Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmoittaa naiselle, etten aio maksaa treffejä?

Vierailija
29.08.2016 |

Miten pyydän naista treffeille teatteriin, niin ettei tämä oleta minun hankkivan myös hänelle lippua? Ei ole tapana lahjoitella rahaa ihmisille, joten mielestäni molemmat maksavat omat menonsa. Olisi kuitenkin mukava pyytää naista mukaan kanssani, josta tämä tietenkin voi kieltäytyä jos ei halua laittaa rahaa tuollaiseen.

Kommentit (818)

Vierailija
61/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Olen erittäin varakas nainen, ja periaatteesta olen sitä mieltä että jos toinen kutsuu treffeille teatteriin, kutsuja maksaa. Ja sitten vastavuoroisesti se joka ei maksa lippuja, tarjoaa väliaikadrinkit tai sen jälkeiset drinkit baarissa.

Ihan kohteliaita peruskäytöstapoja tuollainen, ei mitään tasa-arvo/ lompakkoloispaskaa. Näkee että suuri osa täällä käyvistä miehistä on sosiaalisilta tavoiltaan hyvin rajoittuneita ja epäkohteliaita. Samat miehet huutelevat idän naisten ihanuuden perään ja mollaavat suominaisia, vaikkakin juuri ne idän naiset ovat sanan varsinaisessa merkityksessä enemmän lompakkoloisia kuin kodin ulkopuolella työssä käyvät, monesti miehiään paremminkin tienaavat naiset.

Vierailija
62/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap, voit kysyä, että naiselta, että lähdetkö tasa-arvoisille treffeille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse jos haluaisin pyytää miestä elokuviin/teatteriin, niin voisin kyllä varautua maksamaan tarvittaessa seuralaisenikin lipun hinnan. Jos olisin sarjadeittailija, niin sitten tietenkin voisi olla tiukempaa. Ilmeisesti ap:n kohdalla kuluu jo liikaa treffailuun rahaa tai sitten on vain pihi äijä. Kummatkin turn off.

Vierailija
64/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap... Vaikka maksat naiselle parit treffit alussa, ei se tarkoita että nainen olettaa sinun maksavan jatkossa kaiken. Mulla ainakin mennyt niin, että mies maksaa kun "treffaillaan" ja kun suhde on muuttunut seurusteluksi maksetaan omat osuutemme ja minäkin maksan miehen juttuja. Kun muutetaan yhteen, se maksaa enemmän joka tienaa enemmän. Omituista ettei nää asiat ole ihan itsestäänselvyyksiä monille miehille. Btw, olen päätynyt seurustelemaan vain sellaisten miesten kanssa jotka ovat tarjonneet minulle treffeillä, olipa se sitten kahvikupponen tai illallinen hienossa ravintolassa. Jos mies ei voi edes ekoja treffejä kustantaa niin millaisen kuvan se antaa naiselle? Sellaisen, että jos tuon kanssa päädyn asumaan yhteen, naimisiin tai hankkimaan perheen, käyttää hän kaikki rahansa vain itseensä eikä yhteisiin juttuihin. No thank you.

Miten niin vain itseensä? Jos maksaa oman lentolippunsa ja puolet hotellista, niin siinähän on jo puolet matkasta maksettu. Aika naurettava oletus, että enemmän tienaava maksaisi enemmän. Molemmat maksavat yhtä paljon ja jokainen tekee omilla yli jäävillä rahoillaan mitä haluaa. Ei tarvitse rahasta tapella.

Eipä ollut taaskaan yllätys, että vauva-foorumilta ei löydy laadukkaita naisia, vaan sellaisia, joilla on tasa-arvo opittu satukirjasta.

-AP

Ja sinulla ei taida olla mitään tietoa perhe-elämästä. Esimerkiksi siitä, että kun lapsia syntyy, syntyy menoja, jotka eivät ole kummankaan omia. Ja toinen vanhemmista menettää yhteisen lapsen takia ison osan tuloistaan tilapäisesti, ja myös pysyvästi osan ansiokehityksestään. Jos näistä ei voi keskustella asiallisesti, ei kannata perhe-elämästä haaveilla.

Vierailija
65/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä pyydät naista ulos kalliiseen tekemiseen? Vai etkö sä tarjoaisi edes omalle vaimollesi? 

Tapaillessa on ihan OK käydä vain kävelyllä, lenkillä, istua iltaa kahvilassa tai kotona, pelata lautapelejä, käydä ilmaiskonserteissa ja muissa tapahtumissa. Sitten kun toiseen on tutustunut paremmin ja voi todeta että haluaa antaa toiselle (rahanarvoisen) lahjan, kuten teatterielämyksen, niin sittenhän homma on ihan hallussa. En minäkään ryhtyisi ostamaan kalliita pääsylippuja tuntemattomalle - toisaalta en myöskään tuosta vain pyytäisi mukaani tuntematonta ihmistä moiselle reissulle, ellei hän olisi etukäteen kertonut että aikoo itse mennä. 

Koska haluan mennä katsomaan esityksen, eikä minulla ole sinne seuraa. Toki voin mennä yksinkin, mutta voisi olla kiva mennä kahdestaan nyt kun noita naisia näyttää olevan jonossakin.

Pääsääntöisesti pyydänkin naisia nimenomaan maksuttomiin tekemisiin, jotta ei tule tätä ongelmaa.

Taisin kymmenen vuoden parisuhteen aikana tarjota avovaimolleni pari kertaa illallisen.

-AP

Vierailija
66/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse joku ilmaisesitys kulttuurin saralla, niitä on vaikka miten paljon. Menkää ilmaispäivänä vaikka taidenäyttelyyn museoihin. Ei tule maksuoneglmia.

Vierailija
67/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle joka kannattaa tasan 50/50 -kustannusten jakoa suhteessakin: Mitens sitten mahdollisen äitiysloman aikana kulut katetaan? Ja hoitovapaan? Vieläkö 50/50 vai saako nainen sinulta mitään tukea siinä että "uhraa" omaa urakehitystään, eläkekertymäänsä ja palkkatuloja teidän yhteisen lapsen vuoksi?

Vierailija
68/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap... Vaikka maksat naiselle parit treffit alussa, ei se tarkoita että nainen olettaa sinun maksavan jatkossa kaiken. Mulla ainakin mennyt niin, että mies maksaa kun "treffaillaan" ja kun suhde on muuttunut seurusteluksi maksetaan omat osuutemme ja minäkin maksan miehen juttuja. Kun muutetaan yhteen, se maksaa enemmän joka tienaa enemmän. Omituista ettei nää asiat ole ihan itsestäänselvyyksiä monille miehille. Btw, olen päätynyt seurustelemaan vain sellaisten miesten kanssa jotka ovat tarjonneet minulle treffeillä, olipa se sitten kahvikupponen tai illallinen hienossa ravintolassa. Jos mies ei voi edes ekoja treffejä kustantaa niin millaisen kuvan se antaa naiselle? Sellaisen, että jos tuon kanssa päädyn asumaan yhteen, naimisiin tai hankkimaan perheen, käyttää hän kaikki rahansa vain itseensä eikä yhteisiin juttuihin. No thank you.

Miten niin vain itseensä? Jos maksaa oman lentolippunsa ja puolet hotellista, niin siinähän on jo puolet matkasta maksettu. Aika naurettava oletus, että enemmän tienaava maksaisi enemmän. Molemmat maksavat yhtä paljon ja jokainen tekee omilla yli jäävillä rahoillaan mitä haluaa. Ei tarvitse rahasta tapella.

Eipä ollut taaskaan yllätys, että vauva-foorumilta ei löydy laadukkaita naisia, vaan sellaisia, joilla on tasa-arvo opittu satukirjasta.

-AP

Ja sinulla ei taida olla mitään tietoa perhe-elämästä. Esimerkiksi siitä, että kun lapsia syntyy, syntyy menoja, jotka eivät ole kummankaan omia. Ja toinen vanhemmista menettää yhteisen lapsen takia ison osan tuloistaan tilapäisesti, ja myös pysyvästi osan ansiokehityksestään. Jos näistä ei voi keskustella asiallisesti, ei kannata perhe-elämästä haaveilla.

Mitä tekemistä tällä on keskusteltavan asian kanssa? Tottakai lapsestasi aiheutuvat kulut ovat sinun kulujasi. Senhän sanoo jo lakikin. Jos toinen jää kotiin lasten takia, niin tämä luonnollisesti otetaan huomioon.

Vierailija
69/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitäkin naisia on jotka haluaa elää noin. Harvakseltaan mutta kuitenkin löytyy. Molemmat elää omaa elämää ja rahoittavat vain omia kustannuksia. Lapsia siihen perheesen ei synny. Siinä ei sitte myöskään osteta asuntoa, mökkiä tai matkusteta yhdessä. Se kun on väärin toista kohtaan jos toinen valitsee kohteen.

Vierailija
70/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap rakas, pidätkö mieluummin kiinni tästä yhdestä periaatteestasi kuin annat itsellesi mahdollisuuden löytää elämäsi rakkaus? Elämä on valintoja. Periaatteesi kanssa sinulle ei avaudu yhtä paljon ovia parisuhdemarkkinoilla. Muutenkin... Teatterissa ei voi edes kunnolla jutella toisen kanssa. Menkää lasilliselle tai kahville! Ja sinä tarjoat herra jestas!

Vierailija
71/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle joka kannattaa tasan 50/50 -kustannusten jakoa suhteessakin: Mitens sitten mahdollisen äitiysloman aikana kulut katetaan? Ja hoitovapaan? Vieläkö 50/50 vai saako nainen sinulta mitään tukea siinä että "uhraa" omaa urakehitystään, eläkekertymäänsä ja palkkatuloja teidän yhteisen lapsen vuoksi?

Urakehityksen uhraaminen on täysin oma valinta, joten siitä en mitään korvauksia maksa. Sen sijaan voin maksaa hänelle siitä työstä, jota hän tekee kotona minunkin hyväkseni.

Vierailija
72/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap rakas, pidätkö mieluummin kiinni tästä yhdestä periaatteestasi kuin annat itsellesi mahdollisuuden löytää elämäsi rakkaus? Elämä on valintoja. Periaatteesi kanssa sinulle ei avaudu yhtä paljon ovia parisuhdemarkkinoilla. Muutenkin... Teatterissa ei voi edes kunnolla jutella toisen kanssa. Menkää lasilliselle tai kahville! Ja sinä tarjoat herra jestas!

Elämäni rakkaus ei tarvitse lahjuksia ollakseen kiinnostunut minusta ja hänelle tasa-arvo on oletus. En minä tosin ole elämäni rakkautta tällä hetkellä edes etsimässä, vaan seuraa.

Vierailija
73/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Mitä tekemistä tällä on keskusteltavan asian kanssa? Tottakai lapsestasi aiheutuvat kulut ovat sinun kulujasi. Senhän sanoo jo lakikin. Jos toinen jää kotiin lasten takia, niin tämä luonnollisesti otetaan huomioon.

Ihanko oikeasti luulet, että se on noin yksinkertaista? Entä jos lapsen kallis harrastus on enemmän isän kuin äidin mieleen, kuka maksaa jääkiekon, ja kuka pianotunnit? Kyllä rahasta pitää pystyä puhumaan, ja lapsen takia kotiinjääminen ei ole mikään 'jos'. Kukaan ei voi synnyttää työpaikalla.

Vierailija
74/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole vääryys että sinä pyydät naista mukaan sinne minne sinä haluat ja katsomaan sitä mitä sinä haluat. Mikä periaatteen mies sinä olet? Käytät siis naista hyväksesi heti alkuunsa.

Vierailija
75/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitäkin naisia on jotka haluaa elää noin. Harvakseltaan mutta kuitenkin löytyy. Molemmat elää omaa elämää ja rahoittavat vain omia kustannuksia. Lapsia siihen perheesen ei synny. Siinä ei sitte myöskään osteta asuntoa, mökkiä tai matkusteta yhdessä. Se kun on väärin toista kohtaan jos toinen valitsee kohteen.

Kaikkia noita mainitsemiasi asioita voi tehdä, vaikka menot jaetaankin.

Vierailija
76/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Tämä on ok niin kauan kuin hotellit, lennot ja aktiviteetit varataan pienempituloisen budjetin mukaan eikä ole lapsia.

Mutta entä, jos se parempituloinen haluaakin suorat lennot, jotka maksaa monta sataa enemmän kuin parin pysähdyksen lennot, jotka riittäisi köyhemmälle? Rikkaampi haluaa neljän tähden hotelliin ja köyhemmälle riittäisi hostelli? Rikas haluaa lomamatkan vuokra-autoksi upouuden hienon menopelin ja köyhemmälle riittäisi halvempikin? Rikas haluaa syödä 5 aterian romanttisen illallisen, köyhemmälle riittäisi pizza.

Jnejne. Meneekö molemmat lopulta omille lomilleen? Vai joutuuko köyhä taipumaan ja käyttämään näihin asiohin enemmän rahaa kuin haluaisi ja sitten pihistelemään seuraavat puoli vuotta kaikesta muusta? Vai suostuisiko se rikkaampi näihin köyhemmän budjetin vuoksi tehtyihin valintoihin? 

Puhumattakaan tilanteesta jossa on lapsia: jos toinen on hoitovapaalla pitääkö tämän edelleen maksaa puolet kaikesta? Kuka maksaa lasten menot? Jne.

Vierailija
77/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuota voi oikein sujuvasti esittää, ja itselle jäisi kyllä vähän erikoinen kuva tälläisestä "periaatteen miehestä". Vastavuoroisuus on kivaa, ehdota että nainen vie sinut jonnekin vastaavaan tapahtumaan ja tarjoaa sitten liput? Kaverisuhteet erikseen tietty, silloin kai on selvää että kukin maksaa omansa. 

Mielestäsi on liian periaatteellista olettaa aikuisen ihmisen maksavan omat menonsa? Jos tapaan naisen ensimmäistä kertaa, niin en todellakaan ala hänen menojaan maksamaan. Parisuhteessa ollessa voi jo antaa naisen jossain määrin hyötyä rahoistasi, mutta ei todellakaan silloin, kun tehdään vasta tuttavuutta.

Eh, "hänen menojaan"? Yhdessähän te olisitte menossa ja vielä sinun kutsumanasi? Mutta joo, suoraan kannattaa tuollaisesta päräyttää naiselle, kyllä varmasti löytyy sellaisia joille se sopii. Itse pidän siitä, että mies vie jonnekin ja tarjoaa liput/ruoan tms., mutta haluan sitten vastavuoroisesti ilahduttaa häntä vastaavasti tai jollakin muulla isommalla jutulla. Mutta, jos joku alkaa toitottamaan alleviivaten näitä periaatteita ja tekee numeron siitä ettei akkojen ruokia tms. maksa, niin teen kyllä siitä omat johtopäätelmäni. 

Kohta sitten tapellaankin siitä, että kuka on maksanut missäkin ja kuinkakin paljon. Paljon yksinkertaisempaa, kun maksetaan omat menot, niin raha ei ole sen jälkeen aihe riitelyyn. Samalla välttyy siltä tunteelta, että tulee taloudellisesti hyväksikäytetyksi.

Höpölöpö, sulla ei taida olla suhteita takana? Eivät kaikki ihmiset ole suhteellisuudentajuttomia nuijia. 

Vierailija
78/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urakehityksen uhraaminen on täysin oma valinta, joten siitä en mitään korvauksia maksa. Sen sijaan voin maksaa hänelle siitä työstä, jota hän tekee kotona minunkin hyväkseni.

Sinä siis et itse halua lapsia? Äitiysloma kun on pakko pitää, ja kyllä se tutkitusti vaikuttaa urakehitykseen, eikä ole valinta. Paitsi siis jos ei halua lapsia lainkaan.

Vierailija
79/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se elämä mennyt miehilläkin rankaksi kun ei ole varaa elää kuin mies  ja käyttäytyä kunnioittavasti. 

Siinä on sitten aika vaikea antaa hyvää vaikutelmaa itsestään. 

Kysymys on periaatteellinen. En halua maksaa toisen menoja ja haluan osoittaa sen heti. Olis sitten kyseessä kaveri tai mahdollinen tuleva kumppani.

-AP

Hmmm.... Mä en keksi mitään tapaa, jolla sä voisit tehdä tuon treffipyynnön niin, että se ei olisi tosi tökerön ja ällöttävän pihin kuuloinen.

Ja kysymys ei ole siitä, että haluaisin elellä toisten siivellä, ei ole tarvetta siihen, kun omat tulot on aivan riittävät. Kysymys on siitä, että en halua olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka koko ajan pelkäävät toisten riistävän heitä. Itse tykkään kaikissa ihmissuhteissani vastavuoroisuudesta, mä tarjoan tänään, sä tarjoat huomenna. En voisi kuvitella yhteistä elämää ihmisen kanssa, jonka kanssa pitäisi alkaa jotain ruokakauppalaskuja jakamaan, tai kyttäämään ettei vaan syö toisen jugurttipurkista.

Mutta ap. tiedän paljon naisia, jotka elävät suhteissa, joissa kaikki jaetaan tasan tai maksetaan itse. Eli jos nainen on sen tyyppinen, niin voit aivan hyvin ehdottaa sitä yhteistä teatteria niin että molemmat maksaa omat lippunsa. 

Vierailija
80/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tämä totta? No kukin tyylillään tietysti.. Oma tapani on, että kun pyydän ketä tahansa kanssani kahville, syömään, elokuviin, konserttiin jne. Niin tarjoudun aina Tottakai maksamaan. Ystävät yleensä kieltäytyvät ja maksavat itse itsensä tai maksamme vuorotellen.. Olen usean kerran maksanut tapailemani miehenkin lipun/aterian, koska minun mielestäni se kuuluu mennä niin jos minä olen kerta pyytänyt johonkin. Matkat on asia erikseen. Silloin kyse on jo sen verran isommista kustannuksista, että otan maksuasiat puheeksi vaikka olisinkin ollut se joka ehdottaa lähtöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän