Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appi osti eilen pojalle Lego-kaivinkoneen: erittäin ei ok!!!!!

Vierailija
01.09.2016 |

Meillä on tiukasti sukupuolineutraali kasvatus. Apelle ja anopille on selitetty tämä, eli ei pojille poikien leluja, ellei tähän ole jotain erityistä syytä, kuten että lapsi sitä todella haluaa.

Eilen appi vei 8-vuotiaan koulun jälkeen uuteen Lego-kauppaan Kampissa. Ohjeeksi annettiin, että jos jotain ostetaan, niin pakkaus pelkkiä Legoja, siis ihan vaan rakennuspalikoita. Ei mitään kallista sarjaa kuten Star Wars tms. Jos kuitenkin poika haluaa jostain Legon sarjasta jotain, niin pitää myös tuoda esille sellaiset sarjat kuin Disney Princess, Elves ja Friends.

No poika tuli kotiin Lego City -sarjan kaivinkoneen kanssa. Kysyin häneltä, oliko tämä itse halunnut kaivinkoneen tai jotain muuta juuri tästä City-sarjasta (jossa on siis koneita, palo- ja poliisiautoja, helikoptereita yms). Poika sanoi kyllä. Kun aikani tivasin, kävi ilmi, että olivat vaarin kanssa katselleet vain City-sarjan juttuja, eivätkä lainkaan pelkkiä palikkapakkauksia tai Disney Princess, Elves ja Friends -sarjoja! Kun tivasin lisää, poika tumnusti, että vaari oli tainnut viedä hänet City-sarjan hyllylle, vaikka muitakin sarjoja oli "katseltu".

Olen niin raivoissani apelle!!! Mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä kun meidän kasvatusperiaatteita näin jätetään huomiotta!! Matto vedetty jalkojen alta!!!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tiukasti sukupuolineutraali kasvatus. Apelle ja anopille on selitetty tämä, eli ei pojille poikien leluja, ellei tähän ole jotain erityistä syytä, kuten että lapsi sitä todella haluaa.

Eilen appi vei 8-vuotiaan koulun jälkeen uuteen Lego-kauppaan Kampissa. Ohjeeksi annettiin, että jos jotain ostetaan, niin pakkaus pelkkiä Legoja, siis ihan vaan rakennuspalikoita. Ei mitään kallista sarjaa kuten Star Wars tms. Jos kuitenkin poika haluaa jostain Legon sarjasta jotain, niin pitää myös tuoda esille sellaiset sarjat kuin Disney Princess, Elves ja Friends.

No poika tuli kotiin Lego City -sarjan kaivinkoneen kanssa. Kysyin häneltä, oliko tämä itse halunnut kaivinkoneen tai jotain muuta juuri tästä City-sarjasta (jossa on siis koneita, palo- ja poliisiautoja, helikoptereita yms). Poika sanoi kyllä. Kun aikani tivasin, kävi ilmi, että olivat vaarin kanssa katselleet vain City-sarjan juttuja, eivätkä lainkaan pelkkiä palikkapakkauksia tai Disney Princess, Elves ja Friends -sarjoja! Kun tivasin lisää, poika tumnusti, että vaari oli tainnut viedä hänet City-sarjan hyllylle, vaikka muitakin sarjoja oli "katseltu".

Olen niin raivoissani apelle!!! Mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä kun meidän kasvatusperiaatteita näin jätetään huomiotta!! Matto vedetty jalkojen alta!!!

Grow up. Kasvata ja hoida itse lapsesi, appi ja anoppi ovat oman työnsä jo tehneet. Kaivinkoneet kuuluu kaikille lapsille, ota pussi pois päästäsi ja katso ympärillesi.

Vierailija
22/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella närkästynyt sinuun, ap, olet todella sukupuolirajoitteinen ja kangistunut vanhoihin tyttö-poika-juttuihin! Törkeää tyttöjen aliarviointia. Eivätkö tytöt ole arkkitehtejä, kaupunkisuunnittelijoita, kaivinkoneen käyttäjiä ym? Se on poikien juttu?

Just joo.

Eli: hikoontumalla tuosta (tosin tuskin on hikoontunut, koska on keksitty provokatiivinen aloitusviesti) ap osoittaa ajattelevansa sukupuolirajoitteisesti. Harmillista ja kovin vanhanaikaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella närkästynyt sinuun, ap, olet todella sukupuolirajoitteinen ja kangistunut vanhoihin tyttö-poika-juttuihin! Törkeää tyttöjen aliarviointia. Eivätkö tytöt ole arkkitehtejä, kaupunkisuunnittelijoita, kaivinkoneen käyttäjiä ym? Se on poikien juttu?

Just joo.

Eli: hikoontumalla tuosta (tosin tuskin on hikoontunut, koska on keksitty provokatiivinen aloitusviesti) ap osoittaa ajattelevansa sukupuolirajoitteisesti. Harmillista ja kovin vanhanaikaista.

Kyllä se niin vaan on että rakenteellinen epätasa-arvo kumpuaa niistä syväänjuurtuneista käsityksistä siitä mikä sopii miehille ja mikä naisille, jotka edelleen ovat vallalla Suomessa.

En halua ylläpitää noita rakenteita ja ennakkoluuloja suostumalla siihen, että pojilleni ei aktiivisesti tarjota muita kuin niitä perinteisiä "poikien juttuja". Kyllä, puen poikani vaaleanpunaiseen, ihan vain osoittaakseni hänelle itselleen ja muille että niinkin pitää saada ja voida tehdä.

Te, jotka yritätte kääntää tasa-arvon ratasta taaksepäin väittämällä, että kaivinkoneet, raketit ja autot on tyttöjen juttuja yhtälailla kuin poikienkin, olette karkeita moukkia ja reaktionaarisia patriarkaatin kannattajia. Puheenne on arvotonta ja huonoa parodiaa vakavasta yhteiskunnallisesta asiasta, typerää logiikan vääristelyä ja ummehtunutta sofisteriaa.

Tiedoksenne, että lapsi palautti hyvillä mielin kaivinkonepakkauksen takaisin kauppaan ja sai tilalle kolme pakkausta niitä fiksuja, sukupuolettomia leegoja.

Ap

Vierailija
24/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, keksi parempia, hohhoijaaa.

Vierailija
25/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sukupuolineutraalius tarkoita sitä että väkisin ostetaan pojalle prinsessanukkeja :D

Vierailija
26/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI ne lapset pitää väenvängällä kasvattaa sukupuolineutraalisti?!

Jos poika tykkää kaivureista niin anna tykätä!

On omallakin pojalla prinsessamekkoa sun muuta koska poika itse niitä halusi, mutta en väkisin änkää lapselle mekkoja päälle että voisin itseäni taputella olalle omasta suvaitsevaisuudestani.

Eikö niitä lapsia voi kohdella yksilöinä omana itsenään eikä minään kehitysprojekteina?

Vierailija
27/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On omallakin pojalla prinsessamekkoa sun muuta koska poika itse niitä halusi, mutta en väkisin änkää lapselle mekkoja päälle että voisin itseäni taputella olalle omasta suvaitsevaisuudestani.

Eikö niitä lapsia voi kohdella yksilöinä omana itsenään eikä minään kehitysprojekteina?

Lapselle on näytettävä, että on olemassa vaihtoehtoja. Että barbeilla voi leikkiä yhtä hyvin kuin autoradalla. Ap

Vierailija
28/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osteta tai tehdä mitään sukupuolittuneita juttuja :)

Ihanaa kun voi tuntea itsensä vapaaksi!!

Tsemppiä sulle ap!!!!

Vierailija
29/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pojasta pitäisi väenvängällä kasvattaa prinsessa?

Onnea ap, sait ainakin yhden astumaan provomiinaasi.

Pahinta on se että tuollaisia sairaita ihmisiä kuin ap on tässä maassa tuhansia ja tuhansia.

Vierailija
30/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo. Kaivinkoneen rakentaminen kehittää lastasi, oli sitten tyttö tai poika, ihan sama. TUollainen legojen rakentelu on hyödyllistä, oli se rakennettavan hahmo mikä vaan

Vierailija
31/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle on näytettävä, että on olemassa vaihtoehtoja. Että barbeilla voi leikkiä yhtä hyvin kuin autoradalla. Ap

Niinhän se on, mutta jos poika haluaa autoradan niin sitä ei pidä kieltää ja tyrkyttää väkisin barbia.

Vierailija
32/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo.

Kyllä se niin vaan on että rakenteellinen epätasa-arvo kumpuaa niistä syväänjuurtuneista käsityksistä siitä mikä sopii miehille ja mikä naisille, jotka edelleen ovat vallalla Suomessa.

En halua ylläpitää noita rakenteita ja ennakkoluuloja suostumalla siihen, että pojilleni ei aktiivisesti tarjota muita kuin niitä perinteisiä "poikien juttuja". Kyllä, puen poikani vaaleanpunaiseen, ihan vain osoittaakseni hänelle itselleen ja muille että niinkin pitää saada ja voida tehdä.

Te, jotka yritätte kääntää tasa-arvon ratasta taaksepäin väittämällä, että kaivinkoneet, raketit ja autot on tyttöjen juttuja yhtälailla kuin poikienkin, olette karkeita moukkia ja reaktionaarisia patriarkaatin kannattajia. Puheenne on arvotonta ja huonoa parodiaa vakavasta yhteiskunnallisesta asiasta, typerää logiikan vääristelyä ja ummehtunutta sofisteriaa.

Tiedoksenne, että lapsi palautti hyvillä mielin kaivinkonepakkauksen takaisin kauppaan ja sai tilalle kolme pakkausta niitä fiksuja, sukupuolettomia leegoja.

Ap

Huomaatko että puhut itse ihan ristiin.

Sanot, että puet lapsesi vaaleanpunaiseen osoittaaksesi ettei vaaleanpunainen ole mikään pelkkä tyttöjen väri.

Samalla haukut meidän, jotka väitämme että kaivinkoneet sopii tytöille siinä missä pojillekin, karkeeiksi moukiksi ja niin edelleen.

Hiiiienoista kaksinaismoralismia.

Vierailija
33/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole pinkkejä prinsessakaivinkoneita, joilla voisi kaivaa glitterikaivoksesta täysiä glitterkauhallisia.

Vierailija
34/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun pitäs tehdä kun juuri 1 täyttänyt poikamme hakeutuu jatkuasti "poikein lelujen" pariin. Meillä on kotona leluja laidasta laitaan ja kaikissa kerhoissa ym missä käydään, niin kaikkialla poika löytää autot ja kaivurit sun muut käsiinsä. Pitäiskö väkisellä tyrkyttää nuket ja kotileikit tilalle? Enkä tarkoita, että kotileikki olisi vain tytöille, mutta siskoni parivuotias tyttö ei leiki koskaan autoilla vaikka niitä on tarjolla. Hänelle kelpaa kotileikit sen sijaan.

Vierailija
35/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun pitäs tehdä kun juuri 1 täyttänyt poikamme hakeutuu jatkuasti "poikein lelujen" pariin. Meillä on kotona leluja laidasta laitaan ja kaikissa kerhoissa ym missä käydään, niin kaikkialla poika löytää autot ja kaivurit sun muut käsiinsä. Pitäiskö väkisellä tyrkyttää nuket ja kotileikit tilalle? Enkä tarkoita, että kotileikki olisi vain tytöille, mutta siskoni parivuotias tyttö ei leiki koskaan autoilla vaikka niitä on tarjolla. Hänelle kelpaa kotileikit sen sijaan.

Apinakokeissakin on havaittu sukupuolen vaikuttavan leikkikaluvalintaan. Ihan samoin siis menee myös tuolla muiden kädellisten parissa.

Vierailija
36/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa provolta, mutta siltä varalta että ei ole :

Vedä nyt ne sukupuolineutraalit haihatuksesi hevon helvettiin ja kasvata pojasta mies, eikä homoa !!!

Vierailija
37/37 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tyrkytät sille nukkeja. Pue myös mekko päälle ettei kukaan vain erehdy luulemaan sinua vanhanaikaiseksi.