Luoja että kuvotti, lähellämme on rakennustyömaa ja naapurin isä kävi kysymässä haluaisiko _poikamme_ tulla katsomaan nostureita
ja muita koneita. Tietää kyllä hyvin että meillä on myös kaksi tyttöä. Oletti automaattisesti että poika olisi sukupuolensa takia kiinnostunut, mutta tytöt ei. Oli kerännyt lähitalojen pojat ja menossa ryhmänä katsomaan niitä koneita.
Kommentit (104)
Mitäs sitten jos se olisi pilke silmäkulmassa pyytänyt vaan tyttöjä mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kuvottaa ap;n kaltaiset ääliöt,jotka eivät heitä harmittavassa tilanteessa saa suutaan auki ja tulevat jälkikäteen palstalla vinkumaan,kuinka ovat tulleet väärinkohdelluiksi.
Näin tilanne olisi voinut mennnä:
Naapurin isä:Kokoan tässä porukkaa katsomaan nostureita,haluaisiko teidän poika tulla mukaan?
AP:Sopiihan se,molemmat perheemme tytöt ovat myös kiinnostuneita koneista,hehän voisivat tulla myös.
Mutta ilmeisesti ap odotti naapurin isän intuitiivisesti päättelevän,että pitää erikseen pyytää tyttöjäkin mukaan,muuten on niin sovinistista touhua että ap:lla lentää laatta :D
No mä olisin kyllä aika pöyristynyt jos olisin mennyt kysymään naapurin tyttöä meidän mukaan jonnekin. Ja äiti olisi työntänyt mukaan kaikki muutkin lapsensa. Ihan tosi. Lapsi ei mene rikki siitä ettei aina saa kaikkea, pääse kaikkialle jne. Ehkä naapurin isä halusi mukaansa oman lapsensa kivan kaverin, ei kaikkia naapuruston kakkavaippataaperoita ja kumminkaiman serkkuja. MInusta käsittämätöntä tyhmyyttä ajatella, että jos joku tarjoutuu ottamaan yhden lapsen mukaan jonneki, miten voi tulla edes mieleen että olis jotenkin ok tuupata samantien koko jälkikasvunsa muiden harteille???
Siinä tilanteessa sinun pitäisi pöyristymisen sijasta saada itse suus auki,ja sanoa,että ajattelit lähinnä pojan kivan kaverin kutsua mukaan,et koko lapsikatrasta tällä. kertaa.
Mahtaa muuten olla rankka elämä näillä mielensä pahoittajilla ja pöyristyjillä,kun koskaan ei voi vain sanoa mitä ajattelee,marttyyrimaisesti vain tyydytään tilanteeseen,johon ei olla tyytyväisiä ja jälkikäteen itketään kun toinen ei lukenut ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos se olisi pilke silmäkulmassa pyytänyt vaan tyttöjä mukaan?
Sitten ap:n otsikko kuuluisi:"Luoja,että kuvotti kun pervessi naapurin isä kävi kysymässä meidän tyttöjä muka "nostureita katsomaan".
Teit niin tai näin,mamma keksii jotain mistä pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja muita koneita. Tietää kyllä hyvin että meillä on myös kaksi tyttöä. Oletti automaattisesti että poika olisi sukupuolensa takia kiinnostunut, mutta tytöt ei. Oli kerännyt lähitalojen pojat ja menossa ryhmänä katsomaan niitä koneita.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta siis mikä tuossa kuvotti?? Vai oletko superfemakko? Ja olisivatko ne tytöt olleet kiinnostuneita asiasta edes?
Junttijuttuja, luulen.
AP:ta kuvotti,kun naapurin mies on niin tyhmä,ettei osannut lukea ap:n ajatuksia(siis sitä,että pitäisi pyytää tytötkin koneiden katseluporukkaan).En näe tuossa muuta ongelmaa,kuin että mies ei tullut ajatelleeksi,että tyttöjäkin kiinnostaa ja AP oli liian kuvottunut mainitakseen asiasta.
Kauheaahan se olis kysyä, voisko tyttö tulla mukaan kun sitä kiinnostaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan ymmärrettävästi. Esimerkiksi välimerkit ja konjunktiot olisivat voineet tehdä tuosta otsikosta huomattavasti selkeämmän.
Nyt vielä muistat, kun olet varmaan lukiossa, mutta ootas kun 10 vuotta menee, niin et enää edes muista mikä on välimerkkikään! Niin se käy kaikille, on jo käynyt meille vanhuksille.
Mä olin mun 3 vuotiaan pojan kanssa eilen kaupassa, piti ostaa kengät hänelle. Kysyin myyjältä kokoa ja hän penkoi kaikki ko.mallin kengät läpi (värejä oli useita) ja ilmoitti pahoittelevasti että ei löydy haluamaasi kokoa, vain yksi kpl.27 kokoa mutta se on toi punainen joten ei ole. Olin vähän wtf ja kokeilun jälkeen ostin pojalle nämä punaiset kengät joita hän innoissaan esitteli naapurille illalla että ne ovat palomiehen kengät.
Kun muuten sanoin myyjälle että haluamme kokeilla näitä kenkiä niin hän sanoi että joo mo otan ton pohjan irti sieltä niin voit kokeilla että onko koko sopiva ja voitte sitten tilata kengät heidän nettisivuillaan oikean värisenä. Sanoi vielä että eihän se haittaa että se on tämän punaisen kengän pohja mitä kokeilette. :D Pääsiköhän se yli siitä että me ne kengät pojalle ostettiin.
Ot
Vierailija kirjoitti:
Mä olin mun 3 vuotiaan pojan kanssa eilen kaupassa, piti ostaa kengät hänelle. Kysyin myyjältä kokoa ja hän penkoi kaikki ko.mallin kengät läpi (värejä oli useita) ja ilmoitti pahoittelevasti että ei löydy haluamaasi kokoa, vain yksi kpl.27 kokoa mutta se on toi punainen joten ei ole. Olin vähän wtf ja kokeilun jälkeen ostin pojalle nämä punaiset kengät joita hän innoissaan esitteli naapurille illalla että ne ovat palomiehen kengät.
Kun muuten sanoin myyjälle että haluamme kokeilla näitä kenkiä niin hän sanoi että joo mo otan ton pohjan irti sieltä niin voit kokeilla että onko koko sopiva ja voitte sitten tilata kengät heidän nettisivuillaan oikean värisenä. Sanoi vielä että eihän se haittaa että se on tämän punaisen kengän pohja mitä kokeilette. :D Pääsiköhän se yli siitä että me ne kengät pojalle ostettiin.
Ot
Hyvin toimittu :) Tuossakin tilanteessa mielensäpahoittajamamma olisi vain pidätellyt oksennusta,kun myyjä ei automaattisesti tajua että punaiset kengät pojalla on ihan OK.
Eli aika usein tilanteet ratkeavat parhain päin,kun vaan saa suunsa auki ja sanoo mitä mieltä on,eikä odota että toinen päättelee sen jostain nenän asennosta.
Mua kuvottaa ennemmin tollaset vanhemmat joilla on pakkomieli pitää tytöt ja pojat samanlaisena ettei vaan nyt ole mitään sukupuoli syrjintää. Jos tytöt haluaa nostureita katsomaan saa minun puolesta mennä. Se nyt vaan on karu fakta että poikia yleensä kiinnostaa tällaiset asiat luonnostaan enemmän. En ole ikinä pakottanut poikaani leikkimään poikien leikkejä tms, silti jo 1vuotiaana itse löysi auton ja leikki mieluiten sillä. Tytöillä ja pojilla tulee aina olemaan ero tässä maailmassa vaikka mitä yritätte. Tällä en tarkoita mitään syrjintää tai huonoa kohtelua tytöille, mutta ymmärrätte varmaan, jotku asiat tulevat luonnostaan. Ja hyvä niin.
Miksi pitää liioitella? En yhtään usko, että tuollainen tapaus oksettaa ketään. Siis meinaa oksennus tulla. Ärsyttää voi tai suututtaa, mutta että oksettaa? Ihan paskapuhetta.
Ja olen melko varma että sillä on munakin piilossa housuissaan!
Luulin jo otsikon perusteella, että tässä oli kyse siitä nosturista eikä siis nosturista. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö oli pienenä hyvin kiinnostunut kaikista työkoneista, etenkin traktoreista. Toivoi joululahjaksi sellaisia, mutta mitäs hän saikaan sukulaisilta.... barbeja ja vauvanuken. Niillä ei ole koskaan leikkinut.
Eli tytär on lesbo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö oli pienenä hyvin kiinnostunut kaikista työkoneista, etenkin traktoreista. Toivoi joululahjaksi sellaisia, mutta mitäs hän saikaan sukulaisilta.... barbeja ja vauvanuken. Niillä ei ole koskaan leikkinut.
Eli tytär on lesbo
Joo. Mutta miten se liittyy asiaan?
Olenpa joskus kuullut nättejä tyttöjä kutsuttavan nostureiksi.
Minä olisin isänä puristanut tämän miehen kättä! Juuri tuollaista naapurustokulttuuria sitä kaipaa. Isät, jotka arvostavat lapsen kehitystä mieheksi sekä naiseksi. Täällä kun forumilla ihmiset tuovat esimerkkejä että kylläminun jemina tykkää miesten pyöristä ja tarzanista ja jonkun jere tykkää jostain mekoista. Näissähän on ky seessä myös kokonaisuus ja etenkin ryhmä, eivät yksiöt.
Miten niin tämän päivän lapsia? Kyllä työpaikallani lähes jokainen tyttö tykkää leikkiä autoilla ja junilla eikä sitä kielletä tai pidetä ihmeellisenä.