Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö alkoholistille olla kylmä, lämmin vai etääntyä?

Vierailija
30.08.2016 |

Mulla on veli joka on alkoholisti. Meillä on hyvä suhde, mutta alkoholista ei saa puhua.. En näe häntä koskaan humalassa ja on aina mulle kiltti ja reilukin. Tiedän kuitenkin ongelman. Olen siitä joskus sanonut ja hän on ärtynyt kommenteistani, että ihan tabu se ei ole. Nyt mietin vaikuttaako mun käytös asiaan mitenkään. Onko meidän hyvät välit (alkoholingelma on niinkuin sitä ei olisikaan) yhtään ratkaisevaa puoleen tai toiseen. Hän ei ole alkoholinkäytöllään siis suoranaisesti pilannut multa mitään. Surettaa vaan näin sivusta katsottuna sen touhut..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihan normaalisti. Kun ei ole veli sinulta pilannut mitään.

Jos hän joskus tahtoo sairaudestaan parantua, niin on paäjon helpompaa, jos on ennestään läheisiä kotka eivät itse ole suurkuluttajia.

Vierailija
2/4 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa sitten oma asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin veljeni on ainakin satunnainen suurkuluttaja.

Pidän asiaa salassa vanhalta äidiltämme, jota haluan suojella. Oma isämme oli alkoholisti ja siitä kärsimme kaikki. Veljellemme olen sanonut pari kertaa, ettei tee samaa kuin isä meille. Muuten en ole puuttunut. Veljen perheen kuuluu puuttua, jos asia heitä hiertää.

Alkoholisti voi olla juomatta vain omasta päätöksestään, muiden yritykset ei auta.

Vierailija
4/4 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on alkoholisti. Lapsuuteni oli ihan hyvä (en tajunnut sitä silloin, ei ollut aggressiivimen tms), mutta vanhemmat erosivat sen takia. Nyt kun minulla on lapsia, on hän monet kerrat tullut kännissä kylään. Tätä en hyväksy enää lainkaan, olen sanonut että selvinpäin on hyvinkin tervetullut mutta kännissä ei tarvitse edes soittaa. Eipä ole paljoa näkynyt tai kuulunut hänestä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan