Luoja että kuvotti, lähellämme on rakennustyömaa ja naapurin isä kävi kysymässä haluaisiko _poikamme_ tulla katsomaan nostureita
ja muita koneita. Tietää kyllä hyvin että meillä on myös kaksi tyttöä. Oletti automaattisesti että poika olisi sukupuolensa takia kiinnostunut, mutta tytöt ei. Oli kerännyt lähitalojen pojat ja menossa ryhmänä katsomaan niitä koneita.
Kommentit (104)
Mua kuvottaa ap;n kaltaiset ääliöt,jotka eivät heitä harmittavassa tilanteessa saa suutaan auki ja tulevat jälkikäteen palstalla vinkumaan,kuinka ovat tulleet väärinkohdelluiksi.
Näin tilanne olisi voinut mennnä:
Naapurin isä:Kokoan tässä porukkaa katsomaan nostureita,haluaisiko teidän poika tulla mukaan?
AP:Sopiihan se,molemmat perheemme tytöt ovat myös kiinnostuneita koneista,hehän voisivat tulla myös.
Mutta ilmeisesti ap odotti naapurin isän intuitiivisesti päättelevän,että pitää erikseen pyytää tyttöjäkin mukaan,muuten on niin sovinistista touhua että ap:lla lentää laatta :D
On tainnu naapurin isän ikkunasta joskus näkyä muutakin ku viereisen talon seinä. Ei ainakaan kuulosta umpikaupunkilaiselta maalaisjärkensä kanssa toisin kuin AP.
Tuskin naapurin miestä, saati lapsia on päästetty rakennustyömaalle, sillä se on juuri turvallisuusriski. Sen kieltää laki.
Ja aloitus on provo. Ikävää, ettei ap. edes tarkista taustatietoja, vaan tehtailee aloituksia.
Mies halusi ilahduttaa poikia. Häntä ei ehkä kiinnosta olla lähiseudun pikkutyttöjen kanssa. Samalla perusteella mä hakisin naapuruston tyttöjä katsomaan kastematoja ja leppäkerttuja.
Vierailija kirjoitti:
ja muita koneita. Tietää kyllä hyvin että meillä on myös kaksi tyttöä. Oletti automaattisesti että poika olisi sukupuolensa takia kiinnostunut, mutta tytöt ei. Oli kerännyt lähitalojen pojat ja menossa ryhmänä katsomaan niitä koneita.
Ei aikuinen mies voi Suomen kaltaisessa maassa pyytää tuntemattomia oman perheensä ulkopuolisia tyttöjä yhtään mihinkään mukaan jo oman oikeusturvansa takia. Ei mitään henkilökohtaista vaan näin on pakko toimia suojatakseen mainettaan ja työuraansa, sekä omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mua kuvottaa ap;n kaltaiset ääliöt,jotka eivät heitä harmittavassa tilanteessa saa suutaan auki ja tulevat jälkikäteen palstalla vinkumaan,kuinka ovat tulleet väärinkohdelluiksi.
Naapurin isä:Kokoan tässä porukkaa katsomaan nostureita,haluaisiko teidän poika tulla mukaan?
AP:Sopiihan se,molemmat perheemme tytöt ovat myös kiinnostuneita koneista,hehän voisivat tulla myös.
Mutta ilmeisesti ap odotti naapurin isän intuitiivisesti päättelevän,että pitää erikseen pyytää tyttöjäkin mukaan,muuten on niin sovinistista touhua että ap:lla lentää laatta :D
No mä olisin kyllä aika pöyristynyt jos olisin mennyt kysymään naapurin tyttöä meidän mukaan jonnekin. Ja äiti olisi työntänyt mukaan kaikki muutkin lapsensa. Ihan tosi. Lapsi ei mene rikki siitä ettei aina saa kaikkea, pääse kaikkialle jne. Ehkä naapurin isä halusi mukaansa oman lapsensa kivan kaverin, ei kaikkia naapuruston kakkavaippataaperoita ja kumminkaiman serkkuja. MInusta käsittämätöntä tyhmyyttä ajatella, että jos joku tarjoutuu ottamaan yhden lapsen mukaan jonneki, miten voi tulla edes mieleen että olis jotenkin ok tuupata samantien koko jälkikasvunsa muiden harteille???
65, sellaiset siniset metalliverkot siellä siis on edessä, millä alueella kulkeminen on estett, mutta kyllä siitä nyt näkee hyvin läpi.
Joku tuolla aiemmin kysyi että tietääkö että meillä on tyttöjäkin, niin tietää. Rajanaapureita olemme ja lapset keskenään kavereita.
Ap
Minä jo säikähdin, että täällä oli kuvottanut ihan toisenlaiset nosturit! Olisit tarjonnut niitä tyttöjä mukaan jos niitä kiinnosti?
Terveisin Naispelko23
Vierailija kirjoitti:
Minulla on poika ja olen viettänyt tunteja työmaiden reunoilla katsomassa kaivureita. Tunteja putkeen. Siellä ei ole koskaan näkynyt yhtään tyttöä tai naista, mutta eri ikäiset miehet pojasta vaariin ruijottavat kaivureita transsissa.
Lähetä vaan tyttösi tsekkaamaan kaivurit. Veikkaan ettei voisi vähempää kiinnostaa. Itse meinasin tylsistyä kuoliaaksi.
t.Äiti ja feministikin vielä
Minulla on kaksikin poikaa, mutta kumpaakaan ei kiinnosta kaivurit, betoniautot tai torninosturit. Olen useinkin koittanut houkutella noita katsomaan kun työmaalla on jotain minun mielestä suurta ja mahtavaa, mutta nuo ovat olleet paljon kiinnostuneempia koppakuoriaisesta kuin 20 tonnin tela-alustaisesta työparistani. Hyttiinkin olisivat päässeet, mutta siellä kuulemma haisi liian pahalta...
Että ei se aina mee niinkuin kuvittelisi. :D
T: Toinen feministiäiti
Mikset voinut kysyä että voiko tämä ottaa myös perheemme tytöt mukaan? Siis jos tyttöjä tosiaan kiinnostaa työkoneet yms.
Entä onko tullut mieleesi että setämies pyytelemässä pikkutyttöjä mukaansa voi joillekin ihmisille aiheuttaa automaattisesti jonkun pedofilia-epäilyn? Eli kärjistetysti naapurisi pyytää poikia mukaan ja on sovinisti, pyytää tyttöjä mukaan niin on pedofiili.
Onpas taas vaikeaa. Jos tietäisin tyttöjeni olevan kiinnostuneita rakennustyömaasta, niin olisin naapurin sedälle huikannut, että saa ottaa kaikki muksut mukaan. Olisin vielä itse tarjoutunut avuksi, jos kovinkin iso katras oli koolla.
Eli toiminut, niinkuin normaalit ihmiset, ilman draamaa ja ylireagointia. Kannattaa varoa, ettet tukehdu tohon kuvotuksees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olisin kyllä aika pöyristynyt jos olisin mennyt kysymään naapurin tyttöä meidän mukaan jonnekin. Ja äiti olisi työntänyt mukaan kaikki muutkin lapsensa. Ihan tosi. Lapsi ei mene rikki siitä ettei aina saa kaikkea, pääse kaikkialle jne. Ehkä naapurin isä halusi mukaansa oman lapsensa kivan kaverin, ei kaikkia naapuruston kakkavaippataaperoita ja kumminkaiman serkkuja. MInusta käsittämätöntä tyhmyyttä ajatella, että jos joku tarjoutuu ottamaan yhden lapsen mukaan jonneki, miten voi tulla edes mieleen että olis jotenkin ok tuupata samantien koko jälkikasvunsa muiden harteille???
Mä olen pöyristynyt siitä, että ihmiset eivät osaa lukea ja ymmärtää sen sisältöä. Mene takaisin alkuun ja lue aloitus huolellisesti. Ja sitten voit miettiä, miten sun vastinees liittyy tähän skenaarioon mitenkään.
Ihan vinkki: kyse ei ollut pelkästään naapurin parhaan kaverin kutsumisesta mukaan.
no eikai kukaan luule että tyttöjä kiinnostaa koneet? :) se nyt vaan on niin, ettei useimpia tyttöjä kiinnosta
Ja sinäkö et voinut sanoa siihen, että otetaan likat myös mukaan. Mikä tuppisuu sinä olet? Nyt valitat täällä omaa puhumattomuuttasi.
NO VOI JESTAS, ONPA KUVATTAVAA!!
Vierailija kirjoitti:
NO VOI JESTAS, ONPA KUVATTAVAA!!
Sorry, oli niin kuvottavaa, että tuli kirjoitushärökin.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tyhmyyteni, mutta siis mikä tuossa kuvotti?? Vai oletko superfemakko? Ja olisivatko ne tytöt olleet kiinnostuneita asiasta edes?
Junttijuttuja, luulen.
Nykypäivän ihminen on kyllä käsittämättömän tyhmä. Joku haluaa osoittaa välittämistä ja avuliaisuutta, mutta eipä mitä. Kermapereseäideillehän ei moinen kelpaa. Kuvotuksen lisäksi on vastassa lista lisävaatimuksista. Joka asiaan pitää päästä pätemään ja määräämään. Mua kuvottaa tuollainen omahyväisyys.