Pöllin laitokselta
kasan isoja kk-siteitä, koska sellaisia jättilargeja ei saa kaupasta...muita noloja tunnustuksia? Pistäkää paremmaksi!!
Kommentit (100)
En ymmärrä miksi viedä sairaalasta tavaraa. Ei siellä minun mielestä ollu edes mitään varastamisen arvoista.
Ja äitiyspakkauksessa tulee mukana pieniä vaippoja että niitä me ainakin käytettiin ekat päivät kotona. Sit haettiin kaupasta sitä merkkiä mikä parhaalta vaikutti.
Ei tarvinnu sairaalasta ottaa niitäkään.
Ihan vain varastamisen takia vai?
tarpeeksi isoja vaatteita mukana. Laitoksen potkuhousut olivat tarpeeks isot ja ne päällä lähti sitten. Oli talvi ja hoitaja antoi mukaan vielä 2 vauvan peittoa.
En mä kyllä siellä nähnyt mitään varastamisen arvoista. Kaikkea tarvittavaa löytyy kotoa ja kaupasta - ja yleensä parempaa. Mutta täytyy sanoa, että jos joku on niin köyhä, että sitä sairaalan kamaa himoaa niin, että pitää varastaa, niin kyllä se taitaa tosi tarpeeseen mennä. Silloin on jo tosi köyhä. Minä kun en niitä huolis :)
muuta kuin oman vauvan tietysti. Ei kyllä olla niin köyhiä että tarvis varastaa verkkoalushousuja, siteitä, tutteja ym. KAikki on nääs hankittu etukäteen kotiin odottamaan!
Noista verkkoalushousuista, miten edes kehtaatte niitä kotioloissa pitää, järkkyjä!! just ja just meni siel sairaalassa...
Eiks omatunto kolkuta yhtään??? ihmettelen... (p.s ei nille jotka olivat saanet luvan viedä..)
Tuttuni, jonka kanssa emme enää onneksi ole tekemisisää vei Taysista mm. kumirenkaan pyllynsä alle, kaurapussin, imetystyynyn, vauvalle tumppuja yms. muuta kamaa, joita myi sitten kirppiksellä muutaman vuoden päästä kalliilla pois.
Hävetti ihan hirveästi hänen puolestaan ja teki mieli pyytää palauttamaan ne takaisin. Miten kehtaa????? hulluinta on, että rahaa on kyllä millä mällätä, eli tarpeeseensa ei voinut sanoa niitä vieneen.. Ahne ämmä, suoraan sanottuna!!
Siis oikeesti, ne vauvan vaatteet oli karseet mitkä siellä oli, ja kaikki varustettu jolloin Helsingin kaupungin leimalla. Siis tietenkin ne sairaalassa kelpaavat, mutta kotiin lähtiessä jätin ne mielusti sinne.
Ja se joka varasti niitä yöpaitoja: Ei sitten tullut mieleen ostaa niitä yöpaitoja etukäteen???????
Laitokselta lähtiessä otin mukaan vauvan tutin, joka oli kuulemma NUK:in sponssaama, eli sen sai ihan ottaa mukaan. Ja tietenkin sen vaipan joka vauvalla oli silloin päällä, ja sen siteen joka mulla oli pöksyissä. Ja sain ihan mukaan voidetta nänneihin ja rintakumin, että imetys lähtisi käyntiin.
Vaikka silloin oltiinkin köyhiä opiskeljoita, niin ei kyllä tullut mieleenkään varastaa sairaalasta tavaraa.
Mutta tämä on tätä suomalaista mentaliteettiä, kun aina sanotaan että " mitään ei tarvii sairaalaan mukaan, kun äitiyskortin" . Ja äitiyspakkaus riittää alkuun. Suomalaiset äidit on niin holhottuja että eivät tajua että kun saa vauvan pitäisi ehkä hieman myös valmistautua.
Kun muissa maissa sairaalassa pitää olla mukana omat yöpaidat, omat siteet, jne. niin on jo ennen sairaalaan lähtöä kerätään kampeet kasaan. Ja monen moista lehtiä ja tahoa siellä julkaisee kaikenlaisia listoja montako mitä tavaraa kannattaa sairaalaan varata mukaan.
tutti, nippu niitä isoja vaippoja, lääkemittoja (vai mikä ryypytyskuppi lie..)
Aikuiset ihmiset kehtaavat varastaa tavaraa, joiden lisähankintaan harvoin sairaalan määrärahat riittää.
Sitten samat ihmiset valittaa että on niin isoja ja rumia vaatteita, ei ole tutteja jne.
Onko kenellekään teistä opetettu että varastaminen (myös sairaalasta) on rikos?
Itse ajattelin viedä kaikkea tarpeellista sairaalaan - mm. kaurapussit niiden varastettujen tilalle, joita en todellakaan minä ole varastanut. Kukin tyylillään. Mutta jos huomaisin jonkun varastaneen minun tekemäni kaurapussin, niin, että tietäisin, kuka se on, kävisin kyllä yön pimeydessä kuristamassa. Halpamaista.
ne kuulemma varastetaan heti ja minulle se oli aika kova pala... kun maitoa tuli aivan hirveästi, enkä pumppuakaan saanut " ennen aikaiselle sectio äidillä ei maitoa tule" joten kiitos vaan sille 6 lapsen äidille siinä vieruspunkassa joka opetti lypsämään käsin...
Itse pyydettiin keskolasta yksi vaippa kotiin, se kaikista pieneni koko. Muistoksi ja näytettäväksi niille sukulaisille ja tuttaville jotka eivät vauvaa päässet osastolle katsomaan. Sydän lätkät myös saatiin mukaan kun kerkesin sanoa ajoissa, etteivät hetä niitä roskiin.
Minulla oli siis oamt sukat jalassa synnytyksessä.
Vierailija:
mutta mahan kyllä. Se ei sit mahtunu yhtään mihinkään.
Otin myös harsoja ja tottkait tutin, ne kyllä ihan " varastamis" tarkoituksessa;)
Meidän sairaalassa oli kyllä rintakumeista tarkka valvonta, koska jos kaikki veisi niitä kotiin niin eipä niitä sitten enää riittäisikään kaikille tarvitseville.
Kun sitten viimein päästiin saliin, mies ihan paniikissa pakkasi tavaramme (olin ollut sairaalassa jo muutaman päivän), ja hädissään kahmi kassiin kaiken irtonaisen, mitä pöydältä löysi... ; ) Potilasohjeet sun muut palauteltiin sitten myöhemmin takaisin paikoilleen, mutta puolityhjä tuubi sisätutkimuksessa käytettyä KY-Jellyä seurasi kyllä kotiin saakka - siitä oli jopa iloa meille joskus sitten, kun taas seksielämää uudestaan aloiteltiin, ja limakalvot olivat tosi kuivat... Muuta ei olisi tullut mieleenikään synnytyssairaalasta pölliä!
hoitaja antoi mukaani pari särkylääkettablettia ja nännivoidetta. Olin laittanut ne yöpöydälle jättääkseni siihen, mutta hoitaja käski pakata mukaan.
Omat siteet ja vaipat oli toki kotiutumista varten tuotu kotoa.
kun lähtöpäivänä suihkun jälkeen tajusin että en ollut ottanut puhtaita alkkareita mukaan. Hoitsulsta kysyin, että voinko ottaa jos palautan, hymyili ja sanoi että ei tartte palauttaa :) Mukaan otin myös mulle varatut lääkkeet ja voiteet, myös luvan kanssa.
Vierailija: