Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että kaverit joskus "unohtaa" minut?

Vierailija
31.08.2016 |

Meillä on semmonen whatsapp ryhmä kolmisin. Tämä yksi kaveri kerran kysyi" Tuletko Minna mukaan kans, unohdin kysyä sua mukaan" kun olivat suunnitelleet tekemistä ja en ollut ehtinyt lukea. Tuntuu muutenkin, että oon vaan joku kakkonen suurimmanosan ajasta. Kerran tää kaveri sanoi" Ainiin sullakin on insta" Mut on unohdettu jopa yhteisen illanvieton ryhmäkuvasta! En ole tapaamisissa edes kovin hiljainen enkä ole edes semmonen harmaa persoona vaan mun jutuille on monesti naurettukin.

Tekeekö sosiaalinen media tämän? Kun en ole hirmu aktiivinen niissä. Nämä kaverit ovat kumminkin vanhoja kavereita ja tämä käytös on alkanut parinvuoden sisällä eli en ole tullut parhaiden kavereiden seuraan myöhemmin.

Olen huomannut, että esim koulussa olen kolmenporukassa siinä huomion kohteena yhden kaverin toimesta vaikka olen jopa vähemmän äänessä.

Välien viilennys ei näihin auta, koska ovat todella aktiivisia whatsapissa taas parin kuukauden tauon jälkeen ja tavallaan "kuulun" siihen kokoonpanoon jollaintapaan. Ehdottavat usein näkemisia ja välillä en jaksaisi liikkua heidän kanssa kun olen ollut loukkaantunut vanhoista heidän teoista..

Ollaan 20-vuotiaita

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
2/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi selittyä sillä, ettet ole yhtä aktiivinen somessa. Kaikki tapahtuu nykyään somen välityksellä niin vahvasti.

Tai sitten et vaan ole heidän mielestään yhtä hyvää ja mielenkiintoista seuraa kuin he ovat toisilleen ja siksi saat vähemmän huomiota heiltä. Tämän ei tarvitse olla kavereilta pahantahtoista, vaan he saattavat huomaamattaan toimia loukkaavasti. Vai onko mahdollista, että se huomiotta jättäminen olisi tahallista ilkeilyä?

Onko mahdollista, että joku toinen porukassanne kokee samoin kuin sinä? Jospa kaikki pyöriikin vain yhden tai kahden henkilön ympärillä, mutta koet, että vain sinua syrjitään, vaikket ole ainoa porukassa, joka jää vähemmälle huomiolle?

Vierailija
4/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaailia. Ei kukaan ehdi ja jaksa jatkuvasti muistaa toisia ihmisiä.

Vierailija
5/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille miltä susta tuntuu. Meijänki porukassa on sanottu jos jollaki on ulkopuolinen olo jota muut ei oo tiedostanu ja sit osataan ottaa se enemmän huomioon. Toinen vähä "radikaalimpi" on ettii toinen porukka, jossa noin ei käy. Ite tein näin joskus. Usein mäki oon jääny esim. kolmanneks pyöräks ku en vaa saa otetta muista kahesta, joskus näin vaa on

Vierailija
6/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi selittyä sillä, ettet ole yhtä aktiivinen somessa. Kaikki tapahtuu nykyään somen välityksellä niin vahvasti.

Tai sitten et vaan ole heidän mielestään yhtä hyvää ja mielenkiintoista seuraa kuin he ovat toisilleen ja siksi saat vähemmän huomiota heiltä. Tämän ei tarvitse olla kavereilta pahantahtoista, vaan he saattavat huomaamattaan toimia loukkaavasti. Vai onko mahdollista, että se huomiotta jättäminen olisi tahallista ilkeilyä?

Onko mahdollista, että joku toinen porukassanne kokee samoin kuin sinä? Jospa kaikki pyöriikin vain yhden tai kahden henkilön ympärillä, mutta koet, että vain sinua syrjitään, vaikket ole ainoa porukassa, joka jää vähemmälle huomiolle?

Luulen että johtuu lisääntyvästä sosiaalisesta mediasta koska joskus ennen näin ei ollut, enkä ole ihmisenä mielestäni muuttunut. Vaikea sanoa onko tuo pahantahtoista. Semmoisen jutun olen huomannut, että jos meidän nimet mainitaan jossain, niin minut mainitaan AINA melki viimesenä. kuulostaa hassulta mutta olen huomiota tähän jopa kiinnittänyt :D

Vierailija
7/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi taitaa olla naisilla aika yleistäkin. En tiedä mistä johtuu, mutta harvoin semmoinen kolmenporukka toimii. Ehkä et vaan sovi siihen porukkaan, mutta erikseen heidän kanssa toimii paremmin.

Vierailija
8/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise kerrasta välit poikki. Eivät selvästikään ole kovin kummoisia kavereita.

Vierailija
9/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivatko kaverisi salaa sinulta näkemisiä? se olisi pahempi kuin se, että puhuvat ryhmässä.

Vierailija
10/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaise kerrasta välit poikki. Eivät selvästikään ole kovin kummoisia kavereita.

Ajattelin näin tehdäkin, etten näe heitä porukkana ainakaan usein. Tää toinen kysyi mua perjantaina hänen kanssaan kahdestaan olluelle kun tää yksi ei pääse. Eli heidän käytös on ristiriitaista..

Vierailija
11/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi keino on että jyräät itsesi johtoasemaan. Kuulostaa hassulta, mutta rupeat olemaan aktiivisempi jne :D

Vierailija
12/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä yksi kaveri kerran kysyi" Tuletko Minna mukaan kans, unohdin kysyä sua mukaan" kun olivat suunnitelleet tekemistä ja en ollut ehtinyt lukea."

Siis ymmärsinkö oikein, ryhmässä oli keskusteltu tapaamisesta, sinä et ollut vielä lukenut sitä koskevia viestejä, ja sitten kysyttiin että oletko tulossa? Ei tuossa ole mitään kummallista, minusta kiva että sinulta erikseen kysyttiin, jos et ollut vielä vastannut.

Vierailija
13/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin näin tehdäkin, etten näe heitä porukkana ainakaan usein. Tää toinen kysyi mua perjantaina hänen kanssaan kahdestaan olluelle kun tää yksi ei pääse. Eli heidän käytös on ristiriitaista..

Eli olet varakaveri? Sinun seura kelpaa kun muuta ei ole saatavilla? Nyt välit poikki.

Vierailija
14/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivatko kaverisi salaa sinulta näkemisiä? se olisi pahempi kuin se, että puhuvat ryhmässä.

Tätä eivät ole tehneet kyllä. Tapaamiset aina sovitaan ryhmässä vaikka mua ei mukaan pyydettäisikään.

Vierailija
15/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet varakaveri? Sinun seura kelpaa kun muuta ei ole saatavilla? Nyt välit poikki.

Tai homma meni niin, että piti mennä porukkana ihan alunperin, mutta tällä yhdellä ei ole varaa _liittyä seuraan_ 

Mietin itse välillä että liioittelenko vain?

Vierailija
16/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä tommosilla tutuilla tekee? varmasti keksit itse parempaa tekemistä ja jos sulla on muita kavereita rupea olemaan heidän kanssa.

Vierailija
17/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua sinänsä koska tämän toisen kanssa joskus naurettiin miten samanlaisia olemme. Voi toki olla noin että tämä pyörii minun ja tämän toisen ympärillä. 

Vierailija
18/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet nyt liioittelisi tilannetta. Tapaamisista sovitaan yhteisessä ryhmässä, mutta koet silti, että sinua ei oli kutsuttu ja loukkaannut siitä, että sinua kysytään erikseen mukaan? Mitä nyt en käsitä... Kuulostaa ihan yläasteelaisen selitykseltä, vaikka olet muka 20.

Vierailija
19/25 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet nyt liioittelisi tilannetta. Tapaamisista sovitaan yhteisessä ryhmässä, mutta koet silti, että sinua ei oli kutsuttu ja loukkaannut siitä, että sinua kysytään erikseen mukaan? Mitä nyt en käsitä... Kuulostaa ihan yläasteelaisen selitykseltä, vaikka olet muka 20.

No särähti korvaan toi " unohdin pyytää sua mukaan"

20/25 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen kaverisi on hivenen aktiivisempi wapissa niin helpolla jäät sivuun