Luoja että kuvotti, lähellämme on rakennustyömaa ja naapurin isä kävi kysymässä haluaisiko _poikamme_ tulla katsomaan nostureita
ja muita koneita. Tietää kyllä hyvin että meillä on myös kaksi tyttöä. Oletti automaattisesti että poika olisi sukupuolensa takia kiinnostunut, mutta tytöt ei. Oli kerännyt lähitalojen pojat ja menossa ryhmänä katsomaan niitä koneita.
Kommentit (104)
Mitä tästä opimme:
Jos haluat ilahduttaa naapuruston lapsia, pyydä mukaan kaikkia. Ne kyllä jää kotiin, joita ei kiinnosta.
Jos sinun sinun lapsistasi vain osaa pyydetään mukaan vain koska pallit ja se ärsyttää, ehdota itse että nämä tytötkin btw on kiinnostuneita tämmöisistä jutuista.
Jos vastaanotto on nihkeä, se ei ole sinun häpeäsi. Viet tytöt katsomaan työmaakoneita ja itseasiassa raahaa koko asuinalueen naisväki solidaarisuussyihin vedoten mukaan. Siinähän ukot pähkäilee mitä pitää tehdä, kun akat seisoo vieressä virne naamalla :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin isänä puristanut tämän miehen kättä! Juuri tuollaista naapurustokulttuuria sitä kaipaa. Isät, jotka arvostavat lapsen kehitystä mieheksi sekä naiseksi. Täällä kun forumilla ihmiset tuovat esimerkkejä että kylläminun jemina tykkää miesten pyöristä ja tarzanista ja jonkun jere tykkää jostain mekoista. Näissähän on ky seessä myös kokonaisuus ja etenkin ryhmä, eivät yksiöt.
No jos tarkemmin ajattelee niin hamehan on ominaisuuksiltaan juuri sellainen vaatekappale, mitä miehinen mies arvostaa: Helppo pukea, koon/istuvuuden kanssa ei niin justiinsa, tuulettaa kivasti eikä vaaraa että vehkeet jää vetskarin väliin puskapissalta tullessa. Ei ole jeren vika että että te muut ette vaan hoksanneet tuollaista asiaa aiemmin.
Tulipa tästä jotenkin se tapaus mieleen, kun heppapoikaa kiusattiin "tyttöjen harrastuksesta". Öö hevonen on monta sataa kiloa painava eläin, joka voi yhdellä pikku potkulla tappaa isommankin äijän. Pikkujäbä joka semmoiselta rutiinilla putsaa kaviot, laittaa kuolaimet suuhun ja kaiken päälle hyppää selkään, ei ole nynny vaan kovin jätkä ikinä (no ainakin verrattuna siihen, että on joskus potkaissut muovipallon kahden tolpan väliin).
Ja siksi tytötkin tykkää tarzanista. Sehän on käytännössä villieläimiä suvereenisti hallitseva mies, joka ei häpeä käyttää "hametta".
Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei tyttö tai oikeammin kukaan voi oikeasti tykätä siitä poikien mallia olevasta pyörästä. Kun naisenakin sattuu jos perse tippuu istuimelta!
JN kirjoitti:
Mua kuvottaa ennemmin tollaset vanhemmat joilla on pakkomieli pitää tytöt ja pojat samanlaisena ettei vaan nyt ole mitään sukupuoli syrjintää. Jos tytöt haluaa nostureita katsomaan saa minun puolesta mennä. Se nyt vaan on karu fakta että poikia yleensä kiinnostaa tällaiset asiat luonnostaan enemmän. En ole ikinä pakottanut poikaani leikkimään poikien leikkejä tms, silti jo 1vuotiaana itse löysi auton ja leikki mieluiten sillä. Tytöillä ja pojilla tulee aina olemaan ero tässä maailmassa vaikka mitä yritätte. Tällä en tarkoita mitään syrjintää tai huonoa kohtelua tytöille, mutta ymmärrätte varmaan, jotku asiat tulevat luonnostaan. Ja hyvä niin.
Muuten samaa mieltä, paitsi tämä on minusta aika kärjistetty näkökulma. Minusta vanhemmuuteen kuuluu pitää sellainen "pakkomielle", että lapsi edes kunnolla tutustutetaan myös ns. toisen sukupuolen kiinnostuksenkohteisiin silloinkin kun lasta ei huvita. Jos lasta ei kiinnosta luonnostaan niin ok, kunhan perusasiat on ymmärretty. Jos aikuiset ilmaisevat jo kättelyssä etteihän "sinua voi kiinnostaa kun kerran olet tyttö/poika joten ei edes pyydetä mukaan" niin ei varmana kehity mitään kiinnostusta, eikä myöskään normaalia ymmärrystä sukupuolten erilaisuutta kohtaan.
Väistämättömästi kyse on kasvatuksellisista velvollisuuksista sukupuolten välisistä eroista, ja siihen kuuluu sekä keskustelu että käytännön opetus siitä mitä on naiseus/mieheys ja mitä on sukupuolisuus ylipäätään on.
Jos ne olikin menossa katsomaan sellaisia nostureita,eikä mamma vain tajunnut?Se selittäisi,miksi kyseessä oli pelkistä naapuruston pojista koostuva porukka.