Te tavalliset naiset, jotka olette löytäneet menestyneen/hyväosaisen miehen...
Miten teitte vaikutuksen mieheen ja mitkä asiat saivat teidät yhteen? Useinhan monet ottavat puolison vähän samoista piireistä. Silti aina joskus törmää pariskuntiin, jossa tavallisesti koulutettu, heikkotuloinen ja ehkä ei-niin-hyväosainen on päätynyt yhteen toisentyyppisen kanssa.
Kommentit (28)
Tutustuimme saman (hieman omituisen) harrastuksen parissa, enkä tiennyt aluksi mieheni suvusta yms.
En todellakaan tajua. Ite oon töissä kaupan kassalla ja mies on joku insinööritohtori ja yliopistossa duunissa. Eikä ole edes mikään sohvaperuna vaan käy salilla paljon. No en valita :D
Meillä meni niin päin, että minä tulin ns. paremmasta perheestä ja mies duunariperheestä, mutta sitten kävikin niin, että minusta tuli duunari ja miehestä korkeasti koulutettu.
Mieheni on aina sanonut, että persoonani ja kauneuteni sytytti hänet. Hän on varakas ja hyvästä perheestä. Itselläni ei varsinaisesti ole koulutusta tai ammattia.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tajua. Ite oon töissä kaupan kassalla ja mies on joku insinööritohtori ja yliopistossa duunissa. Eikä ole edes mikään sohvaperuna vaan käy salilla paljon. No en valita :D
"Joku insinööritohtori" kertoo kyllä paljon sinusta. Et tiedä edes miehesi tarkkaa ammattia/virkaa!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku insinööritohtori" kertoo kyllä paljon sinusta. Et tiedä edes miehesi tarkkaa ammattia/virkaa!?
No, ehkä se ei halua tunnistamista, sen takia ei kerro sen olevan joku otaniemen nanoteknologian se ja se....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus se selitti mitä tekee ku kysyin mutta en tajunnu siitä mitään :D jotain teknisiä juttuja
Minulla on matala koulutus, ja tulen rikkinäisestä, "huonosta" perheestä. Mutta se ei tarkoita, ettenkö olisi ihana, huumorintajuinen ja älykäs.
Mies huomasi minut netissä, Facebookissa, eräässä paikkakunta-ryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööritohtori ei ole ammatti eikä virka, lähinnä joku oppiarvo jos jotain... Että jotain toi sun kommenttisi kertoo susta.
Tapasimme nuorina, mies armeijassa ja minä lukiossa. Itse kävin amk:n ja pienellä palkalla työskentelen, tosin vakipaikka. Mies duunariammatissa tienaa neljä-viisi kertaa minun palkkani. Sinänsä sis hyväosainen mies palkan suhteen, muta tekee kyllä sen eteen töitäkin sen verran ettei monella kantti kestäisi (kuten minulla).
Vierailija kirjoitti:
Tutustuimme saman (hieman omituisen) harrastuksen parissa, enkä tiennyt aluksi mieheni suvusta yms.
Mansikkahillo-bondage?
Meillä mä olen se hyväosainen ja varakas ja mies on köyhä, mutta komea ja taitava sängyssä. Tapasimme ihan baaritiskillä. Ostin juuri asunnon meille ja huonekalut sinne ja ruokaa kotiin. Lisäksi lahjoitin vanhat huonekaluni miehelle, voi myydä ne ja saa rahaa. Mutta kyllä joku kohta silti tulee sanomaan, että takuulla silti jotenkin loisin sen miehen lompakolla.
N37
Miksi "tavallinen" on ap:n mielestä sama asia kuin "heikkotuloinen"? Mitä edes tarkoittaa "tavallisesti koulutettu"?
Minä olet valmistunut yliopistosta ja olen keskipalkkainen. Silti katson olevani ihan tavallinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus se selitti mitä tekee ku kysyin mutta en tajunnu siitä mitään :D jotain teknisiä juttuja
Mulla sama juttu. Mies oli selittänyt mulle liian monimutkaisesti, kun jostain syystä luuli että tiedän aihepiiristä enemmän. Sitten kun hän kerran selosti äidilleni, mitä hän tekee, niin johan minäkin ymmärsin!
Minä tapasin mieheni irkissä. Ollaan molemmat ikiteekkareita, mutta mies menestynyt ja minä luuseri. Mies kiinnostui minusta, kun väittelimme ja minulla oli mielipiteitä, jotka osasin perustella. Minulle jäi siitä keskustelusta sellainen fiilis, että kinasteltiin ja oltiin tärkeistä asioista ihan eri mieltä. Nyt jo 16 vuotta naimisissa.
Olisipa kiehtovaa tavata menestyvänä naisena "tavallinen mies" (mitä ap mahtoi tarkoittaa? Kouluttamaton? Syrjäytynyt? Sivistymätön? Köyhä? Laiska ja saamaton?) joka varta vasten etsisi "menestyvää naista". Huh huh, puistattava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi "tavallinen" on ap:n mielestä sama asia kuin "heikkotuloinen"? Mitä edes tarkoittaa "tavallisesti koulutettu"?
Minä olet valmistunut yliopistosta ja olen keskipalkkainen. Silti katson olevani ihan tavallinen nainen.
Tuo jaottelu aiheuttaa jo hieman epämiellyttävän mielikuvan ihmisestä joka katsoo ihaillen ylöspäin "herroja". Varmaan edessä olisi loistava suhde noista asetelmista.
Joskus se saattaa näyttää siltä että toinen on jotenkin heikompi tai muuta mutta harvemmin näin kuitenkaan on. Sun pitää muistaa myös se että vaikka koulutuksen tärkeyttä korostetaan niin se ei kuitenkaan ole eikä varsinkaan Suomessa mikään hyväosaisuuden mittari vaan kaikille saavutettavissa oleva asia.
Mun lapsista toinen on yliopistossa ja toinen tekee omaa bisnestä eikä mene minnekään jatko-opintoihin. he ovat kummatkin samoista vanhemmista ja olosuhteista kotoisin ja kummallakin omat vahvuudet. enemmän olen huolestunut kouluja käyvästä, Suomessa kun ei ole takeita siitä että monen vuoden opiskelujen jälkeen saa työpaikkaa. Toisella on jo sievoinen pesämuna tallessa omien bisnesten vuoksi (maksaa veroja niistä) .
Meillä kaikilla on omat vahvuutemme ja tietyntyyppiset ihmiset hakevat tiettyjä ominaisuuksia siitä tulevasta puolisosta. Ne eivät kuulu ulkopuolisille.