Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elää 3 kk jos työkkäristä tulee karenssi?

Vierailija
29.08.2016 |

Miten ihminen voidaan jättää rahattomaksi niin pitkäksi aikaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos menisit vaikka töihin?

Vierailija
22/23 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mennyt työterveyteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen karenssiin voi olla monenlaisia hyviä syitä, vaikka ne syyt eivät työvoimatoimistolle kelpaisikaan. Itse irtisanoiduin työpaikastani lasteni vuoksi, kun mieheni kuoli. Työpäiväni olivat 11 tuntisia työmatkoineen. Yh ystäväni irtisanoutui vuorotyöstä, kun lapsi sairastui diabetekseen, eikä kunta voinut osoittaa hoitopaikkaa yövuorojen ajaksi. Toinen ystäväni irtisanoutui rajun työpaikkakiusaamisen vuoksi. Kaikki olemme sen 90 päivän karenssin saaneet. Itse pärjäsin myymällä omaisuuttani.

Mitä nyt sanotte te joiden mielestä karenssi on aina saajan omaa syytä ja vikaa? Tai niissä tapauksissa kun karenssi tulee te-toimiston oman toiminnan takia, esim juuri liian myöhään saapuneen työtarjouksen takia? Niitäkin tapauksia on joissa tarjous on tullut vasta kun työpaikan haku on jo umpeutunut.

Ja ennenkuin väännätte jotain "voihan työtön hakea ilman te-toimiston osoituksiakin, oma syy" jne työtön ei esim omaehtoisesta hae paikkaa jossa oma auto välttämätön jos sitä autoa -tai edes ajokorttia- ei omista, silti te-toimiston virkailija saattaa katdoa että sellaista paikkaa pitää ko hakijan hakea vaikka tiedoissa olisi maininta autottomuudesta/kortittomuudesta.

Eivätkö ihmiset tee oikaisupyyntöjä näissä tilanteissa? Vai eivätkö ne muka mene läpi?

Vuosia sitten ollessani työttömänä jouduin kerran tekemään oikaisupyynnön vastaavassa tilanteessa ja se hyväksyttiin, eli ei seurannut karenssia. Virheitä ei pidä hyväksyä tumput suorina ja itse kärsiä hiljaa monta kuukautta jonkun toisen virheestä.