Kielikeskuksen kurssit yliopistossa
Kiinnostaisi aloittaa uuden kielen opiskelu yliopistossa ja kielikeskuksella näyttäisi olevan kiinnostavia kursseja tarjolla. Haluaisin tietää millaisia kurssit yleensä ovat ja miten en eroavat esimerkiksi lukion kursseista. Onko paljon läksyjä, pitääkö oikeasti olla aktiivinen tunneilla jne.
Kertokaa kokemuksia :)
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittanut yliopistossa lukemaan uutta kieltä vapaaehtoisesti, mutta pakollisten, tutkintoon kuuluvien kurssit meni näin: opetustahti on kovempi. Siis vaikka jos lukiossa opiskelet venäjää kolme vuotta niin samat asiat on tarkoitus opiskella vuodessa, jos valitset kielen, jota oikein opit.
Itse luin ylimääräisenä kielenä ranskaa, arvostelu oli hyväksytty/hylätty ja kyllä se taas oli aika leppoisaa. En kyllä oppinut oikein mitään. Ekat kurssit oli kertailua ja sitten yhtäkkiä oltiinkin jo kurssilla, jolla oli natiiviopettaja ja vaikeustaso pomppasi korkeammalle, ei ihan siihen, mihin mun taidot riitti.
Tuosta kovasta opiskelutahdista olenkin kuullut paljon. Se ei ole suurin huoleni, vaan kurssien mahdollinen työläys. Kieliopinnot tulisivat ylimääräisenä kaiken pakollisen lisäksi, ihan vaan omaksi iloksi haluan opiskella uuden kielen. Kavereilta oon kuullut juttuja vain näistä pakollisista englannin/ruotsin kursseista, mutta harvempi on sitten opiskellut mitään vapaaehtoista kieltä.
ap
En ole aloittanut yliopistossa lukemaan uutta kieltä vapaaehtoisesti, mutta pakollisten, tutkintoon kuuluvien kurssit meni näin: opetustahti on kovempi. Siis vaikka jos lukiossa opiskelet venäjää kolme vuotta niin samat asiat on tarkoitus opiskella vuodessa, jos valitset kielen, jota oikein opit.
Itse luin ylimääräisenä kielenä ranskaa, arvostelu oli hyväksytty/hylätty ja kyllä se taas oli aika leppoisaa. En kyllä oppinut oikein mitään. Ekat kurssit oli kertailua ja sitten yhtäkkiä oltiinkin jo kurssilla, jolla oli natiiviopettaja ja vaikeustaso pomppasi korkeammalle, ei ihan siihen, mihin mun taidot riitti.