Lastensuojeluilmoitus isän tekemisistä
Tilanne on siis tämä: isällä ei ole huoltajuutta eikä tapaamisia. Lapsi on 3-vuotias eikä hän ole ollut koko aikana meihin yhteydessä. Nyt minulle kuitenkin lastenvalvoja soitti isän tekemästä pahoinpitelystä, joka ei siis meihin liity mitenkään. Lastenvalvoja kyllä sanoi ettei ilmoituksesta tule toimenpiteitä
Kommentit (12)
En ymmärrä miten liittyy teihin jos ei edes tapaa lasta.
Ehkä ne haluaa informoida lapsen äitiä asiasta. Voihan se olla, että tapaamisoikeus muuttuu joskus. Ja paras tapa informoida on joku lakiin perustuva. Kaikki osapuolet voivat sanoa että adia oli pakko hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he tiedä että isä ei tapaa lastaan, miten poliisi sen voisi tietää. Ilmoitus on automaattinen ja sillä varmistetaan että lapsi ei varmasti ole isän kotona yksin. Minulle on soitettu joka vuosi kun exä menee katkolle 😃
Onko näillä ilmoituksella ollut vaikutusta mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he tiedä että isä ei tapaa lastaan, miten poliisi sen voisi tietää. Ilmoitus on automaattinen ja sillä varmistetaan että lapsi ei varmasti ole isän kotona yksin. Minulle on soitettu joka vuosi kun exä menee katkolle 😃
Eikö laillinen huoltajuus (tässä tapauksessa sen puuttuminen) muka näy missään?
Voihan lasta tavata vaikka ei olisi huoltajuutta.
Meillä samanlainen tilanne ja tuli ihan kirjallinen ilmoitus. Kehitettiin harkitsemaan tapaamisia. Eivät tienneet että eivät tapaa. Jatkossa soittavat. Itsekin säikähdin,mutta sossu kertoi että ei jatkossa aiheuta toimenpiteitä mikäli isä ei tapaa lasta. Ei kuulemma näy edes neuvomassa tms.
Oletko itse siis lapsen äiti? Tämän voisi toki mainita aloituksessa. Piti lukea aloitus monta kertaa ennen kuin tajusin, ettei kyse ole ap:n isästä.
Näkyyhän huoltajuus väestörekisterissä, mutta poliisi ei varmaan ole tarkistanut että isällä ei ole huoltajuutta ja vaikka ei olisikaan, voihan isällä olla tapaamisoikeus. Eli hyväähän poliisi tässä ajattelee kun varmistaa tällaisen tiedon äidille.
Niin?