Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa nainen, joka ei oleta miehen maksavan?

Vierailija
29.08.2016 |

Esim elokuvalippua? Kahvia? Ylipäätään treffejä, tai yhtään mitään!
Haluan itse maksaa oman osuuteni koska ensinnäkin haluan maksaa itse ja pystyn siihen. En halua olla tilivelvollinen kenellekkään eikä tulisi mieleenkään alkaa vaatia miestä maksamaan yhtään mitään. En ikinä edes kehtaisi. Viimeinen asia mitä haluaisin miehen ajattelevan minusta on se, että olisin hänen kanssaan vain rahan vuoksi.
N24

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuli mieleen kun puhuimme asiasta ystäväni kanssa ja hän oli aivan tyrmistynyt tästä ajatuksesta (hänen mielestään mies maksaa aina).

Vierailija
2/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapalstalla yksi harvoista ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Kannatan tasa-arvoa yleensäkin, joten myös tässä asiassa.

Vierailija
4/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olet. Kaikki muut maailman naiset olettavat miehensä maksavan mutta onneksi sinä olet uniikki lumihiutale!

Vierailija
5/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Olen ollut kaltaisiesi kanssa treffeillä. Teitä on itse asiassa aika paljon tai sitten prinsessat vaan eivät ole sattuneet mun kohdalle.

Vierailija
6/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu, et todellakaan ole.

Vierailija
7/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä miksi nyky-yhteiskunnassa miehen tulisi maksaa. Naiset käyvät kuitenkin töissä ja ansaitsevat omat rahansa. Pyrin itse maksamaan joko oman osuuteni tai sitten vuorotellen tarjotaan toisillemme miehen kanssa, millainen fiilis nyt sattuu olemaan. 

Vierailija
8/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

t. N55

Vierailija
9/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole uniikki. Ei miehillä ole nykyään varaa mitään maksaa edes joten tähän on monen tyytyminen halusi tai ei.

Vierailija
10/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Suurimmalle osalle tää ei oo mikään ongelma, jokainen maksaa omansa, tarjotaanko puolin toisin vai miten mennään. Näistä asioista suuren ongelman tekeminen kertoo jonkinasteisesta sosiaalisesta ongelmasta.

Vierailija
11/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Tasa-arvon ajaminen vaatii sitä, että on nähtävä myös naisten etuoikeudet ja pyrittävä niistä eroon. Sovinistisia asenteita ei pidä väittää "hyviksi tavoiksi" tai "herrasmiesmäisyydeksi". Toiselle voi tarjota kohteliaisuuttaan kuka haluaa, mutta sukupuolen perusteella ei pidä olettaa mitään. N37

Vierailija
12/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Kyllä nykyään suomessa pääasiassa oletetaan että maksetaan omat jutut. Toista se on muualla maailmassa, mutta Suomessa näin. Ja ihan hyvä niin. Täällä kuuluu kulttuuriin että ylpeesti naisetkin osaa tulla toimeen omillaan.

Vierailija
13/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään sitä _oleta_ mutta olen kyllä iloinen jos mies maksaa.

Vierailija
14/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on mammoilla toinen ääni kellossa toisessa ketjussa.

Vierailija
15/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Se on lähinnä vaivaannuttavaa, jos mies pyrkii maksamaan, vaikka tekisikin sen vain kohteliaisuuttaan.

Joskin hyvässä suhteessa rahan kanssa ei ole tarvetta niin ronklata, vaan puolin ja toisin voidaan tarjota toiselle. Ihan vaan asioinnin nopeuttamiseksi (ei tarvitse juuttua kassalle niin pitkäksi aikaa tai säheltää takaisinmaksujen kanssa) tai yksinkertaisesti toisen ilahduttamiseksi tai kiitokseksi jostain.

Minusta on tärkeää pitää suhteessa mukana reiluus ja tasapuolisuus, mutta niin ettei sorruta niuhottamaan ja ajatella kaikessa ensimmäisenä kustannuskysymyksiä ja niiden järjestämistä.

Vierailija
16/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olet. Kaikki muut maailman naiset olettavat miehensä maksavan mutta onneksi sinä olet uniikki lumihiutale!

Kyllä se AV:lla ainakin siltä vaikuttaa

http://www.vauva.fi/keskustelu/2648815/miten_ilmoittaa_naiselle_etten_a…

Vierailija
17/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään oleta tapailuvaiheessa, mutta oletan, että jos suhteesta tulee vakava, niin jossain vaiheessa laitetaan pystyyn yhteinen talous. Viimeistään lapsia hankkiessa mutta mieluummin jo ennen sen, että näkee, miten homma toimii. Olen itse hyvätuloinen eli luultavasti jään tässä tilanteessa taloudellisesti "miinukselle", mutta mielestäni silti minulla on jonkintasoinen elatusvelvollisuus kumppanistani. 

Tykkään kyllä muuten treffeillä välillä tarjota ja ilahdun myös miehen tarjotessa, mutta en siis oleta tämän tarjoamisen olevan automaatio enkä vedä hernettä nenään, jos sitä ei tapahdu. 

Vierailija
18/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta miehen maksavan ja varsinkaan tuttavuuden alkuvaiheessa en edes suostu siihen että mies maksaa vaikka mies yrittäisi maksaa. En halua jäädä minkäänlaiseen velkaan.

Olen aika valpas kaikenlaiselle hyväksikäytölle ja haluan äkkiä karkuun suhteesta missä esiintyy hyväksikäyttöä tai vallankäyttöä. Parisuhteessani ei saa esiintyä hyväksikäyttöä kumpaankaan suuntaan. Raha-asioista pitää olla valmis puhumaan avoimesti, alusta asti.

Vierailija
19/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti on mammoilla toinen ääni kellossa toisessa ketjussa.

Emme varmaan sitten lukeneet samaa toista ketjua. Minä meinaan sain siitä ihan toisenlaisen vaikutelman. Olihan siellä muutaman toivomassa miehen hoitavan maksupuolen, mutta näin muistinvaraisesti sanoisin, että useimmat mammat olivat valmiita joko maksamaan itse omat lippunsa ja kahvinsa tai sitten seuraavalla kerralla tarjoamaan puolestaan miehelle.

Vierailija
20/31 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina tarjoudun maksamaan (kaivan lompakon esiin ja pidän näennäisesti itsestäänselvyytenä, että maksan), mutta jotta mes saa toisen mahdollisuuden, pitää hänen maksaa.