Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten purkaa työkaverin aiheuttama aggressio? Ja miten tulla tällaisen ihmisen kanssa toimeen?

Vierailija
01.09.2016 |

Lyhyesti sanottuna ollaan ihan todella erilaisia läheisen työkaverin kanssa. Tehdään päivittäin hommia yhdessä, joten toimeen on pakko tulla. Ei mitään näkyviä ongelmia ole, mutta hän saa mut ärsyyntymään todella pahasti jutuillaan. Olen aina ystävällinen enkä reagoi näihin "naiset on tollasia ja tälläsiä" - juttuihin, joita tulee siis ihan koko ajan, ja hän on itsekin nainen. Erityisesti hän tuntuu inhoavan minun kaltaisiani naisia. En usko että hän on tahallaan ilkeä, mutta tölvii sillä lailla vahingossa toisinaan. Sanon kyllä oman mielipiteeni joskus, mutta jos sanoisin joka asiaan niin koko työaika menisi siihen jankkaamiseen. Itse yritän puhua nykyään vain suoraan käsillä olevaan työhön liittyvistä jutuista.

Mutta siis kysyn, että miten pääsen tästä jumalattomasta ärsytyksestä, joka seuraa aina kotiin? Tai oikeastaan kotona voi vasta antaa sen tunteen tulla päälle, töissä pitää olla aina kohtelias ja ammattimainen. En halua jatkuvasti ahdistua jonkun itselle yhdentekevän ihmisen tolloista mielipiteistä, mutta kun ne monesti koskevat sitä millaisena minä naiseuteni koen jne. Olen ollut hirveä stressipeikko sen jälkeen kun tämä ihminen tuli meille töihin... Haluan rentoutua!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ihmistä ei pysty mielestäni muuttamaan. Vain sitä kuinka itse suhtaudumme heihin. Ongelmallista. Osta nyrkkeilysäkki ja hanskat. Pura päivittäin raivosi takomalla säkkiä. Laskee stressitasoja tehokkaasti jo viidessä minuutissa, loppu ilta onkin jo sitten paljon helpompi.

Vierailija
2/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa jos uudessa paikassa olisi sitten vain ihmisiä joista pidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, että miksi annat toisen ihmisen järkyttää niin paljon omaa mielenrauhaasi. Kaikista ei voi pitää, etkä voi muuttaa häntä. Evvk-linja on paras. Luultavasti hänkään ei pidä sinusta. Joskus kemiat ei vaan kohtaa eikä sille mitään voi.

Vierailija
4/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää asiasta huumori.

Vierailija
5/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö teillä jotain yhteistä rupattelun aihetta? Hän ei ehtisi lausua päivän mittaan ihan niin montaa kohteliaisuutta, jos juttelisitte ainakin osan aikaa jostain molempia edes jollain tasolla kiinnostavasta aiheesta. Ja näin vitutuskertoimesi ei olisi työpäivän jälkeen ihan niin korkealla.

Vierailija
6/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpailuasetelma....koetko hänet uhkaksi? Onko nuori, kaunis ja pätevä....vaan ei ole oikeasti kuitenkaan sinun uhkasi? Onko pyrkyri? Sen saatat vaistota....

Itsellä samanlaista. Se huumori auttaa....olen alkanut laittaa tuon ihmisen pelleosatoon mielessäni. Ja mieti sitä tilannetta, kun kärvistelet jonkun hömpän kanssa.

Kyllä voit sanoa ihan suoraan asioita, jos pattiin ottaa. Turhaan ei tarvi loukata, mutta kokeile missä menee sinulla sopivuuden raja.

Kotona yksi päivä tein oman kettuuntumislaulun hänestä...millainen minun mielestäni on. Lauloin sitä ja purin silleen vihaani veks. Ehkä ne on jotain pelkoja?

No jokatapauksessa nyt menee ittellä paremmin. Nostin hänet myös mielessäni kissanpentujen laatikkoon. Niskasta pentua kiinni mielessäni roikotin pois. Pahvilaatikkoon.

Kannattaa miettiä onko suuri merkitys... Sinä osaat työsi. Ei tarvitse kaveri olla. Ei tarvitse miellyttää toista. Onko sinulla se olo, että sinun pitäisi miellyttää?

Hoidat hommasi ja vietät vapaa-ajan miten ja missä haluat.

Hirveän henkilökohtaisuuksiin ei kenties kannata mennä...helpommin pistät omaan lokeroonsa.

Sinä olet töissä, et voinut valita työkaveria. Pidä kiinni työstäsi. Tee se hyvin. Sehän sen päiväN ydinasia kuitenkin on. Nauti työstäsi ja osaamisesta.

Vierailija
7/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisitte töitä juttelun sijaan. Yrittäjänä arvostan sellaista..