Miksi poikien ei anneta olla poikia nykypäivänä?
Sain juuri soiton poikani ala-asteen rehtorilta, että hän on osallistunut luokkansa tyttöjen kiusaamiseen. Olin tietysti järkyttynyt ja kysyin, että mistä oikein on kyse, niin rehtori avasi asiaa ja kertoi poikien leikkineen "peppuhippaa" vasten tyttöjen tahtoa. Kyse siis oli siitä, että pojat olivat koittaneet puristella ja läpsiä tyttöjen peppuja. En tiennyt itkeäkkö vaikka nauraa. Tuota on harrastettu vuosituhannet eikä siitä kenellekkään ole mitään traumoja jäänyt. Omasta lapsuudesta muistan, että tytötkin valittivat tästä pilke silmäkulmassa, että "voi ei pojat pitää mua söpönä kamalaa omg! ;)". Miksi yhteiskunnasta on tullut niin ylisuojeleva? Pitäisikö tyttöjen kasvattaa paksumpi nahka? Miksi pojat eivät saa olla poikia ja tytöt tyttöjä?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Paska provo, ei jatkoon
Menikö feministillä tunteisiin?
Peppuhipasta olen ihan samaa mieltä. Sehän oli KIVAA lapsena näin tyttönäkökulmasta, vaikka kuinka olisi "valitettu". Valitus vaan kuuluu asiaan. Mulla on neljä poikaa, jotka ei ilmeisestikään ole kyseistä hippaa harrastaneet (ainakaan ei ole valituksia kuulunut), mutta arvostan kyllä poikia, jotka harrasavat.
Pojat voivat puritella toistensa peppuja jos se on pojille ok.
No niin, höhhöh. Pitäähän poikien saada tyttöjä puristella, pojat on poikia. Sannit vaan soimaan ja testaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Peppuhipasta olen ihan samaa mieltä. Sehän oli KIVAA lapsena näin tyttönäkökulmasta, vaikka kuinka olisi "valitettu". Valitus vaan kuuluu asiaan. Mulla on neljä poikaa, jotka ei ilmeisestikään ole kyseistä hippaa harrastaneet (ainakaan ei ole valituksia kuulunut), mutta arvostan kyllä poikia, jotka harrasavat.
Saahan sitä leikkiä, jos se on ok kaikille osapuolille. Tässä tapauksessa ilmeisesti ei ollut.
Tuosta jäi epäselväksi olivatko tytöt valittaneet vai rehtori vetänyt omat johtopäätökset. Eri lapsi- tai nuoriporukoilla voi olla omat säännöt noiden asioiden suhteen ja silloin jokin sellainen ei ole kiusaamista, joka eri ihmiselle olisi sitä ja päinvastoin.
Tämä on taas sellaista paskaa, ettei viitsi edes vaivautua syvällisemmin kommentoimaan.
T: kahden tyttölapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri soiton poikani ala-asteen rehtorilta, että hän on osallistunut luokkansa tyttöjen kiusaamiseen. Olin tietysti järkyttynyt ja kysyin, että mistä oikein on kyse, niin rehtori avasi asiaa ja kertoi poikien leikkineen "peppuhippaa" vasten tyttöjen tahtoa. Kyse siis oli siitä, että pojat olivat koittaneet puristella ja läpsiä tyttöjen peppuja. En tiennyt itkeäkkö vaikka nauraa. Tuota on harrastettu vuosituhannet eikä siitä kenellekkään ole mitään traumoja jäänyt. Omasta lapsuudesta muistan, että tytötkin valittivat tästä pilke silmäkulmassa, että "voi ei pojat pitää mua söpönä kamalaa omg! ;)". Miksi yhteiskunnasta on tullut niin ylisuojeleva? Pitäisikö tyttöjen kasvattaa paksumpi nahka? Miksi pojat eivät saa olla poikia ja tytöt tyttöjä?
Jospa mäkin tulen vähän läpsimään ja puristelemaan sua, niin se on varmaan ihan jees sitten.
Samaa mieltä. Ei tuo nyt niin kamalaa ole, mutta täällä meillä Pohjolassa kun kaikki on niin supervakavaa!
Meillä oli viime vuonna ongelmana yhden tytön kiusaamis-case. Pojat kiusasivat ja ärsyttivät, näin tyttö oli kertonut useaan otteeseen kotona. Äiti sitten posahti vanhempainillassa. Asiaa kun selvitettiin sitten porukalta niin pojat olivat yhtä mieltä siitä, että tyttö oli itse syyllinen kiusaamiseen: yritti jatkuvasti pussailla poikia väkisten :D pojat eivät olleet vielä siinä iässä että olisivat tykänneet..
Vierailija kirjoitti:
Peppuhipasta olen ihan samaa mieltä. Sehän oli KIVAA lapsena näin tyttönäkökulmasta, vaikka kuinka olisi "valitettu". Valitus vaan kuuluu asiaan.
Se että sinun mielestä tuollainen on ollut KIVAA (!?), ei todellakaan tarkoita että myös muiden tyttöjen mielestä se olisi ollut. Ihmettelenpä tosiaan millainen tyttö pitää tuollaista kivana. Ei ainakaan mun kaveriporukassa kukaan olisi pitänyt.
Miksi minun ei anneta olla tyttö? Jos saisin olla niin mottaisin jokaista poikaa/miestä, joka tulee ahdistelemaan.
Nö ei sää, syn pitää öllä hömö!! LÄITÄ PÖIKÄ MEKKÖ PÄÄLLE! SINÄKIN PÖIKÄ VÖIT OLLÄ HÖMÖ, ET VÄIN TIEDÄ SITÄ VIELÄ!! ÄLÄ ÖLE PÖIKÄ NIIN MÄCHÖ, SUN PITÄÄ ÖLLÄ HELLÄ! ÖÖÖHHH BULLSHIT!!!
Paska provo, ei jatkoon