Jos menisit naimisiin, niin ottaisitko miehen sukunimen, jos se olisi RYYNÄNEN!?
En millään haluisi olla nimeltäni mikään Ryynänen mutta toisaalta haluaisin kunnioittaa perinteitä....auttakaa!
Kommentit (26)
Omakaan sukunimeni ei mikään erityisen hieno tai kaunis ole, mutta se on minun enkä sitä lähde vaihtamaan.
Miehellä ja lapsella on hyvä nimi mutta enpä avioituessa sitäkään ottanut. Kauneusarvot jää toiseksi mun muiden arvojen rinnalla.
Itse en miehen sukunimeä ottaisi vaikka se olisi aatelinen.
On hyvä ja kiva et perheellä on sama nimi.
Miehelläni on onneksi tosi neutraali sukunimi tyyliin Laakso, Laine, Aalto (ei kuitenkaan mikään noista).
Jos miehelläni olisi ollut nimi tyyliin Toropainen, Tuppurainen, Kyheröinen, Junttila jne. niin en olisi missään nimessä sitä ottanut enkä lapsillenikaan suostunut laittamaan,vaan olisin pitänyt oman nimeni ja koittanut saada miehenikin vaihtamaan siihen tai sitten olisimme voineet keksiä jonkun aivan uuden oman yhteisen sukunimen.
Valitkaa yhdessä suvun piiristä löytyvä vanha sukunimi, joka molempia miellyttää. Vaikka sitten miehen suvusta, jos se miehen oloa helpottaa.
Pidin omani enkä harkinnutkaan vaihtamista. Silti koko perheellä sama nimi=)
Jos Ryynänen oliskin paha. Voi ei. Mun ystävä meni pian kolme vuotta sitten naimisiin ja vaihtoi oman erikoisen ja persoonallisen (tosi kauniin!!!) sukunimensä miehen nimeen. Ja se on Lahna.
Mä en jaksa ymmärtää. Miksi!!??