Oppisopimuslaiset! (tai te, jotka oletta joskus olleet)
Minkä ammatin hankit oppisopimuksella? Kertokaa kokemuksia oppisopimuskoulutuksesta, hyvät ja huonot puolet. Miksi juuri sinä valitsit oppisopimuskoulutuksen? Kauanko opiskelusi kesti?
Kommentit (5)
oppisopimuksella lähihoitajaksi.
Koulua meillä on 1-4 viikkoa kerrallaan 2-3 kertaa vuodessa. Siihen päälle tietysti tehtävät.
Lh:n tutkintoon on ainakin näyttö kokeet (4kpl) Ne voi suorittaa joko omalla työpaikallaan tai sitten mennä muualle.
Säännöllinen palkka on etuus ja koulupäiviltä maksetaan mielestäni ihan kohtuullisesti. Ainoastaan näyttöä antaessaan jossain muualla kuin omalla työpaikalla, siitä ei korvata mitään ja se on harmi!
Suositan opparia jos ei riitä kärsivällisyys istua teinien seassa koulunpenkillä...
Minusta oli hyvä, sillä samalla sain palkkaa pientä kylläkin, mutta rahaa kuitenkin:) sain todella arvokasta työkokemusta oikeasta työelämästä (pääsi heti jyvälle mitä liiketyöskentely on. Ei voi samana päivänä verratakkaan työpäivään koulussa). Olin työkyvyltäni itsenäisempi, kuin koulusta valmistuneet.
" oppilaana" ...kuinka jaksaa opastaa ja neuvoa...
missä tuon lh:n ammatin hankkii...
Itse olen palvelutalossa ja minuun todellakin panostetaan töissä, eikä vaan käytetä törkeästi työvoimana!
puolenvuoden päästä, olin niin loppu kuin vaan olla voi. Nyt teen toimistohommia.