Olenko vanhanaikainen kun en halua ostaa viihdettä sähköisessä muodossa?
Haluan aina sen fyysisen median jos ostan elokuvan, pelin tai musiikkia. En ole koskaan osta mitään mitä en voi käyttää omalla koneella riippumatta nettiliittymästä tai vieraan tahon palvelimesta.
Kommentit (8)
Onhan tuo vähän vanhanaikaista, tiedät sen kyllä itsekin.
Minä taas pyrin eroon kaikesta fyysisestä tavarasta, ja ostan kaiken elektronisena jos suinkin voin. En halua säilöä niitä satoja kirjoja, levyjä, elokuvia ym. kotonani.
Mitäpä siitä, vaikka ei käyttäisikään esim. Spotifyitä. Itse tykkään kuunnella cd-levyjä, mutta myös suoratoistopalveluiden kautta tulevaa musiikkia. Elokuvia katson vain Areenasta. Se riittää minulle.
Itse en ymmärrä enää nykymaailmassa tuollaista tavaran keräämistä. Meillä on cd-levyjä ja dvd-levyjä satoja, joten ei yhtään kiitos enää lisää. Lisäksi käymme mökillä, niin nykyään on ihanaa, kun ei tarvitse raahata fyysisesti niitä mukanaan yhden repullisen verran. Ja ulkomailla samat musiikit ja leffat kulkee mukana ilman fyysistä omistusta. Sama koskee kirjaa, reissuiltä jää pari kiloa kirjoja matkalaukusta kun kaikki on IPadilla.
Itsekään en osta bittejä kovalevyllä. Se onkin hyvä, kun nyt lataan kaikki mahdolliset (englanninkieliset) kirjat laittomasti ja ilmaiseksi netistä e-kirjanlukulaitteeseeni.
Totta kai sinulla on siihen täysi oikeus. Itse tosin olen tyytyväinen, kun voin hankkia pelejä ilman, että hyllyyn tulee lisää täytettä. Valve ja Steam eivät liene ihan heti konkurssiin menossa.
Et minuun verrattuna. Putosin kelkasta siinä vaiheessa kun LP-levyt vaihtui DC-levyihin.
Vähän makuasia. Onhan se viihde cd:lläkin sähköisessä muodossa ja silloin olet riippuvainen siitä, onko levy sinulla mukana. Eli olet kyllä vanhanaikainen, sillä maailma muuttuu ja uusissa välineissä ja tavoissa on omat hyvät puolensa. Mutta ei tuo asia tee sinusta yhtään sen huonompaa tai parempaa kuin mitä me muut olemme.