Kotiäidin nettotulot viime vuonna 38k€
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on tosi paljon lapsia?
Kaksi alakoululaista.
Ap
mulla oli noin; irtisanottiin äitiysloman jälkeen ja pitkä työsuhde oikeutti 6kk palkanmaksuun + rästiin jääneet lomakuukaudet + kotihoidontuki. Tuon sain minäkin käteen, oli ihan leppoisaa siitä puolesta.
Että menee vissiin ihan mukavasti.
Missä ammatissa voi tienata nettona suunnilleen tuon verran?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia herättää?
No eka ajatus mulla oli, että kuinkakohan paljon pitää olla sijoituksia, että saa noin hyvän tuoton. Seuraava ajatus oli, että onkohan tämä kotiäiti myös "seuralainen".
Kotiäiti voi olla yrittäjä. Olen hoitanut kaikki lapseni kotona ja työskennellyt myös kotona :) Jos olisin tulouttanut kaikki palkkioni niin aika hyvät olisivat tulot viime vuosina olleet.
Eihän tuossa mitään outoa ole. Esim jos jää alkuvuodesta äitiysvapaalle ja saa palkkaa 3kk ja vanhrmpainpäiväraha korkea.
Kotiäiti kirjoitti:
Kotiäiti voi olla yrittäjä. Olen hoitanut kaikki lapseni kotona ja työskennellyt myös kotona :) Jos olisin tulouttanut kaikki palkkioni niin aika hyvät olisivat tulot viime vuosina olleet.
Minusta itseään ei voi kutsua kotiäidiksi jos samalla tekee merkittävän määrän töitä yrittäjänä. Esim. kyselylomakkeessa merkkaisin rastin ruutuun yrittäjä, en kotiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäiti kirjoitti:
Minusta itseään ei voi kutsua kotiäidiksi jos samalla tekee merkittävän määrän töitä yrittäjänä. Esim. kyselylomakkeessa merkkaisin rastin ruutuun yrittäjä, en kotiäiti.
No, yrittäjäksi olen itseni yleensä merkinnyt mutta olen ollut aina myös täysipäiväisesti kotiäiti. Virallisesti en ole yrittäjä siksi, että yritys sattuu olemaan mieheni nimissä (yrityksen toiminta on nykyään pääasiassa oman työni pyörittämistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia herättää?
No eka ajatus mulla oli, että kuinkakohan paljon pitää olla sijoituksia, että saa noin hyvän tuoton. Seuraava ajatus oli, että onkohan tämä kotiäiti myös "seuralainen".
Pääomatuloni koostuvat vuokratuloista, osinkotuloista ja myyntivoitoista. Teen aika aktiivisesti osakekauppaa. Jokainen tienaamani euro on verottajan tiedossa. Olen onnellisesti naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia herättää?
Pääomatuloni koostuvat vuokratuloista, osinkotuloista ja myyntivoitoista. Teen aika aktiivisesti osakekauppaa. Jokainen tienaamani euro on verottajan tiedossa. Olen onnellisesti naimisissa.
Tämä oli siis ap.
Mulla ihan samanlainen tilanne ja saman suuruiset tulot. Teen kotona perheyrityksen liiketalouspuolta osa-aikaisesti eli parina, kolmena päivänä tai iltana viikossa ja saan siitä palkkaa sekä osinkoja. Lisäksi minulla on sijoitussalkku, josta osinkotuloja sekä vuokratuloja sinkkuyksiöstäni. Lapset hoituu samalla, samoin mies ja asuntovelka. Pystyisin jopa nostamaan vähän enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia herättää?
Tienaatko itse rahaa "seuralaisena", vai mistähän tuollainen ajatus mieleesi tuli?
Sinulla on tosi paljon lapsia?