Koulu lähetti lapsen mukana kirjeen kotiin
Lapseni tuli tänään koulusta kotiin, ja hänen piti näyttää koulun ohjeiden mukaan kirje, missä opettaja kertoi huonosta käytöksestä, ja siitä että oppilaan mukaan: Hänellä ei ole velvollisuutta viedä kirjettä kotiin, koska koulu ei ole posti, ja oppilas ei ole postinjakaja. Minä olen lapsen isänä asiasta samaa mieltä. Miksi koulu ei voi soittaa, tai pistää Wilmaan viestiä?
Kommentit (26)
totta, idioottien kanssa on turha edes keskustella, tai aloittaa.
jospas se on hieman lievempi käytäntö ettei nyt laitettu Wilmaan?
Kun esim. naapurin kakara meluaa naapuristaan, tms. lievin tapa on antaa häirinnän jatkua. mutta silloin häirinnällä on taipumus jatkua; jokin toinen menettely on tehokkaampi.
Kyllä opettajat osaavat valehdella, ja pystyvät siihen. Minun kouluaikaan (1lk-9lk) mahtui valehtelevaa opettajaa, ja kyseisten opettajien valehtelu näkyi osittain tai kokonaan läpi.
Wilma on nykyään koulun ja kodin väliseen tiedonvaihtoon perustuva tiedonvaihtokanava. Ongelma on siinä että siellä on hyvin paljon turhaa tietoa. Opettajat sanovat näin: Kaikessa on puolensa. Opettajien pitäisi osata vastata kysymyksiin oikein. Opettajille pitäisi antaa uusia ohjeistuksia siitä minkälaisia tietoja Wilmaan saa oppilaasta laittaa.
Haluaisin kysyä: Kuka valvoo opettajaa, tilanteessa missä opettaja lähettää oppilaan mukana kirjeen vanhemmille, ja kertoo oppilaan touhuista? Onko opettajalla velvollisuus todistaa, että hänen kertomuksensa on totta?
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä oppia vähän nöyryyttä. Ei sitä ekassa työpaikassakaan voi sanoa pomolle, että "kuleta ite omat paperis tää ei oo mikää posti".
En tiedä tuleeko noista lähtökohdista työpaikka olemaan lapsen elämässä olennainen tekijä.
Katso viesti 23.