Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin tytär sai lapsen, meidän lapset unohtui

Vierailija
31.08.2016 |

Anoppi ei ole koskaan oppinut täysin pitämään minusta, olen tämän siitä huomannut että ei juuri kyläile vaikka on vireä eläkeläinen ja itse olen lasten kanssa aina kotona, olen ollut anopille kiva ja antanut olla omalla tyylillään mummo. Aiemmin anoppi sentään kerran parissa kuukaudessa halusi nähdä lapsia. Kun tyttärensä tuli raskaaksi , alkoi meidän lasten hylkiminen. Nyt kun vauva on syntynyt kaikki anopin aika menee tyttären kanssa puhelimessa puhumiseen ja auttamiseen. Itse jouduin hoitamaan lapsia yksin kipeänäkin miehen ollessa reissussa , anopilta irtosi vain "sellaista se on"-kommentti. Tytärtä autetaan kaikessa ja selvästi tyttärenlapsi on rakkaampi. 9-vuotias tyttäreni on harmissaan kun mummo ei soita koskaan eikä sinne voi mennä kylään kuin harvoin. Onkohan tämä yleistä ? Omaa äitiä minulla ei ole enää joten en osaa verrata...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko sun oma äiti kaukana?Mä en ainakaan huolisi anoppia tänne, oman äitini kyllä.Pyydä, että sun äiti auttaa

Vierailija
2/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sun yrittää pitää välejä anoppiin? Ala soitteleen sille parin päivän välein ja kysele kuulumisia. Piiaksihan sä sitä nyt haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry en huomannut vikaa lausetta :(

Vierailija
4/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ne tyttären lapset olla eri juttu kuin pojan lapset. Miehen äiti on paljon enemmän tekemisissä tyttäriensä ja heidän lasten kanssa, kuin meidän.

Olen tästä vain tyytyväinen.

Luulen, että ne tytöt äidiltään myös itse aktiivisemmin kysyvät neuvoja ja apua

Vierailija
5/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.. meillä voin sanoa suoraan anopille tyttären (lapsineen nykyisin) olleen aina tärkeämpi kuin poikansa. Me ollaan aina asuttu 20 km säteellä heistä, tytär ennen noin 450km ja meillä ei kyläillyt kuin silloin kun erityisesti "käskettiin" vaikka synttärikahville, tyttären luona kävi vähintään 2-3 kk välein. Anoppi muistaa paremmin veljensä lastenlasten syntymäpäivät kuin meidän lasten ja nyt kun tytär on muuttanut lähemmäs ja saanut pojan niin heillä käydään viikoittain jne.

Henkilökohtaisesti en ole hänen kyläilyjään vaille koska meillä on täysin eri arvo- ja ajatusmaailmat, en tosin kieltäisikään, mutta tulee hankala tilanne kun miehen sisko kysyy onko äitinsä nyt käynyt meillä viime aikoina. Lisäksi jollakin tavalla ärsyttää kun anoppi aina selittää kuinka lapsensa ja lapsenlapsensa ovat kaikki yhtä tärkeitä ja tasa-arvoisia hänelle.

Vierailija
6/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää lapsianne kohtaan mutta itse pääset helpommalla kun et vertaile saamaanne hoitoapua ja hankit apua muualta (isäsi, sisaruksesi, mll).

Uusi vauva tuppaa sekoittamaan monien isovanhempien päät.

Vierailija
7/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet itse kohdellut anoppia? Sanot, että olet ollut ns. kiva mutta onkohan anoppi kuitenkaan samaa mieltä. Kyllä oma tytär miniän edelle menee, ei voi mitään. Etenkin jos miniä ei ole saman henkinen kuin itse on. Ihmisiä ne anopitkin on.

Vierailija
8/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet itse kohdellut anoppia? Sanot, että olet ollut ns. kiva mutta onkohan anoppi kuitenkaan samaa mieltä. Kyllä oma tytär miniän edelle menee, ei voi mitään. Etenkin jos miniä ei ole saman henkinen kuin itse on. Ihmisiä ne anopitkin on.

Oman tytön ei kuitenkaan pitäisi mennä oman pojan edelle.

Vierailija
9/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Kyllähän vauvat kiinnostavat enemmän kuin koululaiset. Jokainen sukuun syntyvä vauva saa hetken huomion.

Usein tyttären ja äidin välit ovat lämpimämmät kuin anopin ja miniän, vaikkei riitoja olisikaan. Onhan se itsestään selvä asia, äiti tuntee tyttären tämän syntymästä saakka. Turha siitä on meteliä nostaa.

Vierailija
10/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman tytön ei kuitenkaan pitäisi mennä oman pojan edelle.

Jos sen pojan eukko on koko ajan määräämässä ja vaatimassa sitä sun tätä, niin kyllä siinä niin käy, ettei siellä pojan perheessä tee mieli vierailla kovin usein.

Vierailija
11/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei ole mikään lastenhoitovelvollinen.

Sulla on isommat lapset joten on ihan ymmärrettävää että anoppi auttaa tytärtään, jolla on vauva.

Sinun miehesi  tulee ottaa kyläilyasia esiin äitinsä kanssa. Usein pojat eivät ole äitiensä kanssa läheisiä joten  yhteydenpito hiipuu.

Vierailija
12/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, mutta syrjijänä on mun oma äiti. Veljen lapset vaan kelpaa äidille.

Vierailija
13/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en ole varmasti saman henkinen kuin anoppi. Esim anoppi on uskossa ja hänen oli vaikea niellä sitä että emme lue iltarukousta ja kasvatusasioissa anopin mielestä pitäisi antaa luunappeja, omasta mielestä missään tapauksessa ei. Samoin anopilla on konservatiiviset käsitykset esim naisen ja miehen rooleista ja ei ymmärrä että poikansa siivoaa ja tekee ruokaa välillä jne... Tällaisia eroja on paljon. Mutta olen kyllä keskustelemalla ystävällisesti kertonut mielipiteeni, en haukkunut tai antanut ymmärtää että anoppini on tyhmä tms, vaan sanonut että nykyään aika on eri ja nykyajan vanhemmat käyttää eri kasvatusmenetelmiä jne.. Minua nämä erot ei häiritse , eikä ole myöskään lasten syytä. En ole puuttunut anopin tyyliin olla lasten kanssa , mutta harmittaa kun lapset tuntuu jäävän kokonaan ilman mummoa. Enemmänkin minusta tuntuu että anopin on vaikea hyväksyä "modernia" naista , mutta minusta se on hänen "pienuutta" eikä syy lähteä lastenlasten elämästä. Tytär on tietysti samantyylinen kuin anoppi ja jakaa samoja arvoja. Mutta eihän eri käsitykset tarkoita sitä etteikö voisi olla tekemisissä!

Vierailija
14/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko teidän esikoinen aikoinaan minkä verran huomiota? Saiko anoppi soitella raskausaikanasi tuntien puheluita vai totesitko, että ilmoitetaan, kun saa tulla katsomaan?

Mieti, minkä verran anoppi halusi aikanaan nähdä esikoisvauvaasi ja vertaa, saiko mummi silloin olla vauvan kanssa niin paljon kuin tahtoi vai piditkö sinä tiukat rajat? Ehkä oma tytär antaa äitinsä olla enemmän vauvan kanssa kuin sinä olet suvainnut?

Vierailija
15/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit sairas ja tarvitsit anoppia hoitamaan 9v ikäistä?

Vierailija
16/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko teidän esikoinen aikoinaan minkä verran huomiota? Saiko anoppi soitella raskausaikanasi tuntien puheluita vai totesitko, että ilmoitetaan, kun saa tulla katsomaan?

Mieti, minkä verran anoppi halusi aikanaan nähdä esikoisvauvaasi ja vertaa, saiko mummi silloin olla vauvan kanssa niin paljon kuin tahtoi vai piditkö sinä tiukat rajat? Ehkä oma tytär antaa äitinsä olla enemmän vauvan kanssa kuin sinä olet suvainnut?

Päinvastoin meillä oli tilanne, että anoppia ei juuri kiinnostanut hoitaa lapsiamme. Mieheni väitti, että anoppi nyt vaan on sellainen, mutta nyt tyttären lapsen kanssa on eri meininki. Alkuun soittelin neuvolakuulumisia ym mutta kun vastavuoroisuutta ei ollut, niin lopetin. Ja pointti on siinä että lapset tykkää mummostaan kuitenkin, vaikka puhelu kerran parissa viikossa heille ei ole suuri vaivannäkö! Mutta tyttären lapsen myötä kiinnostus mennyt täysin. Ap

Vierailija
17/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit sairas ja tarvitsit anoppia hoitamaan 9v ikäistä?

Ei vaan silloin kun minulla oli 3v ja 1v lapset.. Ap

Vierailija
18/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjan kuuloista! Onko teillä muita sukulaisia jotka voisivat enemmän huomioida lapsiasi? Sekin oli lapsena jo todella kurjaa että isosisko oli kaikille sukulaisille tärkeämpi kuin me nuoremmat. Saati sitten että kaikki serkutkin olisivat vielä menneet edelle. Onnekseni suurin osa sukulaisista kohteli meitä varsin tasa-arvoisesti.

Vierailija
19/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en ole varmasti saman henkinen kuin anoppi. Esim anoppi on uskossa ja hänen oli vaikea niellä sitä että emme lue iltarukousta ja kasvatusasioissa anopin mielestä pitäisi antaa luunappeja, omasta mielestä missään tapauksessa ei. Samoin anopilla on konservatiiviset käsitykset esim naisen ja miehen rooleista ja ei ymmärrä että poikansa siivoaa ja tekee ruokaa välillä jne... Tällaisia eroja on paljon. Mutta olen kyllä keskustelemalla ystävällisesti kertonut mielipiteeni, en haukkunut tai antanut ymmärtää että anoppini on tyhmä tms, vaan sanonut että nykyään aika on eri ja nykyajan vanhemmat käyttää eri kasvatusmenetelmiä jne.. Minua nämä erot ei häiritse , eikä ole myöskään lasten syytä. En ole puuttunut anopin tyyliin olla lasten kanssa , mutta harmittaa kun lapset tuntuu jäävän kokonaan ilman mummoa. Enemmänkin minusta tuntuu että anopin on vaikea hyväksyä "modernia" naista , mutta minusta se on hänen "pienuutta" eikä syy lähteä lastenlasten elämästä. Tytär on tietysti samantyylinen kuin anoppi ja jakaa samoja arvoja. Mutta eihän eri käsitykset tarkoita sitä etteikö voisi olla tekemisissä!

No niin se kuitenkin menee. Sellaisten seura miellyttää, joilla on sama arvomaailma. Anopillasi on luultavasti ihan tarpeeksi työtä, että pystyy lasten takia,  olemaan vähän neutraalisti mummona. Kun kerran pidät häntä "pienenä" niin eihän tuollainen ajattelu häneltä salaan jää. Kyllä anoppisi tietää, että et arvosta häntä.

Vierailija
20/42 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin se kuitenkin menee. Sellaisten seura miellyttää, joilla on sama arvomaailma. Anopillasi on luultavasti ihan tarpeeksi työtä, että pystyy lasten takia,  olemaan vähän neutraalisti mummona. Kun kerran pidät häntä "pienenä" niin eihän tuollainen ajattelu häneltä salaan jää. Kyllä anoppisi tietää, että et arvosta häntä.

Minä arvostan aitoa rakkautta lapsenlapsiin. Pidän ihmistä pienenä, jos ei hyväksy eri tavalla ajattelevia. Minä en ole halunnut muuttaa anoppia, mutta anoppi on halunnut muuttaa minua ja esim kasvatusnäkemyksiä. Minä toivon vaan mummoa lapsenlapsille, nyt anoppi voi pitää heihin yhteyttä soittamalla lasten omiin puhelimiin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi