuustaustainen? Meillä kans kesti aikansa tämä lastensaanti ja hoidoissa oltiin jos minkälaisissa. Tyttö syntyi 5v3kk sen jälkeen kun hänet oli toivotettu tervetulleeksi.

Hmm... tyttö haluaisi televisiosta tavaroita!? Ekaa kertaa kattoo lastenohjelmia (jotain pätkiä joskus kattonu aiemmin) ja hokee " poika antaa pallon, antaa pallon, antaa pallon" ja ääni vaan voimistuu ja ojentaa kättään kohti. Sama nyt kun tuolla pingulla on joku auto tms. niin haluaisi leikkiä sillä:) Ei millään hoksaa että ei niitä voi sieltä ottaa!

Nyt aamupuuron keittoon! Mannapuuro on tytön herkkua ja sitä pitää saada joka aamu. Saa mieskin samalla aamupalan (kunhan kotiutuu) ja voidaan syödä koko perhe yhtä aikaa.

Delfine 16+0 sekä tyttö 12/03

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun on taas viikonloppu...

Täälläkin sataa taas lunta!

Itsellä ollut viime aikoina tosi tukalat oltavat ihan kuin olisi viimeisillään raskaana vaikka puoliväliinkin on vielä 1,5 viikkoa. Sen takia tullut hiukan ravattua lekurissa usein. Mutta katsotaan jos se tilanne vaikka siitä muuttuisi, jos kohtu alkaisi vaikka nousemaan keuhkojen suuntaan vähän enemmän. On kävelyt jäänyt kokonaan, koska se tuntuu vaan pahalta.

Mäkin ostin yhtenä päivänä tässä viime viikolla kolmet mammahousut, kun omista housuista ei enää ole oikein mihinkään. Paino ei ole täälläkään kovasti noussut joten kyllä ne koot monissa kaupoissa oli tosi isoja. Mutta koska olen normaalisti 38-40 kokoinen ja pitkä niin ei sentään s-kokoiset ole liian isoja kuten teillä joillain on ongelmia...

HM:stä löysin kahdet kivat housut ja yhdet siistimmän näköiset töihin tai muuhun lastentarvikkeesta. Mutta hei, ei me varmaan vielä olla ihan niissä mitoissa kuin mitä meistä tulee eli ehkä sitä massaa alkaa kertymään lisää vielä :)

Ammejutuista yms teidän viikon keskusteluista ei oikein ole mulla mitään kokemuksia, kun on vasta eka vauva tulossa.

Mäkin jouduin nyt ilmoittamaan töissä tästä asiasta ja vatsakin on kyllä jo niin iso, että vain jollain college paita tyyppisellä ratkaisulla se pysyisi piilossa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Pia ja rv:lla 19

Vierailija
4/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun on viikonloppu,tosin herättiin tytönkaa n.puoli 8, mikä on ihme juttu. mulla on alkanu aamusta olee taas heikko olo hetken,johtuneeko verensokerista vai mistä..?! ärsyttävää..

onneks on neuvola lääkäri tiistaina. me lähetään anoppilaan ku ei kotonakaan jaksa olla,saa olla vielä paljon :)

noh,pitää illalla lukasta kuulumisia nyt kahvit naamaan ja menox :)

k.h.p & tärppi 14+6

Vierailija
5/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tupruttaa täälläkin. On se mukavaa, mutta tuo tuuli sais kyllä jo loppua!

Opemammalle: mulla on kanssa iho tosi huonossa kunnossa. Muutenkin mulle tulee aina finnejä, esim. kuukautisten aikaan jne., mutta tää vetää kyllä voiton. Edellisissä raskauksissa ei ole iho kukkinut lainkaan tällä tavoin. Selkäänkin ilmestyy finnejä, isoja oikein. Ja kaiken kukkuraksi iho on kuiva kuin sahara. Koko ajan saa olla rasvaamassa, ja silti on kutinaa ja nokkoihottumaa ja vaikka mitä. Olen onnistunut unissani raapimaan itseni useistakin kohdista mustelmille tai verinaarmuille. Vaihdoin jo pesuaineetkin noihin herkkäihoisten juttuihin, mutta ei siitäkään ole mitään apua. Kutina on ikävintä. Hävettää oikein raapia itseään jatkuvasti. Päänahkakin kutiaa.

Apua opemamma, vai sun kolmas synnytys oli vaikein?! Iik. Mulla on just se tällä kertaa edessä. Muiltakin olen kuullut, että jostain syystä kolmas synnytys on ollut vaikein. Mä niin ajattelin, että nyt se menis vähän niinkun " rutiinilla" ;D

ÄITIYSVAATTEISTA: en uskalla ostaa niitä ennen rakennenultraa, tai ainakaan ennen seuraavaa neuvolaa. Pakko yrittää kärvistellä noilla yksillä housuilla, jotka vielä päälle mahtuu...

Ah, nyt pitää vääntäytyä tanssitunnille.

Jamssa rv17

Vierailija
6/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putosin vajaa kaksi kuukautta sitten kelkastanne tuulimunadiagnoosin vuoksi. Raskaustoiveita oli ollut siis jo kahden vuoden ajan, ja tuulimuna oli aika kammottava kokemus.

No, tulinpa iloissani teillekin kertomaan, että tänään tuli haamuplussa tikkuun :D

Nyt tietysti odottelen paniikissa ekaa ultraa, mutta fiilikset ovat katossa!

Hyvää odotusaikaa teille!

Allu

Vierailija
7/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnee:) mä muistanki sun nikkis... ilmottelehan kuulumisias...

Vierailija
8/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, muistankohan mä nyt kommentoida kaikkea mitä tuossa matkan varrella tuli mieleen kun lueskelin eilistä ja tänpäivästä pinoa...

Opemammakos se kyseli meidän lemmeloman sujumisesta ;) Hyvinhän se meni, tosin miehen kanssa mietittiin et ens kerral pitäis olla koko viikonloppu niin kerkeis enemmän... kaikkee. Käytiin vähn kiertelemäs kauppoja. Mä löysin Bebesistä pellavasekoitehousut ja sit ostin pari toppia ja semmosen kietasutyyppisen paidan joka solmitaan tuohon tissien alapuolelle. Ihania vauvojen vaatteitakin siellä oli, kivan värisiä! Kauppakierroksen jälkeen mentiin syömään hyvin. Yhdessä alkupalassa oli viipale tonnikalaa ja se oli keskeltä hieman raaka (niin kun se yleensä on), söin sen kuitenkin mut aloin miettimään et olikohan siinä jotain listeria vaaraa... Samoin meni kyl homejuustoakin joka ei ollu mitään kotimaista Auraa eikä kypsennettyä.

Mä en ole mitään hommannu täälle tulokkaalle. Kaikkea kun on ennestään. Tai no, ne tuplarattaat kai pitäis jossain vaiheessa hommata.

Synnytyksestä: Tarkottaakohan se et kolmas synnytys on vaikein niin kolmatta alatiesynnytystä? Mulla on tulossa neljäs synnytys mut kolmas alatiesynnytys. Kipulääkettä olen saanut tuohon sektioon, muissa olen hengitelly ilokaasua.

Naamoista nikkien takana. Hirveesti ei vielä ole tullut vauva-palstan nikeille kasvoja, mut tuolla yhteisössä sitä tulee enemmän mietittyä kasvoja nimien takana. Siellä on se hyvä puoli et joskus saattaa saadakin nimelle kasvot jos uskaltautuu laittamaan kuvan itsestään yhteisön kuva-albumiin ;) Pepper taisi mainita et nikistä voi jo jonkin verran päätellä henkilöstä nimen takana. Mitähän se tarkoittaa mun kohdalla =D

Työpaikoistakin oli juttua. Mulle on tullu äskettäin ihan uus pomo jota en ole vielä tavannu. Pitäis kai mennä tapaamaan ja kertoa et en tule vielä vähään aikaan takas töihin. Hoitovapaa mulla loppuu heinäkuun vikaan päivään. Työ liittyy myyntiin ja markkinointiin.

Oiskohan siinä ollu kaikki.... Ai niin, Aliinalle onnittelut!!!!

Vierailija
9/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Hesan reissu on takanapäin ja lukemattomien pinojen lukemiseen hurahti hurjasti aikaa.

Nyt on sitten housuja täälläkin. Lindexiltä farkut ja Bebesistä siistimmät mustat housut. Lahkeita vaan pitäisi ruveta lyhentämään, kun ovat niin pitkät, että kompastun niihin, vaikka olen keskimittainen: 167 pitkä. Jollain olikin ongelmaa toisin päin - voisin täältä lähettää ne 10 puuttuvaa lahjesenttiä tarvitsevalle...

Äidin yläkaapista löytyivät myös ne kaivatut retropotkupuvut. Ovat oikeasti niin hirveitä, ettei tiedä itkisikö vai nauraisi. Raitayhdistelmät ovat sellaisia likaisenvalkoinen-oranssi-tummanruskea-oksennuksenvihreä. Myös ruskeankeltaisia nuttuja oli ihan riittävästi. Ja yksi tummanruskea " suloinen" porsaspuku. Lapsemme ei varmaan koskaan anna anteeksi, jos näkee itsestään kuvia noissa äitinsä vanhoissa vaatteissa! Mutta ehkä samalla löytyneen vauvan lakana-tyynyliinaosaston huikaisevat pitsit ja kirjailut korvaavat esteettisyydessään noiden hassujen vaatteiden aihettamat traumat. Ihan uskomatonta, millaisia värkkäyksiä oma mummoni on aikanaan kerennyt meille lapsenlapsilleen tehdä. Ei kai sitä nyt vauva voi nukkua pitsittömissä vuodevaatteissa mitenkään...

Ulkoilusunnuntaita odotellen

Picapica ja Peukaloinen 16+3

Jk. Rapsuttakaa koirianne, te joilla vielä on, sitä jäin eniten kaipaamaan.

Vierailija
10/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa tähän aikaan koneen ääressä istuskelen, mutta nyt poikkeuksellisesti yksin kotona, joten täällä ollaan:)

Ihon muuttumisesta on useampikin kirjoitellut ja kuivuminen ja sen myötä sietämätön kutina kuulostavat kyllä enemmän kuin tutuilta! Tuntuu ettei mitkään rasvat auta pitämään etenkään jalkojen ihoa kunnossa ja minäkin olen jo moneen kertaan unissani raapinut jalat ihan verinaarmuille, vaikka välillä käyn rasvapurkilla yölläkin. Toivottavasti kevään tuleminen ja pakkasten häipyminen auttaisi tuohon edes hieman, sillä en oikein tiedä mitä muutakaan tuon rasvauksen lisäksi voisi tehdä. Runsaan veden juomisen kai pitäisi auttaa tuohon ihon kuivumiseen niin kuin moneen muuhunkin vaivaan, joten sitä pitäisi kai vielä yrittää lisätä. Osaksi tuota kutinaa voi kyllä itselläni lisätä alkavat suonikohjutkin (tai jos ei vielä niitä niin ainakin pintaan pulpahtaneita suonia) - kaikenlaista enemmän tai vähemmän " pikkukivaa" tämä raskaus tuo tullessaan, mutta on kyllä aivan varmasti sen arvoista!:)

Picapica kertoili " perintönä" siirtyvistä vauvanvaatteista ja täällä on edessä samat ihmettelyt eksoottisista kuoseista ja malleistakin, kun tiedän itselläni käytössä olleita vaatteita olevan tulevassa mummolassa tallella ja niille on odotettu innolla käyttöä jo monta vuotta!;) Toisaalta todella ihanaa ja kunnioitettavaa että äitini on jaksanut niitä säilyttää ja varmasti niissä on suuri osa ihan käyttökelpoisiakin, mutta toivottavasti ymmärrystä löytyy myös sille, etteivät ne kaikki välttämättä ole nykypäivänä ihan ykkösenä " mieluisimpien vaatteiden" -listalla visiitille lähdettäessä. No, nostalgisia joka tapauksessa, kun paria äidin suosikkia on jo monta vuotta yhdessä hypistelty!:)

Aliinalle vielä paljon onnitteluja!

-soxi (17+6)

Vierailija
11/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliina79:Onnittelut ja tarrasukkia matkaan!

Peeveli:Kiva juttu, että saitte nautittua yhteisistä hetkistä, ne ovat tärkeitä.

Meillä on nyt synttärit juhlittu vähäksi aikaa ja tälle mammalle pamahti nuha viime yönä. Pari päivää se on yrittänyt pukata päälle, mutta nyt on sitten nokka kunnolla tukossa. Neljästä raskaudestani kahdessa edellisessä minulla on olölut kunnon flunssa, joka on äitynyt poskiontelontulehduksekseen asti. Saa nähdä käykö niin taas...Kahdesta ekasta raskaudesta minulla ei ollut mitään ongelmia, ei sairauksia eikä kolotuksia. Vuodet ovat tehneet tehtävänsä, 24 on vähän eri asia kuin 34...

Retrovaatteista oli puhetta. Äitini ei ole mikään keräilijä-tyyppi, joten suurin osa meille hankituista lasten vaatteista on jäänyt matkan varrelle. Jokaiselle sisaruksistani (meitä on neljä) äitini on säästänyt kuitenkin yhden pienimmän potkupuvun. Niitä olen pitänyt sitten omilla lapsillani sen verran, että kuvat on otettu todistusaineistoksi. Minä olen laittanut omilleni talteen laatikoihin hieman vaatteita, ensimmäiset hiustupsut, kortit, piirustuksia ja isoimmille tietenkin todistukset jne. Toivon, että osaavat sitten joskus antaa muistoille arvoa, kun annan laatikot heille mukaan, kun muuttavat omilleen.

Minun pitäisi lähteä Helsinkiin ystävääni tapaamaan ja käydä samalla hieman äitiysvaate-ostoksilla. Kaivoin kaikki aikasemmin hankkimani äitiysvaatteet esiin ja meinasin pyörtyä. Olipa kamalan näköiseksi kulahtaneita, aikansa eläneitä riepuja.Netistä en uskalla tilata, sillä minulla on kamalan pitkät jalat, lyhyt selkä ja isot rinnat ja olen hoikka. Vatsa kasvaa hervottomaksi torniksi lyhyen selän takia ja alta roikkuu kaksi laihaa jalkaa...Pientä itseironiaa aamutuimaan:))))

Olen muuten harmitellut, kun en saanut aikaiseksi liittyä siihen yahoon sähköpostitusrinkiin, mutta minkäs sille mahtaa, kun on saamaton. Pääsin niin pitkälle, että sain itselleni osoitteen aikaiseksi, mutta tein jotain väärin, enkä saanut itseäni liitettyä mukaan.

Nyt on mentävä aloittelemaan lounaan laittoa, että saan sen uuniin. Voikaa hyvin ja voimia pian alkavaan työviikkoon kotona, töissä tai opiskeluiden parissa!

Opemamma ja vimpula rv 14+5

Vierailija
12/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSN:llä on myös vastaava yhteisö. Elohiirten esittelypinon lopusta löytyy osoite mitä kautta sinne voi liittyä.

Meillä yöllä nousi kuopukselle (1v2kk) korkea kuume. Annettiin Panadolia ja kuumem vähän hellitti. Mitään muita ihmeempiä oireita ei ole, nokka vähän vuotaa. Taitaa olla ihan tavallista flunssaa jota esikoisellakin on tällä hetkellä. Ihmeen pirteä tuo on vaikka lääkkeen annon jälkeenkin kuumetta on päälle 38.

Nyt lähden viemään poikaa kaverin synttäreille, heippa!

Peeveli rv 16+2

Vierailija
13/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huomata, että alkuraskauden väsymyksen ja kovan flunssan jälkeen alkaa energinen olo pikkuhiljaa palata! Tänään meillä on harvinainen päivä, kun koko perhe ollaan vapaalla yhtä aikaa, kun usein joko minä tai mies olemme sunnuntaitkin töissä. Aamupäivällä ei vielä ehditty ulkoilemaan, kun pojat tekivät kerrossänkyynsä niin hienon majan eivätkä malttaneet jättää leikkiä kesken, joten minäkin sain hieman raivattua tätä villakoirien valtaamaa huushollia. Olen pessyt pyykkiä 4 koneellista, järjestellyt vaatehuoneen, laittanut ison kattilallisen kanakeittoa ja tehnyt kuhollisen vaniljaista mansikkarahkaa (nam!). Lounaan jälkeen lähdettiin ulkoilemaan, mies otti lapset mukaan tontille katsomaan, miten rannan ruoppaus edistyy, ja minä kävin 1h15min reippaan sauvakävelylenkin. Ihanan raikas ilma, ja aurinkokin välillä paistaa! Kohta otan imurin esille ja imuroin lattiat, sekä ajattelin vaihtaa keväisemmät verhot olohuoneeseen.

Moni olikin jo laitellut vauvalle huonetta valmiiksi, meillä vauva tulee asumaan meidän huoneessa niin kauan kun tässä vielä asutaan, koska huoneita ei riitä. Sitten pääsenkin laittamaan kaikille lapsille omat huoneet. Ihanaa päästä valitsemaan tapetteja ja verhoja ym.

Etsin tänään komerosta mitä meillä on jäljellä noista isommilta lapsilta vauvalle, ja huomasin että meillä on kaksi äitiyspakkauksen peittoa tallessa, tyyny ja muutama isomummon neuloma villapuku sekä tumppuja ja sukkia. Olen päättänyt, etten ota äpakkausta tälle kolmannelle, kun meillä jäi silloin aiemminkin aika paljon pakkauksen vaatteita käyttämättä. Mietin, että pitäisikö tehdä itselle jo jonkinnäköistä listaa siitä, mitä tarvitsen hankkia vauvaa varten, esim mitä vaatteita, vannan, rattaat, ym.ym. ja alkaa hankkia niitä jo pikkuhiljaa kun hyviä ja edullisia löytyy, niin ei jää kaikki viimetippaan ja ei sitten tule niin paljon hankintoja kerralla.

Olen jo ostanut vauvakirjan, mutta kaikki vaatteet ym. vielä hankkimatta. Onhan tässä onneksi vielä aikaa...

Tuli mieleen, kun joku tuossa mainitsi että pitäisi hankkia sisarus/kaksostenrattaat, että meillä on ollut useamman vuoden rattaat tuolla lämpimässä varastossa tilaa viemässä, kun ei olla saatu aikaiseksi niitä myydä. Minä haaveilen vielä neljännestä lapsesta, mutta en ole ihan vielä saanut tuota miestä taivuteltua, ja kolmaskaan ei ole vielä syntynyt... Olen alkanut miettiä, että kannattaako minun sittenkään niitä myydä, jos neljäs lapsi tulisi vaikka parin vuoden ikäerolla kolmanteen. Rattaat ostettiin uutena ja ovat edelleen kuin uudet, niin sitten harmittaa jos ne myydään ja tarvittaisiinkin niitä itse. Vai menisikö sitten kolmas esim sisaristuimessa pari-kolmevuotiaana. Pitää miettiä vielä.

Reipasta sunnuntain jatkoa, nyt haen kipollisen mansikkarahkaa ja sitten imuroimaan!

RTiina ja viuhti 14+4

Vierailija
14/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kummallinnen hiljainen hetki kotona. Mies on reissussa ja tyttö mummon kanssa. Ihan hassua olla itsekseen kotona, mutta mahtavaa! Hyödynsin ajan käymällä jumpassa ja imuroimalla ja pesemällä vessat. Sit maha täyteen ruokaa ja herkkujakin :) ja nyt on tosi raukea olo... Täytyisi vaan kohta lähteä tyttöä hakemaan kotiinpäin.

Ainakin opemamma tuskaili ihon kanssa. Täälläkin samoja pulmia. Tosin esikoisen kohdalla tilanne oli todella paljon pahempi, joten nyt saan olla ihan kiitollinen, että iho on pysynyt näinkin hyvässä kuosissa. Näppyjä on reippaasti otsan molemmin puolin ja joskus tulee leukaan ja poskiin yksittäisiä näppyjä. Näihin ei kuulemma mikään auta, kun ovat hormonaalisia. Täytyy siis vaan sinnitellä.

Aliinalle tosi paljon onnea! Tule kertomaan jatkossa, miten raskaus on edistynyt!

Päänsärkyä ovat muutkin täällä valitelleet. Oletteko löytäneet jotain apua siihen? Auttaisiko runsaampi veden juominen siihenkin vaivaan?

Huomenna rakenneultraan! Toivottavasti kaikki on pikkuisella niin kuin pitääkin. Tulen sit kertomaan kuulumisia.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille.

Pantteri 19+1

Vierailija
15/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tovi vierähtäny kun päässy pinoon. Tytöllä on joku äiti äiti äiti äiti äiti äiti kausi... onneksi ei osaa vielä sanoa " äiti" niin voi hyvällä omalla tunnolla sysätä isinki harteille noita hoitohommia :).

PÄIVÄHOITO on tosiaan meilläkin alkanu viimein sujua ja kyllä se on mukava kattoo kun lapsi hymyissä suin jää hoitoon. Ne itkut raastoi monta kertaa äitin sydäntä :(. Ja en muista joko mainitsin, mutta päätettiin et esikko otetaan kotiin sitten kun jään koulusta pois, eli kesäkuun lopussa.

KASVOT NIKKIEN TAKANA ei vielä ole mitään erityisiä mielikuvia.. varmaan sitten myöhemmin keväällä kun alkaa olla enemmän aikaa luurata täällä ja lopussahan se tahti vaan meikällä kiihtyy :). pumpuli, air ja peeveli ovat kyllä tuttuja nimiä esikoisen ajoilta, joten heistä on jo jonkin sortin kuva :)

HANKINNAT olen ostanu tulevalle vauvalle trikoisen unipussin kun semmosen vahingos lindexiltä löysin. Muuten sit ostan vaan kantoliinan, muuta ei varmaan tarvita... paitsi jos tulee poika ni sit pitänee muutamat poikamaisetkin vaatteet hommata, kaapit tursuaa vaan vaaleenpunasta, YÄK! Veetuttaa aina kaupas käydä kun nuo lasten vaatteen on aina vaan joko poikaa tai tyttöä... Samoin ulkohaalareissa. Toppapuvuksi onneksi löydettii tytölle semmonen tummansini-punanen mikä menee sit mahd pojallakin, tässä vaan on sit se hassu tilanne et kun toinen on syntyny alkuvuodesta ja toinen sitten kesän lopus niin koot menee ristiin :(.

HUONEJÄRJESTELYSTÄ: yritetään siirtää täs kesän alus tyttö omaan huoneeseen. Vauva tulee sit meidän kaa samaan huoneeseen, mie kun olen niin laiska etten jaksa ravata syöttämäs toises huonees, helpompi kun on vauva vieres. Paitsi jos sattus niin onnellisesti et vauva ei heräis montaa kertaa yössä niin sitten sen vois kyl laittaa isosiskon kaa samaan.. aika näyttää.

en viitti kirjottaa pidempää rompskua tähän :)

Hanneli rv 18

Vierailija
16/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena luvin kun joku kirjotti reippaasta sauvakävelylenkistä. Miulla alkaa kävely olla aika kivuliasta nivus- ja selkäkipujen takia. Kävelin kyllä sitkeesti tänäaamunakin töistä kotiin. Hitaasti taapertaen meinaan kulkea niin kauan kuin mahdollista.Mälsää vaan kun menee suht lyhyeen työmatkaan puol tuntia :(. Onneks hiihtäminen ja luistelu sujuu vielä ihan kivasti ja toivottavasti keväämmällä pyöräilykin.

Iho-ongelmia on miullakin ollu jokaisessa raskaudessa. Ekassa oli eniten. Nytkin on näppyjä leuassa ja jostain syystä miulla niitä tulee reilusti rintaan. Se on ikävää varsinkin kun monissa mammapaidoissa on niin avara kaula-aukko. Muuten pitäisin avaria paitoja mielelläni, kun nyt on taas kunnon rinnatkin! Kuopuksen imetyksen ja 10 kilon laihdutuksen jälkeen niistä ei ollu jälellä kuin onnettomat tyhjät pussit.

Aliinalle paljon onnea ja vauvaliimaa. Tosi ihana kuulla noin iloisia uutisia :)! Käyhän myöhemminkin kertomassa kuulumisia.

Nyt pitää mennä tekemään suklaapiirakan kuorrutus. Miulla on ihan hirvee mussutusvaihe päällä. Oikein hirvittää miten paljon tällä menolla paino nousee,jos en saa itteäni kuriin.

Hipsuhiiri ja Pipana 18 viikkoa tasan

Vierailija
17/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh,nyt sitten sain sen iiiihanan flunssan! onko mitään nenä sumute juttua mitä voi käyttää raskauden aikana?!. kiva ollu just vkon sairiksella ni miks ei sillon voinu olla kipeenä...:/

noh kattoo ettei tuu kuumetta niin ku mun veikka oli melkee viikon 39 asteen kuumeessa...:S.

kait tää tästä. oltiin ulkoilemassa tänään ni kävellessä alkaa jo nyt tuntuu oudolta?onkohan se normaalii? onnex on neukku tiistaina ni ehkä siltä saa infoa :D

nyt ruoan laittoon ja silleen..

k.h.p ja tasan 15 tänään!