Miksi lääkäri tunnustelee leuan alta ja solisluun päältä?
Imusolmukkeita? Turvotusta? Mitä? Entä jos on turvotusta, niin mitä tutkimuksia pitäisi tehdä? Mitä sairauksia hän hakee? (kestän kuulla)
Minulla on hyllyvää nestettä, turvotusta ihon alla ohimoilla sekä solisluiden yläpuolella, ehkä allakin. Kaulalla ei uutta, mutta imusolmukkeet ovat aina välillä olleet suurentuneita esim flunsassa.
Kiireesti tutkimuksiin? Miksi? Kipuja ei ole, mutta vähän erikoista paikallista tunnetta kyllä, johtuen turvotuksista.
Kommentit (9)
Entä kun löytyy turvotusta, niin jatkaako tutkimuksia ja miten? Liian monta kertaa vain tunnusteltu, mutta nyt olisi ihan näkyviä turvotuksiakin...
ap
Imusolmukkeissa ei pehmeinä ole mitään vaaraa. Jos on kovia, silloin lähettää ultraan. Turvotus voi syntyä mistä vaan reaktiivisena tai aineenvaihdunnan seurauksena. Eli ei luultavasti ole mitään hälyttävää.
Imusolmukkeet ovat turvoksissa, kun puolustusjärjestelmä aktivoituu. Kyse voi olla mistä vaan välillä kevyt syysflunssa - maksasyöpä.
Googletus antaa tietoa, tässä jotain että pääset alkuun:
http://askelterveyteen.com/turvonneet-imusolmukkeet-onko-vakavaa/
Lääkäri taitaa tunnustella nuo lähes aina ihan rutiinina, ei siis ole sinällään merkki että epäilee mitään tiettyä.
Ajattelit sit kysyä asiaa täältä, etkä siltä lääkäriltä.
Minulta ainakin tunnustellaan varmaan jokaisella käynnillä, sairastankin astmaa niin lääkäriä todellakin kiinnostaa onko turvonneita imusolmukkeita jne.
Kiitos linkistä. Olen yrittänyt googlettaa, mutta en löytänyt noin selkeää tekstiä itse. Menen lääkäriin, koska turvotusta on myös solisluun kohdalla.
ap
Tarkastaa imusolmukkeet.