Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varatuilla ei ole sen enempää vientiä kuin sinkuilla.

Vierailija
30.08.2016 |

Ero on siinä, että sinkku usein etsii seuraa. Oli kyse sitten satunnaispanosta tai parisuhteesta, sinkku pitää silmät avoimena. Hän etsii ympäristöstään sopivia ehdokkaita ja yrittää edetä näiden kanssa.
Sinkku kokee pettymyksiä, oli hän sitten baarissa tai seuranhakupalvelussa. Hän tapaa kiinnostavia ihmisiä, jotka eivät kiinnostu takaisin. Hän myös huomioi ympärillään kiinnostavia ihmisiä, joihin hän ei pääse ottamaan mitään kontaktia.
Vaikka tapaileminen jatkuisi hieman pidempään, sen päättyessä sinkku lisää sen mielessään epäonnistumisten listaan (mikäli sinkku lopettaa tapailun, hän kokee ettei pääse tutustumaan itseään kiinnostaviin ihmisiin, mikäli toinen osapuoli lopettaa tapailun, sinkku kokee ettei riitä kiinnostaville ihmisille).
.
Sinkku arvioi oman viehättävyytensä alhaiseksi.
.
Varatun tilanne on päinvastainen. Kun joku tekee tuttavuutta hänen kanssaan, hän ei saisi kiinnostua ja lähteä mukaan.
Varattu tulkitsee helposti normaalin ystävällisyyden tai katsekontaktin niin, että toinen osapuoli olisi kiinnostunut. Koska varattu ei vie tilanteita eteenpäin, hän ei tule myöskään torjutuksi. Varatun mieleen jää kuva, että hän olisi saanut toisen ihmisen mukaansa jos olisi halunnut.
.
Näin ollen varattu yliarvioi oman viehättävyytensä.
.
Toki on satunnaisia tapauksia, joissa parisuhde nostaa ihmisen arvoa. Esimerkiksi pukeutuminen tai muu ulkonäkö paranee, myös itsevarmuus voi kohentua jne. Parisuhde itsessään ei kuitenkaan houkuttele ihmisiä, ainoastaan parisuhteen positiiviset seuraukset.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa se on helpompi löytää se vastakappaleensa jos on ihan tavallinen.

totta kai on. tai niin ainakin luulisi. silloinhan "kuka vaan" on sulle sopiva.

Vierailija
22/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kaunis, kouluttautunut ja hoikka nainen, viehätän kusipäisiä miehiä, siksi olen sinkku eli tarjontaa on mutta se on huono. Kaihoisana katson kun monet ei niin-nätit tuttuni ovat vakituisissa suhteissa :( Kaipa se on helpompi löytää se vastakappaleensa jos on ihan tavallinen.

Eli kunnon miehillä on kriteerinä, että pitää olla ei niin nätti? Olipa huono

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kaunis, kouluttautunut ja hoikka nainen, viehätän kusipäisiä miehiä, siksi olen sinkku eli tarjontaa on mutta se on huono. Kaihoisana katson kun monet ei niin-nätit tuttuni ovat vakituisissa suhteissa :( Kaipa se on helpompi löytää se vastakappaleensa jos on ihan tavallinen.

Ehkä olet sinkku siksi koska ymmärrät sinusta kiinnostuvien olevan "kusipäitä". Moni muu ei sitä ymmärtäisi, vaan olisivat suhteissa jotka päätyisivät aina siihen kun "ukko oli narsisti". Tieto lisää tuskaa.

Vierailija
24/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä unohdeta sitä että tietysti halutuimmat tyypit pariutuu ensimmäisenä, sinkuksi jäävät ovat vähän sellasia jämäihmisiä.

Aika usein törmää siihen että sinkut luulevat olevansa jotenkin parempia ja että sinkkuus johtuu vain siitä että heillä on korkemmat kriteerit.

En kuvittele mitään, pystyn realiteeteista havaitsemaan omin silmin ettei väitteesi ole paikkansapitävä. Oikeasti epäviehättävät, kouluttautumattomat, huonotapaiset, köyhät, spurgut, nistit ja suoranaisen tyhmät ihmiset ovat suhteessa. Olen nähnyt miten tasoltaan alhaiset ihmiset löytävät todella helposti seuraa, etenkin huonotasoiset naiset vaihtavat miestä kuin paitaa. Itse suhteellisen älykkäänä ja miellyttävän näköisenä en löydä seuraa. Ei vain onnaa mutta minkäs teet, mieluummin yksin kuin epätyydyttävässä suhteessa.

Voit olla älykäs ja miellyttävän näköinen mutta se ei ilmeisesti tee vielä sinusta halutuimpiin kuuluvaa...

Väärinymmärsit pointtini, en sanonut että olen yleisillä määreillä korkeinta tasoa vaan sitä että minun pitäisi siis järjellä ajateltuna olla suhteessa ja niiden rumempien ja muutenkin ominaisuuksiltaan huonojen ei pitäisi olla. Et ajattele loogisesti. Jos minua huonotasoisemmat löytävät helposti seuraa, minulle, heihin verrattuna paremman tasoiselle sen pitäisi siis olla lasten leikkiä, tämä on loogisesti johdonmukaista. Mutta näin se ei vaan ole vaan olen silti sinkkuna kun rumat ja/tai yksinkertaiset ihmiset pariutuvat oikealta ja vasemmalta.

Vierailija
25/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä unohdeta sitä että tietysti halutuimmat tyypit pariutuu ensimmäisenä, sinkuksi jäävät ovat vähän sellasia jämäihmisiä.

Aika usein törmää siihen että sinkut luulevat olevansa jotenkin parempia ja että sinkkuus johtuu vain siitä että heillä on korkemmat kriteerit.

En kuvittele mitään, pystyn realiteeteista havaitsemaan omin silmin ettei väitteesi ole paikkansapitävä. Oikeasti epäviehättävät, kouluttautumattomat, huonotapaiset, köyhät, spurgut, nistit ja suoranaisen tyhmät ihmiset ovat suhteessa. Olen nähnyt miten tasoltaan alhaiset ihmiset löytävät todella helposti seuraa, etenkin huonotasoiset naiset vaihtavat miestä kuin paitaa. Itse suhteellisen älykkäänä ja miellyttävän näköisenä en löydä seuraa. Ei vain onnaa mutta minkäs teet, mieluummin yksin kuin epätyydyttävässä suhteessa.

Voit olla älykäs ja miellyttävän näköinen mutta se ei ilmeisesti tee vielä sinusta halutuimpiin kuuluvaa...

Väärinymmärsit pointtini, en sanonut että olen yleisillä määreillä korkeinta tasoa vaan sitä että minun pitäisi siis järjellä ajateltuna olla suhteessa ja niiden rumempien ja muutenkin ominaisuuksiltaan huonojen ei pitäisi olla. Et ajattele loogisesti. Jos minua huonotasoisemmat löytävät helposti seuraa, minulle, heihin verrattuna paremman tasoiselle sen pitäisi siis olla lasten leikkiä, tämä on loogisesti johdonmukaista. Mutta näin se ei vaan ole vaan olen silti sinkkuna kun rumat ja/tai yksinkertaiset ihmiset pariutuvat oikealta ja vasemmalta.

Tasokkuus ja järki parinvalinnassa voi olla erilaista kuin tasokkuus ja järki jossain muualla. Ne pariutuu jotka pariutuu, ja ne ei jotka ei.

Vierailija
26/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin sanonut vaan tarkoitin sitä että heille sopivan kumppanin löytäminen on helmpompaa koska tavikset ovat enemmistö. Vain ne yli-itsevarmat, leuhkat ja pinnalliset miehet lähestyvät minua, uskokaa pois, he eivät olisi kenenkään silmissä viehättäviä ja haluttuja. Ei se riitä että on komea, pitää olla myös luonteeltaan miellyttävä ja haluan että mies on fiksu eli umpityhmää en huolisi.

Vierailija
27/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasokkuus ja järki parinvalinnassa voi olla erilaista kuin tasokkuus ja järki jossain muualla. Ne pariutuu jotka pariutuu, ja ne ei jotka ei.

Aika ympäripyöreä vastaus, jossa ei ole järjen hiventäkään. Kyllä tätä asiaa pitää pystyä katsomaan loogisesta näkökulmasta, ja niin sanoinkin että ne minua huonommat pariutuvat kaiken aikaa, älä eksy aiheesta sivuraiteille. Vastasin vain tässä ketjussa esitettyyn virheelliseen väittämään siitä, että vain ominaisuuksiltaan hyvät ihmiset pääsevät suhteeseen. Tuo väite on täyttä roskaa ja sen voi todeta kuka tahansa ihan elävästä elämästä. Joskus sitä ihan hätkähtää kun näkee kaikenlaisilla ihmisillä puolisot.

Vierailija
28/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kivaa selittää itselleen olevansa parempi ihminen kuin sinkku, kun on *päässyt* parisuhteeseen. Ihan kuin yhtään ääliötä tai suoranaista umpimulkkua ei olisi suhteessa tai suhteissainakin ei oltaisi esim. vain yksinäisyyden pelosta.

Olen ollut lähes koko aikuisikäni parisuhteessa, eikä naimisissa ollessani tullut mieleenkään arvottaa ihmisiä parisuhdestatuksen mukaan. 4 vuotta avioeroni jälkeen nelikymppisenä olen huomannut, että muut tekevät sitä kyllä. Harvemmin kovin analyyttiset ihmiset. :)

Hiljattain eräs ikäiseni, minun mittapuullani karmeassa suhteessa elävä nainen surkutteli ystävällisen ylimielisesti osaani. Jos oma ihanne on lapsenhoidosta loistava töykeä JA ilkeä mies, kuten ko. nainen on avoimesti kertonut, eipä siinä mitään. Surkutteluni oli ihan vain koomista. :D

Vierailija
29/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistava, ei loistava :D

T. 29

Vierailija
30/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätänsä varatut, etenkin 45-50 v miehet, arvioivat kiinnostavuutensa täysin pieleen ja luulevat itsrdtäön liikoja. Komea herrasmies on vain urbasnilegenda, ei niitä oikeasti vasn Suomessa ole.

Vierailija
31/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä höpötetään, että varatut ovat ihmisten kermaa ja sinkut ovat alinta roskasakkia? 

On paljon sinkkuja, jotka ovat esim lämminsydämisiä, hauskoja, hyvännäköisiä tai vaikka korkeakoulutettuja.

Ja paljon varattuja, jotka hakkaavat ja pettävät kumppaniaan. Myös kaiken maailman ylipainoisilla kehitysvammaisilla on parisuhteita. 

Ja sitten on myös kamalia sinkkuja ja ihania varattuja. 

Pointtina lähinnä se, millähän perusteilla mahdatte laittaa ihmiset parhausjärjestykseen? 

Vierailija
32/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin sanonut vaan tarkoitin sitä että heille sopivan kumppanin löytäminen on helmpompaa koska tavikset ovat enemmistö. Vain ne yli-itsevarmat, leuhkat ja pinnalliset miehet lähestyvät minua, uskokaa pois, he eivät olisi kenenkään silmissä viehättäviä ja haluttuja. Ei se riitä että on komea, pitää olla myös luonteeltaan miellyttävä ja haluan että mies on fiksu eli umpityhmää en huolisi.

ilmeisesti ei ole tullut mieleen itse lähestyä ketään.

Vierailija
33/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös ihmisiä, joilla on vientiä on he varattuja tai sinkkuja.

Vierailija
34/34 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on täysin totta. Itse olen 183 cm pitkä, 80 kiloinen, urheilullinen mies ja olen vetänyt puoleeni tuolla nettideiteissä vaan 120 kiloisia elämänkoululäskejä, jotka eivät viitsi edes käydä töissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan