Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan ihmehypeä; nyhtökaura, jota ei saa mistään ja joka ei edes ole kauraa

Vierailija
01.09.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000001251757.html

Aikamoinen tuote. Tosiaan sitä ei saa mistään ja on "kaurasta, härkäpavusta ja herneestä hiertämällä valmistettu kasvisproteiinituote". Tehty herneestä ja pavusta, mutta markkinoidaan kaurana.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtövesi kuulostais aika erikoiselta.

Vierailija
22/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistuu karsealta, kerta kokeilu riitti mulle.

Se onkin viisasta, ettei kokeile uutuustuotteita kuin kerran. Jos on ollut huono tekijä, mennyt pieleen jostain syystä, ei pidäkään antaa toista mahdollisuutta.

Itse söin eilen ensimmäistä kertaa, sain kyläpaikassa nyhtökaurasta tehtyä bolognesekastiketta, ja oli kyllä hyvää. Myös suutuntuma ja rakenne oli oikein hyvä.

No tämä. Kyseinen tyyppi ei varmaan syö jauhelihaakaan enää, jos yksi kerta oli pahaa. Ja jauheliha se vasta on pahaa jos ei oo osattu maustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotehan myytiin juuri Pauligille, koska taas kerran tuli todistettua, että suomalaisnaiset eivät pysty perustamaan tai kasvattamaan yrityksiä.

Itse en aio tuotetta ostaa.

Yrityskaupathan eivät ole koskaan kannattavaa liiketoimintaa :D

Eikä myyty, Paulig tuli kumppaniksi.

Mikä ihme on siinä, että nyt kun on vientikelpoinen tuote, niin suomidorkat ilmoittaa tyyliin boikotoivansa moista sontaa..

Vierailija
24/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennyt jaksa lukea iltasanomien juttua, mutta kyllä siinä kauraa on.

Ainesosat: Vesi, kaura 14%, (kauralese, täysjyvä-

kaurajauho, kauraproteiini), herneproteiini 14%,

härkäpapuproteiini 9%, jodioitu suola, rypsiöljy.

14+14+9 ei ole 100. Tämähän menee vielä mielenkiintoisemmaksi. Mitä siihen on dumpattu muuta, että saadaan 100% aineita kasaan.

Olisko vaikka vettä. reps. Mitäs luulet että voipaketista on se loppu 20%, se on vettä.

Eipä taida olla.

Vierailija
25/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, miten niin ei saa mistään? Minäkin sitä ostin koemielessä eilen meidän piskuisen kylän K-marketista. Samaten tuon pienen naapuripitäjän K-marketissa sitä on ollut. Ja tämä on seutua, minne uutuudet tulevat todella hitaasti.

Sama juttu meilläpäin, isoista marketeista tuote on aina loppu, mutta periferioiden pikkukaupoista löytää. 

Itse tykkään kovasti tuotteesta, kymmenkunta pakettia olen jo syönyt, jokaista makua testannut ja paria pakettia pidän aina pakastimessa hätävarana.

Vierailija
26/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin mehuissa. Oikeasti suurinosa mehuista sisältää melkein pelkkää omenamehua, mutta kyljessä näkyy kiivi kun kiiviä on mehussa 1%, ja omenaa 56%.

Siis mehuthan on melkein pelkästään vettä.

Vierailija
27/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14+14+9 ei ole 100. Tämähän menee vielä mielenkiintoisemmaksi. Mitä siihen on dumpattu muuta, että saadaan 100% aineita kasaan.

VETTÄ

Hahhah!

Vierailija
28/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähi k-marketissa tuota on ollut kesästä alkaen oikeastaan koko ajan tarjolla, mutta eipä ole vielä ollut tarvetta ostaa. Huomattavan kallista lihakorviketta.

Vierailija
29/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avataanpas tätä nyt vähän; Vettä on siis enemmän kuin kauraa, hernettä, härkäpapua, suolaa ja rypsiöljyä. Kauraa ona 14%. Hernettä on 14%. Härkäpapua on 9%. Suolaa on vähemmän kuin härkäpapua, mutta enemmän kuin rypsiöljyä. Rypsiöljyä on vähiten.

Selviten on ilmoitettu kaura 14%, herne 14% ja härkäpapu 9%. Eli sadassa grammassa on 14g kauraa, hernettä myö 14g ja härkäpapua 9g. Yhteensä nämä tekevät 37g. Suolaa näyttäisi pakkauksen mukaan olevan 1,3g. Eli nyt meillä on selvillä 38, 3g tuotteen painon muodostumisesta. Hyvä. Rypsiöljy on viimeisenä, joten sitä kaiken järjen mukaan pitää olla alle 1,3g, eli häviävän vähän. Eli otaksun tämän laskelmani mukaan, että tuotteessa on vettä noin 61g/ 100g tuotetta, eli 61%.

Vierailija
30/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt kun kinkkusuikaleiden lihapitoisuus on joskus vain 60%... Mitä se loppu on?

Vierailija
31/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt kun kinkkusuikaleiden lihapitoisuus on joskus vain 60%... Mitä se loppu on?

Sen näkee ainesosaluettelosta.

Vierailija
32/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen näkee ainesosaluettelosta.

Vettä, suolaa ja glukoosisiirappia.

Vierailija
33/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Widdu ne tekijät on tyhmiä; ensin kuivatetaan kaurat, pavut ja herneet, jotta saadaan lisättyä 100% tavaraa. Sitten valmistusvaiheessa lisätään vettä, että saadaan siitä mössöstä syötävää. Ei todellakaan ekologinen tapa. Eikö olisi helpompaa vain käyttää ei-kuivattuja papuja ja herneitä.

Vierailija
34/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tiedossa, miten se kauranjyvä nyhdetään? Possuhan helppo, kun onnistuu ihan käsin.

Onko joku laite, mihin jyvä laitetaan molemmista päistä kiinni ja sitten venytetään? Tuo kyllä selittäisi toimitusvaikeudet, jos tuote tehdään käsityönä.

Vierailija
35/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotehan myytiin juuri Pauligille, koska taas kerran tuli todistettua, että suomalaisnaiset eivät pysty perustamaan tai kasvattamaan yrityksiä.

Itse en aio tuotetta ostaa.

Mitä se myyjä sai siitä? 10 miljoonaa?

Vierailija
36/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis joku myyvä tuote, saattaisin sen itsekin myydä jollekin isommalle yritykselle. Vaatisin vielä loppuelämän rojaltit päälle. Jos fyffee tulee, miksi ei ottas rennosti sen sijaan, et joutus käymään läpi sen kaiken yrityksiin liittyvän byrokratian jne.?

Vierailija
37/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vettähän tuossa on ensimmäisenä ja siten eniten.

Vierailija
38/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko raaka-aineet jostain vinkuintiasta kun ei ole mitään merkintää alkuperästä?

Vierailija
39/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistuu karsealta, kerta kokeilu riitti mulle.

Se onkin viisasta, ettei kokeile uutuustuotteita kuin kerran. Jos on ollut huono tekijä, mennyt pieleen jostain syystä, ei pidäkään antaa toista mahdollisuutta.

Itse söin eilen ensimmäistä kertaa, sain kyläpaikassa nyhtökaurasta tehtyä bolognesekastiketta, ja oli kyllä hyvää. Myös suutuntuma ja rakenne oli oikein hyvä.

No tämä. Kyseinen tyyppi ei varmaan syö jauhelihaakaan enää, jos yksi kerta oli pahaa. Ja jauheliha se vasta on pahaa jos ei oo osattu maustaa.

Jauhelihassa on umamia ja rasvaa, joiden vuoksi maku on maustamattakin näitä kasviproteiinikorvikkeita parempi.

Vierailija
40/40 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soylent Green is people!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi