Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka raskaana ollessasi tupakoit, kerro miksi?

Vierailija
31.08.2016 |

Ihan kiinnostaa kuulla niitä syitä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tupakoi raskaana. Hänellä se johtui jostain sairaudesta. Nikotiiniaddiktiinista tms

Vierailija
2/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tupakoi raskaana. Hänellä se johtui jostain sairaudesta. Nikotiiniaddiktiinista tms

Addiktio. Tarkoittaa riippuvuutta tupakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamisen stressi olisi ollut pahaksi vauvalle, ja sille olisi tullut vierotustuskia kun olin polttanut jo

Vierailija
4/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä eräs tuttu avoimesti yritti päivitti facebookissa että onko kenelläkään myydä venäläistä röökiä, oli silloin 30+ viikoilla raskaana. Myönsi avoimesti tupakoineensa koko raskauden ja kehuskeli miten on onnistunut vähentämään ja miten hänelle lopettaminen ei ollut vaihtoehto koska ahdistus ja stressi. Joku tähän tilaan vähän kauhisteli että ei kannata polttaa raskaana koska vauva kärsii. Eiköhän tähän hyökännyt kunnon wt-lortot puolustelemaan miten he olivat kyllä tupakoivat raskaana ja lapsi oli tavallista tyytyväisempi. Yök.

Miksiköhän minulla on edes tuollaista roskasakkia fb-kavereissa...

Vierailija
5/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettamisen stressi olisi ollut pahaksi vauvalle, ja sille olisi tullut vierotustuskia kun olin polttanut jo

Röökihän ei onneks oo paha. Ei kannata hankkia kakaroita jos niiden eteen ei oo valmis tekee mitään.

Vierailija
6/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seliseli. Toi on täyttä urbaanilegendaa, että lopettamisesta aiheutuva stressi ois muka sikiölle haitallisempaa, kuin tupakka itse.

Voitteko tehdä mieluummin abortin, kun pilata syntymättömän lapsenne terveyden silkkaa itsekkyyttänne?

Vierailija
7/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinä sanoisin että surkein syy ikinä. Kyllä se stressi on tupakkaa pienempi paha. Ja vieroitustuskat - synnytyksen jälkeen varmaan vältit ne laittamalla vauvan suuhun röökin tuolla logiikalla. Ettei ressaa.

Vierailija
8/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä uskot oikeasti noin? Eikö niin että sun lääkäri sanoi sulle että parempi polttaa vaan?

Vierailija
9/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes polta tupakkaa ja neuvolassa sanottiin juuri tuosta että lopettamisesta johtuva stressi olisi sikiölle vaarallista.. Ei mee mun aivoihin että millä järjellä se olisi tupakkaa vaarallisempaa.

Vierailija
10/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko rehellisesti olet sitä mieltä että lopettamisen stressi olisi ollut vauvalle pahempi kuin tupakoinnin jatkaminen? Ihanko oikeasti? Tuo lopettamisen stressin oleminen haitallisempaa on kauan viljelty tupakoitsijoiden valhe mutta ei kai kukaan, edes tupakoitsija, nykypäivänä oikeasti luule että stressi olisi oikeasti vauvalle haitallisempaa kuin tupakointi?

Vierailija
11/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin tupakointia kun yritettiin lasta ja raskaaksi tulon jälkeen poltin päivässä muutamat savut tupakasta(en pystynyt heti kerrasta lopettamaan) kunnes lopetin kokonaan. Olin tupakoimatta pitkän aikaa. Kunnes ummetukseni paheni ja siihen ei auttanut muu kuin silloin tällöin savukkeen poltto. Poltin 1-2 tupakkaa päivässä jotta sain mahani toimimaan. Huono omatunto siitä joka kerta tuli..mutta oloni oli todella tukala mahan toimimattomuuden takia. Neuvolassa myös kerroin asiasta.

Vierailija
12/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt olevani raskaana ennen viikkoa 16. Samalla hetkellä kun sain tietää raskaudesta oli viimeinen tupakka jonka olen koskaan polttanut.

Vierailija
13/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes polta tupakkaa ja neuvolassa sanottiin juuri tuosta että lopettamisesta johtuva stressi olisi sikiölle vaarallista.. Ei mee mun aivoihin että millä järjellä se olisi tupakkaa vaarallisempaa.

En usko että kukaan kollegani sanoisi tuollaista.

Terveydenhoitaja

Vierailija
14/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähensin tupakointia kun yritettiin lasta ja raskaaksi tulon jälkeen poltin päivässä muutamat savut tupakasta(en pystynyt heti kerrasta lopettamaan) kunnes lopetin kokonaan. Olin tupakoimatta pitkän aikaa. Kunnes ummetukseni paheni ja siihen ei auttanut muu kuin silloin tällöin savukkeen poltto. Poltin 1-2 tupakkaa päivässä jotta sain mahani toimimaan. Huono omatunto siitä joka kerta tuli..mutta oloni oli todella tukala mahan toimimattomuuden takia. Neuvolassa myös kerroin asiasta.

Eikä neuvolasta osattu kertoa mistään sikiölle turvallisista ummetuslääkkeistä?

Vierailija
15/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt olevani raskaana ennen viikkoa 16. Samalla hetkellä kun sain tietää raskaudesta oli viimeinen tupakka jonka olen koskaan polttanut.

No tän ymmärtää. Täysin eri asia.

Vierailija
16/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä eräs tuttu avoimesti yritti päivitti facebookissa että onko kenelläkään myydä venäläistä röökiä, oli silloin 30+ viikoilla raskaana. Myönsi avoimesti tupakoineensa koko raskauden ja kehuskeli miten on onnistunut vähentämään ja miten hänelle lopettaminen ei ollut vaihtoehto koska ahdistus ja stressi. Joku tähän tilaan vähän kauhisteli että ei kannata polttaa raskaana koska vauva kärsii. Eiköhän tähän hyökännyt kunnon wt-lortot puolustelemaan miten he olivat kyllä tupakoivat raskaana ja lapsi oli tavallista tyytyväisempi. Yök.

Miksiköhän minulla on edes tuollaista roskasakkia fb-kavereissa...

Kuullostaa ihan mun yheltä tutulta :D samanlainen päivitys oli ja sossumutsit puolustamassa tupakointia. Ei oo kuulemma mitään haittaa!

Vierailija
17/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pituuskasvu hidastuu ja tarvitsee ostaa lapsilisillä harvemmin vaatteita. Eli voi ostaa enemmän kalijaa :D

Vierailija
18/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä stressiä muillakin kuin tupakoitsijoilla. Työstressit, henkilökohtaiset elämäntilanteet yms. Jos tupakatta olosta tulee normaalia suurempi stressi, kannattaisi oikeasti piipahtaa terapeutilla.

Aika järkyttävää jos neuvolassa viljellään tuota urbaania legendaa stressistä.

Ainiin, ja muitakin ummettaa. Se kuuluu valitettavasti raskauteen.

Vierailija
19/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ummetus on normaali raskausoire.

Varmaan vedit myös pahoinvointiin ja selkäsärkyyn?

Vierailija
20/24 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että stressi olisi pahempaa kuin tupakointi on kyllä yhtä puppua. Tupakointi on oikeastaan kaksinkertainen paha, koska tupakointi pahentaa stressiä. Tutkimusten mukaan savuttomat ovat vähemmän stressaantuneita kuin tupakoitsijat sekä tupakoiva raskaana oleva äiti varmasti potee huonoa omatuntoa ja stressiä siitä polttamastaan tupakasta. 

Muistan kun itse sain tietää raskaudesta rv6+1 enkä polttanut sen jälkeen enää yhtäkään tupakkaa, en raskaus- enkä imetysaikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan