Onko mielestänne tyhmyyttä, jos omistaa miljoonia, mutta ei koskaan käy matkoilla?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kunnioittanut kahden sortin ihmisiä: niitä, jotka ovat matkustaneet paljon ja niitä, jotka ovat lukeneet paljon. Yleensä molemmilla on aika avara ajattelu.
Voisitko kertoa tarkemmin, miten avara ajattelu ilmenee?
Tai siis mitä sellaista paljon matkustanut ymmärtää, mitä matkustamaton ei?
Kas tässä: http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-2000001251176.html
Artikkeli listaa 5 tapaa joilla matkustelu tekee paremman ihmisen.
Mutta kun kaikilla ei oo varaa siihen.
Älä sure. Matkaile edullisissa kohteissa. Mene vaikka Itäkeskukseen tai ahvenanmaalle.
Niissä käyminenkö avartaa ajattelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kunnioittanut kahden sortin ihmisiä: niitä, jotka ovat matkustaneet paljon ja niitä, jotka ovat lukeneet paljon. Yleensä molemmilla on aika avara ajattelu.
Mutta kun kaikilla ei oo varaa siihen.
Niin tässä ketjussa puhuttiin rikkaista jotka ei matkustele...
Vierailija kirjoitti:
Mun appivanhemmilla on rahaa mutta he eivät ole koskaan matkustaneet mihinkään eivätkä aio. Siis omalla mökillään ja sukulaisten luona he ovat käyneet autolla jao appiukkko kun oli työelämässä ajoi ympäri maata, mutta lomamatkoilla ulkomailla eivät ole käyneet. Eivät osaa kieliä ja ovat raittiita. Eivät saisi mitään irti mistään matkustamisesta.
Ovat raittiita? Ja sen vuoksi eivät saisi matkoilta irti mitään tai jotenkin vähemmän?? En tajua, itse ajattelisin mieluummin päinvastoin.
Joo ei reissussa montaa päivää viitti krapulassa maata ja haluaa yleensä muistaakin jotain jälkeenpäin.
Paljonko lomalla pitää olla käyttörahaa päivää kohti jos elää normaalisti syö ja juo.
Mitäköhän tuo tarkoittaa, että ei koskaan käy matkoilla? Tuttu elää sossun tukieuroilla ja käy kerran vuodessa Kanarialla, kahdesti Tallinnassa. Hän ei ole eläissään käynyt Kolilla, Punkaharjulla tai Yyterissä eikä tiedä, missä on Iisalmi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän tuo tarkoittaa, että ei koskaan käy matkoilla? Tuttu elää sossun tukieuroilla ja käy kerran vuodessa Kanarialla, kahdesti Tallinnassa. Hän ei ole eläissään käynyt Kolilla, Punkaharjulla tai Yyterissä eikä tiedä, missä on Iisalmi.
Tosi paljon menettääkin, jos ei ole noissa käynyt. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun appivanhemmilla on rahaa mutta he eivät ole koskaan matkustaneet mihinkään eivätkä aio. Siis omalla mökillään ja sukulaisten luona he ovat käyneet autolla jao appiukkko kun oli työelämässä ajoi ympäri maata, mutta lomamatkoilla ulkomailla eivät ole käyneet. Eivät osaa kieliä ja ovat raittiita. Eivät saisi mitään irti mistään matkustamisesta.
Ovat raittiita? Ja sen vuoksi eivät saisi matkoilta irti mitään tai jotenkin vähemmän?? En tajua, itse ajattelisin mieluummin päinvastoin.
Katsos he ovat vanhaa kansaa ja heillä on ennakkoluuloja ns seiväsmatkoja kohtaan, että niissä ei ole muuta ohjelmaa kuin viinan kiskomista kaksin käsin. Ja kielitaidottomuuden takia he eivöt voi mennä omatoimimatkallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vitut tekee. Mun junttisukulaisperhe on ravannut vuoronperään Mallorcalla ja Pietarissa. Eivät ole avartuneet neljäänkymmeneen vuoteen tuumaakaan.
"
Ihminen voi tuntea maailman lähtemättä ulos omasta talostaan.
Omien ikkunain läpi voi hän nähdä ylhäisen Taon.
Mitä kauemmaksi hän menee, sitä vähemmän toivoa hänellä on löytämisestä.
Sentähden viisas tietää ja tuntee matkustamatta, nimittää olioita näkemättä ja suorittaa kaiken toimimatta."
Tao-te-king: 47. Kauaksi katsominen
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitäisi tietää, missä Iisalmi on? Sehän se onkin oikea maailman napa. :D
Vierailija kirjoitti:
Koska minä nautin matkustelusta ja saan siitä lähes isoimmat kiksit elämässä niin kyllä on pakko ihmetellä jos joku rikas ei edes kokeile. Täyttä pskaa että tvtä katsominen on sama asia :D
Syö jotkut paskaakin, mutta ei se kaikille maistu.
Tyhmyyttä on se, ettei käytä rahojaan siihen, mistä saa iloa. Oli se matkustus tai mikä tahansa muu juttu.
Ei ole rahasta kiinni, mutta vihaan hellettä, jonotusta, väetungosta ja rikollisuutta. Meillä rikkailla on tosi hauskaa matkustamattakin. Disclaimer: Pohjoismaissa käyn ;-)
Marco Polokaan ei oikeasti matkustanut ;-)
Mun sukulainen on tuollainen. Rahat laitetaan taloon ja eläimiin, reissussa käydään tallinassa. Onkohan se varakkuuden syy vai seuraus, tuo pihiys? Ihmettelen ettei opiskele tai matkustele kun rahaa on. Töissä käy ilmeisesti huvikseen, ei pienellä palkalla autoja, taloja ja ratsuja osteta. Ihminen on alle kolmekymppinen, perintörahoilla elää.
Olen hieman kateellinen rahoista mutta ainakin tiedän että kun reissuun lähden joskus niin ne rahat on ansaittu työllä eikä sillä että joku on kuollut.