Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varatuilla ei ole sen enempää vientiä kuin sinkuilla.

Vierailija
30.08.2016 |

Ero on siinä, että sinkku usein etsii seuraa. Oli kyse sitten satunnaispanosta tai parisuhteesta, sinkku pitää silmät avoimena. Hän etsii ympäristöstään sopivia ehdokkaita ja yrittää edetä näiden kanssa.
Sinkku kokee pettymyksiä, oli hän sitten baarissa tai seuranhakupalvelussa. Hän tapaa kiinnostavia ihmisiä, jotka eivät kiinnostu takaisin. Hän myös huomioi ympärillään kiinnostavia ihmisiä, joihin hän ei pääse ottamaan mitään kontaktia.
Vaikka tapaileminen jatkuisi hieman pidempään, sen päättyessä sinkku lisää sen mielessään epäonnistumisten listaan (mikäli sinkku lopettaa tapailun, hän kokee ettei pääse tutustumaan itseään kiinnostaviin ihmisiin, mikäli toinen osapuoli lopettaa tapailun, sinkku kokee ettei riitä kiinnostaville ihmisille).
.
Sinkku arvioi oman viehättävyytensä alhaiseksi.
.
Varatun tilanne on päinvastainen. Kun joku tekee tuttavuutta hänen kanssaan, hän ei saisi kiinnostua ja lähteä mukaan.
Varattu tulkitsee helposti normaalin ystävällisyyden tai katsekontaktin niin, että toinen osapuoli olisi kiinnostunut. Koska varattu ei vie tilanteita eteenpäin, hän ei tule myöskään torjutuksi. Varatun mieleen jää kuva, että hän olisi saanut toisen ihmisen mukaansa jos olisi halunnut.
.
Näin ollen varattu yliarvioi oman viehättävyytensä.
.
Toki on satunnaisia tapauksia, joissa parisuhde nostaa ihmisen arvoa. Esimerkiksi pukeutuminen tai muu ulkonäkö paranee, myös itsevarmuus voi kohentua jne. Parisuhde itsessään ei kuitenkaan houkuttele ihmisiä, ainoastaan parisuhteen positiiviset seuraukset.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tämä. 

Sinkkuna kun menin baariin ja pöytäseurueessa oli entuudestaan tuntematon henkilö, joka keskusteli kanssani aktiivisesti muttei ollutkaan kiinnostunut romanttisesti, petyin. 

Nyt varattuna samanlaisessa tilanteessa en flirttaile keskustellessa jne. Lopulta minulle usein jää kuva että se tyyppi olisi voinutkin olla kiinnostunut, mutta minä olen varattu joten harmillista hänelle.

Vierailija
2/34 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän oli joku tutkimuskin, jossa oli etteivät varatut osaa arvioida "markkina-arvoaan" oikein, vaan juurikin arvioivat yläkanttiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin kirjoitettu.

Mutta ongelma ei tässä ole se, että varatuilla olisi mielestään paljon vientiä tai että he eivät joudu pettymään. Tällaisesta ei ole mitään haittaa, päinvastoin.

Ongelma on se, että sinkut joutuvat omien pettymystensä päälle murehtimaan vielä sitäkin, miten paljon enemmän heidän varatuista tutuistaan ollaan kiinnostuneita. Tällainen vertailu muihin on aina turhaa, mutta nyt se on vielä virheellistäkin!

Vierailija
4/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaha. no mun mielestä kun vastakkainen osapuoli selkeästi osoittaa mielenkiintonsa ja kauttarantain ja harmittelee pakit saatuaan että toinen on varattu niin mun mielestä johtopäätös siitä että on haluttu varattuna on oikea. Ja jos  paikalla on samaan aikaan useampi sinkku joihin kukaan ei kiinnitä huomiota niin sillon se yksi mehiläiskuningatar/kuningas joka on varattu on viennikkäämpi. Kyse ei ole siitä onko sinkku vai varattu vaan vastakkaista sukupuolta kiinnostaa se joka on puoleensavetävin ja silloin ei katsota siviilisäätyä jos kohde itse ei tee siitä numeroa. 

Mä itse en ole koskaan ollut sinkkuna. No pari kuukautta mut sitä ennen ekat 15 vuotta olin yhdessä saman miehen kanssa, paljon oli miehiä jotka tulivat juttelemaan ja joku olis halunnut viedä mukanaan mutta en ole pettäjätyyppiä. Sitten erosin ja samantien nekin tuntemani tyypit jotka ennen olivat vaan kavereita olivat yhtäkkiä kärkkymässä seurustelusuhdetta. Mun sinkkukavereilla ei ollut kovasti vientiä ja tajusin oikeastaan vasta tuossa kohtaa että he olivat sinkkuja ihan muusta kuin vapaasta tahdostaan. Sitten tapasin nykyisen mieheni jonka kanssa olen ollut nyt 15 vuotta. Mun ja sinkkukaverien välit menivät siinä kun löysin uuden ja kaikin puolin täydellisen miehen (heidän silmiin) niin nopeasti. Sanoivat suoraan että oli epäreilua.

Vierailija
5/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tullut markkinoilta kotiin jo kauan sitten.

Vierailija
6/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä unohdeta sitä että tietysti halutuimmat tyypit pariutuu ensimmäisenä, sinkuksi jäävät ovat vähän sellasia jämäihmisiä.

Aika usein törmää siihen että sinkut luulevat olevansa jotenkin parempia ja että sinkkuus johtuu vain siitä että heillä on korkemmat kriteerit.

Vierailija
7/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä unohdeta sitä että tietysti halutuimmat tyypit pariutuu ensimmäisenä, sinkuksi jäävät ovat vähän sellasia jämäihmisiä.

Aika usein törmää siihen että sinkut luulevat olevansa jotenkin parempia ja että sinkkuus johtuu vain siitä että heillä on korkemmat kriteerit.

Just näin. Mä en ole koskaan itseasiassa edes kuullut kenenkään jo varatun arvioivan omaa asemaansa haluttavana yksilönä mutta sinkuilla jutut ovat melkoisia eikä koskaan sellaisia että ajattelisivat millään tavalla olevansa epäviehättäviä vaan aika moni todella ihan tavallinen tallukka kuvittelee olevansa hemaiseva hempukka jota kaikki varatut miehet himoitsevat yli kaiken. Jostain syystä eivät kuitenkaan sinkkumiehet ole kiinnostuneet heistä, ainaostaan ne varatut:) Minua on aina kiinnostanut tämä ajatusmaailma. 

Tosiasia on että sekä miehistä että naisista parhaat ovat varattuja jo ennen kaksikymppisiä, saattaa olla että vaihtoa tapahtuu mutta periaatteessa sinkkuja eivät ole koskaan.

Vierailija
8/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiris kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Mä en ole koskaan itseasiassa edes kuullut kenenkään jo varatun arvioivan omaa asemaansa haluttavana yksilönä mutta sinkuilla jutut ovat melkoisia eikä koskaan sellaisia että ajattelisivat millään tavalla olevansa epäviehättäviä vaan aika moni todella ihan tavallinen tallukka kuvittelee olevansa hemaiseva hempukka jota kaikki varatut miehet himoitsevat yli kaiken. Jostain syystä eivät kuitenkaan sinkkumiehet ole kiinnostuneet heistä, ainaostaan ne varatut:) Minua on aina kiinnostanut tämä ajatusmaailma. 

Tosiasia on että sekä miehistä että naisista parhaat ovat varattuja jo ennen kaksikymppisiä, saattaa olla että vaihtoa tapahtuu mutta periaatteessa sinkkuja eivät ole koskaan.

Aikamoista yleistystä, että sinkut ajattelisivat itsestään noin tai että sinkut ja varatut ovat jaettavissa noin karkeasti. Minä esimerkiksi olen ihminen, joka olen ollut varattu jo ennen kaksikymppistä, mutta nyt olen sinkku. Eli olenko jämä vain naisista parhaimmistoa?

Vierailija
9/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että se "varattuna olisi vientiä" on väärä olettamus. Ihan samanlaista vientiä sinkkunakin on. Jos se varattu lähtisi sen "viennin" mukaan, aika äkkiä hänkin huomaisi, että eipäs sitä vientiä oikeasti ollutkaan, vaan pleijerihän tämä oli.

Vierailija
10/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä näkisin, että pohjimmainen syy tähän on se, että asiat tuntuvat aina tapahtuvan silloin, kun niitä ei odota, ja jos jotain haluaa ja odottaa, ei mitään tapahdu. Esimerkki satunnaisseuranhausta:

Jos sinkkuna olet päättänyt, että palaat illanvietosta kotiin sohvalle katsomaan Neiti Marplea jäätelökulhon kanssa, olet jättänyt ihokarvat ajelematta jo ajat sitten ohitetun deadlinenkin jälkeen ja olet pukenut päällesi virttyneimmät perintöalusvaatteet, on paljon todennäköisempää, että joku haluaa viettää yön kanssasi. Jos asuntosi on kuin pommin jäljiltä, likaisia sukkia roikkuu kattovalaisimesta ja toissapäiväiset pitsantähteet on sängyn vieressä, tämä ihana-joku luultavasti haluaa viettää sen yön juuri sinun luonasi. Jos taas olet puunannut itsesi parhaimmillesi ja innosta puhkuen ja määrätietoisena lähdet yöhön valmiina löytämään jonkun, et tasan löydä ketään joka kiinnostuisi sinusta, tai josta kiinnostuisit itse. 

Toisaalta myös epätoivoisuus haisee pahalle ja kauas. Esim. itse en ikinä voisi kiinnostua jostakusta, joka yrittelee vähän sieltä täältä. Uskon tämän olevan iso vaikutin siihen, miksi jo pariutunut näyttäytyy kiinnostavampana - hänen ei tarvitse yrittää. (Kaikkein vastenmielisimpiä ovat silti ne pariutuneet, jotka silti epätoivoisesti yrittelevät kaikkia.)

Vierailija
11/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa "varatuista" palaa elämänsä aikana vielä useaankin otteeseen sinkuiksi. Harvoin se suhde ensirakkauden kanssa jää viimeiseksi.

Vierailija
12/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että se "varattuna olisi vientiä" on väärä olettamus. Ihan samanlaista vientiä sinkkunakin on. Jos se varattu lähtisi sen "viennin" mukaan, aika äkkiä hänkin huomaisi, että eipäs sitä vientiä oikeasti ollutkaan, vaan pleijerihän tämä oli.

No jos se on viennin mukaan päätynyt niin olihan sitä vientiä sitten. Ei kai "vienti" mitään avioliittoa tarkoita? 

Vierailija
13/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa "varatuista" palaa elämänsä aikana vielä useaankin otteeseen sinkuiksi. Harvoin se suhde ensirakkauden kanssa jää viimeiseksi.

En ole ensimmäisen lainauksen kanssa samaa mieltä jämäihmisistä, mutta vaikkei suhde ensirakkauden kanssa jääkään viimeiseksi, se ei myöskään tarkoita, että ennättäisi pitkään viettää sinkkuaikoja suhteiden väleissä. 

Vierailija
14/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ovat varattuja-fraasi on yksi typerimmistä ja useimmin viljellyistä, se ei ole faktuaalisesti paikkansapitävä ollenkaan. Ihan objektiivisesti arvioituna jopa kaikilta ominiasuuksiltaan huonotasoiset miehet ja naiset saavat kumppanin, täten ollen tuo väite on huvittavan epälooginen.

Vierailija
15/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on. Itse olen varattu ja hsen sinkuista seuraa sikdi, että kahden varatun seurustelu loppuu siihen kun yhteistä aikaa on liian vaikea järjestää. Ja sinkulla on valmiina kämppä, missä voi olla rauhassa sen 3-4 tuntia. Meille ei voi tulla kun lapset ovat vielä kotona.

N47

16/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat ovat varattuja-fraasi on yksi typerimmistä ja useimmin viljellyistä, se ei ole faktuaalisesti paikkansapitävä ollenkaan. Ihan objektiivisesti arvioituna jopa kaikilta ominiasuuksiltaan huonotasoiset miehet ja naiset saavat kumppanin, täten ollen tuo väite on huvittavan epälooginen.

Näin on. Kaikenlaiset ihmiset pariutuvat ja kaikenlaiset ovat sinkkuina.

Vierailija
17/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuvittele mitään, pystyn realiteeteista havaitsemaan omin silmin ettei väitteesi ole paikkansapitävä. Oikeasti epäviehättävät, kouluttautumattomat, huonotapaiset, köyhät, spurgut, nistit ja suoranaisen tyhmät ihmiset ovat suhteessa. Olen nähnyt miten tasoltaan alhaiset ihmiset löytävät todella helposti seuraa, etenkin huonotasoiset naiset vaihtavat miestä kuin paitaa. Itse suhteellisen älykkäänä ja miellyttävän näköisenä en löydä seuraa. Ei vain onnaa mutta minkäs teet, mieluummin yksin kuin epätyydyttävässä suhteessa.

Vierailija
18/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin eivät varatut hae seuraa, ja ole hyvin tietoisia siitä saavatko sitä vai eivät? Kuinka moni todella on nyt siinä suhteessaan jossa haluaa olla elämänsä loppuun saakka? En minä ainakaan.

Vierailija
19/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuvittele mitään, pystyn realiteeteista havaitsemaan omin silmin ettei väitteesi ole paikkansapitävä. Oikeasti epäviehättävät, kouluttautumattomat, huonotapaiset, köyhät, spurgut, nistit ja suoranaisen tyhmät ihmiset ovat suhteessa. Olen nähnyt miten tasoltaan alhaiset ihmiset löytävät todella helposti seuraa, etenkin huonotasoiset naiset vaihtavat miestä kuin paitaa. Itse suhteellisen älykkäänä ja miellyttävän näköisenä en löydä seuraa. Ei vain onnaa mutta minkäs teet, mieluummin yksin kuin epätyydyttävässä suhteessa.

Voit olla älykäs ja miellyttävän näköinen mutta se ei ilmeisesti tee vielä sinusta halutuimpiin kuuluvaa...

Vierailija
20/34 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kaunis, kouluttautunut ja hoikka nainen, viehätän kusipäisiä miehiä, siksi olen sinkku eli tarjontaa on mutta se on huono. Kaihoisana katson kun monet ei niin-nätit tuttuni ovat vakituisissa suhteissa :( Kaipa se on helpompi löytää se vastakappaleensa jos on ihan tavallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän