Saako eläinsuojeluilmoituksen tekijän jostain selville?
Minusta tehtiin perätön eläinsuojeluilmoitus. Haluan tietää, kuka sen teki... minulla on kyllä epäilykseni, mutta haluan olla varma ennen kuin lähden rikosilmoitusta tekemään kunnianloukkauksesta. Saanko tietooni jostain tekijän henkilöllisyyden?
Kommentit (28)
Minusta on kerran tehty aiheeton eläinsuojeluilmoitus. Olin juuri muuttanut paikkakunnalle ja samassa rytäkässä minulle tuli uusi koira. Koira tuli eläinsuojeluyhdistyksen kautta ja oli huonokuntoinen tullessaan. Koira oli siis luuta ja nahkaa luokseni tullessa. Tomera naapuri oli tehnyt elsun, joka tuli paikalle toteamaan, että kaikki oli hyvin.
Ei tullut mieleenkään suuttua naapurille. Hän oli vain huolissaan eläimen hyvinvoinnista ja koska ei tuntenut minua ja siten voinut olla varma, että minulle voisi tulla suoraa puhumaan, teki elsun.
Vierailija kirjoitti:
joopajoo! Perättömiä ilmoituksiahan ne yleensä on juujuu... Uskon toki että ap:n tilanteessa kaikki on ollut ok, mutta jumankauta en voi ymmärtää näitä jotka väittävät että suurin osa ilmoituksista tehtäisiin muka jonkun kiusaksi?!?! Kyllä varmasti 90 % ilmoituksista on aidon huolen synnyttämiä ilmiantoja. Kynnys tässä maassa ilmoittaa mahdollisista rikkeistä on edelleen aivan liian korkea, eli ihmiset eivät halua/uskalla tehdä ilmoitusta vaikka tilanne vaikuttaisikin epäilyttävältä.
Sinuna ap tyytyisin nyt ihan vaan kohtelemaan eläintäsi/eläimiä jatkossakin hyvin ja unohtaisin tämän ilmoituksen. Et tee mitään sillä tiedolla kuka ilmoituksen on tehnyt. Tärkeintä että omatuntosi on puhdas. Näin pitäisi jokaisen eläimenomistajan/vanhemman ajatella siinä kohtaa kun käy ilmi että itsestä on ilmoitus tehty.
Tämä asenne ihmetyttää minua aina. Kommentoija ei tiedä aloittajasta yhtään mitään mutta uskoo silti heti paikalla kun ap sanoo ilmoituksen olleen aiheeton.
Ihmeellistä kommenttia mitä valitat jos asiat on kunnossa. Kai tänne saa kirjoittaa omia kokemuksia ja asiallisia kysymyksiä.
Perättömistä ilmoituksista pitäisi aina seurata rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Poliisille rikosilmoitus.
Luultavasti emme koskaan saa tietää tekikö ap ilmoituksen kun aloitus on tehty v. 2016.
Meidän lehmistä tehtiin ilmoitus kun ne pääsivät ulos talvella. Että palelevat raasut. Eläinlääkäri kävi paikalla katsomassa, että Joo o, lehmät pääsee sisään ja ulos oman mielen mukaan. En tiedä kuka valitti, ehkä joku ohi ajava kaupunkilainen.
No sitten kehtaat varmaan kertoa miksi sinun mielestäsi ilmoitus oli perätön? Ja mitä ilmoitus koski?